تا 10 سال آینده هتل‌های جدیدی جایگزین هتل‌های امروزی خواهد شد

گردشگری به شیوه مدرن

شاخص مهم که باید بعد از ارسال ایمیل تبلیغاتی رصد کنید

بازاریابی با نامه‌های مجازی

هرکدام از شما خوانندگان عزیز به‌ احتمال ‌زیاد تا امروز حداقل یک ایمیل تبلیغاتی داشته‌اید.
کد خبر: ۱۰۴۸۶۷۷
بازاریابی با نامه‌های مجازی

شرکت‌های مختلف برای معرفی برندشان، معرفی محصولاتشان یا حتی فروش محصولات از ایمیل تبلیغاتی به‌عنوان یک ابزار استفاده می‌کنند و باید گفت بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین روش‌های بازاریابی است. اگر شما هم قصد استفاده از این ابزار کارآمد را دارید یا این‌که از این ابزار استفاده کرده‌اید، باید چند شاخص مهم را برای ارزیابی موفقیت خود بررسی کنید. بررسی این شاخص‌ها به شما کمک خواهد کرد در آینده بهتر برای بحث تبلیغات شرکت یا موسسه خود تصمیم بگیرید. در ادامه با شما در مورد این پنج شاخص بیشتر صحبت خواهیم کرد، ویژگی‌های هر یک را بیان کرده و راهکارهای بهبود آنها را بیان می‌کنیم.

شاخص اول: تعداد ایمیل‌های بازشده

اولین شاخص مهم که باید مورد بررسی قرار دهید، تعداد باز شدن ایمیل‌های شما توسط کاربران است، البته فقط اولین‌باری که ایمیل توسط کاربر باز می‌شود در شمارش باید حساب شود و باز شدن‌های تکراری را نباید محاسبه کرد. این‌کار توسط ابزارها و سایت‌های ارسال ایمیل انبوه انجام‌شده و شما می‌توانید در پنل خود این آمار را مشاهده کنید. این آمار به شما کمک می‌کند یک تصویر کلی از ایمیل‌های ارسالی و باز شدن ایمیل‌ها توسط کاربران داشته باشید. توجه داشته باشید عنوان ایمیل می‌تواند در باز شدن یا نشدن آن توسط کاربران موثر باشد، پس سعی کنید از عناوین جذاب استفاده کنید و مطمئن باشید طبق آمارها کاربران از کلمات فریبنده در عنوان ایمیل استقبال نمی‌کنند. نکته حائز اهمیت دیگر این‌که اگر فواصل زمانی ارسال ایمیل توسط شما برای کاربران خیلی کم یا زیاد باشد، ممکن است آنها ایمیل را باز نکنند. بنابراین سعی کنید به‌صورت متناوب با یک‌فاصله زمانی مشخص مثلا هفته‌ای یا دو هفته یکبار ایمیل ارسال کنید.

شاخص دوم: تعداد کلیک

معمولا در ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنید، کاربران را به سمت صفحه سایت یا صفحه محصول هدایت می‌کنید، بهتر است با استفاده از ابزارهایی مانند goo.gl و yon.ir لینک را کوتاه کنید و با استفاده از آدرس‌های ایجادشده توسط این ابزارها، شمارش کلیک‌ها را انجام دهید. وقتی یک آدرس را توسط این ابزارها ایجاد می‌کنید، با اضافه کردن + به انتهای آن لینک می‌توانید آماری دقیق‌تر از لینک کوتاه شده خود مشاهده کنید، اطلاعات آماری دقیق از محل فیزیکی کاربران، مرورگرهایی که کاربران با استفاده از آن لینک شما را باز کردند و... را به دست آورید و این‌که چه تعداد از افرادی که ایمیل شما را باز کردند روی هدفی که شما تعیین کرده‌اید متمرکز شده‌اند می‌تواند یک آمار مناسب برای ارزیابی موفقیت‌تان باشد. باید به این مورد توجه کنید متنی که داخل ایمیل قرار داده‌اید به چه میزان توجه کاربران را به خود جلب می کند. این آمار به شما نشان می‌دهد چقدر توانسته‌اید کاربران را با خود همراه کنید. حتی می‌توانید در ایمیل ارسالی دو یا چند لینک مختلف داشته باشید و بسنجید کاربران به انتخاب کدامیک تمایل داشته اند. پیشنهاد می‌شود لینک را با استفاده از کلیدهای گرافیکی طراحی کنید که جذابیت بیشتری برای کاربران داشته باشد. برای جلب نظر اکثریت کاربران می‌توانید از ویدئوهای کوتاه در ایمیل خود استفاده کنید یا توضیحات کوتاهی از محصول ارائه کنید که کاربران به کلیک روی کلید ادامه مطلب یا مشاهده بیشتر ترغیب شوند.

شاخص سوم: تعداد ارسال دوباره

اگر برای معرفی شرکت یا سازمان خود برنامه‌ریزی کرده باشید، این‌که چه تعداد از ایمیل‌های شما توسط کاربران برای کاربران جدید ارسال می‌شود می‌تواند حائز اهمیت باشد. سعی کنید در ایمیل‌های خود لینک‌های اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی و ایمیل‌های دیگر را داشته باشید و تعداد آنها را شمارش کنید. با این روش می‌توانید متوجه شوید چه میزان ایمیل‌های شما به اشتراک‌ گذاشته شده و طبق آن میزان محبوبیت موسسه یا سازمان خود را ارزیابی کنید. البته شما می‌توانید با برنامه‌ریزی قبلی ایمیل‌های خود را ارسال کنید و آمارهای به‌دست‌آمده در این شاخص را بین ارسال‌های مختلف مورد تحلیل قرار دهید تا بتوانید راحت‌تر برای آینده تصمیم بگیرید. موضوع حائز اهمیت در این بخش میزان وفاداری و رضایت واقعی کاربران نسبت به موسسه یا شرکت شماست، این‌که کاربران تا چه میزان از شما راضی هستند که حتی شما را به دیگران معرفی کنند.

شاخص چهارم: تعداد فروش

یکی از روش‌های معمول برای فروش محصولات به‌صورت مجازی، ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی و بازاریابی است، اما مطمئنا روش‌های دیگری هم برای تبلیغات استفاده می‌شود، این‌که چه میزان از فروش شما توسط تبلیغات ایمیلی انجام‌شده بسیار حائزاهمیت است. برای به دست آوردن این آمار به شاخص تعداد فروش نیاز دارید، باید بررسی کنید چه میزان از ایمیل‌های ارسالی به فروش منجر شده‌اند. می‌توانید پس از هر ارسال این میزان را بررسی کرده و آمارها را با یکدیگر مقایسه کنید. اگر در مراحل بعدی فروش بهتری داشته باشید نشان‌دهنده روند رو به رشد و صحیح طراحی ایمیل‌های شماست و در غیر این صورت باید در بخش‌های مختلف ایمیل خود اصلاحات لازم را انجام دهید. در ضمن محاسبه این شاخص به شما کمک خواهد کرد هزینه‌های خود را با توجه به فروشی که انجام می‌دهید برنامه‌ریزی کنید، به‌عنوان‌مثال اگر در ماه دو میلیون تومان برای ارسال ایمیل‌های انبوه هزینه می‌کنید و میزان فروش به دست آمده از این روش فقط یک میلیون تومان در ماه باشد، قاعدتا هزینه کردن در این مسیر برای شما به‌صرفه نیست و باید راه و روش دیگری را در نظر بگیرید.

شاخص پنجم: تعداد ایمیل‌های نرسیده

آخرین شاخصی که به آن خواهیم پرداخت، تعداد ایمیل‌هایی است که به هر دلیلی به کاربران نرسیده است. مشکلات ارسال نشدن می‌تواند به دو بخش مشکلات کوچک و بزرگ دسته‌بندی شود. مشکلات کوچک می‌تواند شامل مواردی مانند پر بودن صندوق ورودی کاربران، قطعی لحظه‌ای سرور و موارد اینچنینی باشد و مشکلات بزرگ می‌تواند وجود مشکلاتی در ایمیل ارسالی شما باشد که سیستم‌های ایمیل، ایمیل ارسالی شما را به‌عنوان اسپم شناسایی کنند.

هر کدام از این مشکلات که به وجود آمده باشد این شاخص باید محاسبه شود و اگر میزان آن بالا باشد باید تغییراتی در عنوان و محتوای ایمیل انجام دهید. توجه داشته باشید اگر کاربران زیادی ایمیل‌های شما را به‌عنوان اسپم گزارش کنند IP شما به‌عنوان ارسال‌کننده اسپم شناخته‌شده و احتمال رسیدن ایمیل‌های شما به دست کاربرانتان کاهش خواهد یافت، بنابراین باید در انتخاب عنوان ایمیل، متن آن و حتی بازه‌های زمانی ارسال آن دقت عمل لازم را داشته باشید.

ایمیل‌های ارسالی را بررسی کنید، آینده را بسازید

اگر راهکار بازاریابی و تبلیغات ایمیلی را برای معرفی محصولات یا خدمات خود یا حتی شرکت و موسسه خود انتخاب کرده‌اید، باید به یک نکته مهم و حائز اهمیت توجه داشته باشید؛ ارزیابی شاخص‌ها. شاخص‌هایی مانند تعداد ایمیل‌هایی که توسط کاربران باز شده‌اند، تعداد کلیک‌هایی که توسط کاربران انجام‌شده، تعداد اشتراک‌گذاری ایمیل‌های ارسالی شما توسط کاربران، تعداد خریدهایی که از طریق ارسال ایمیل صورت گرفته و حتی تعداد ایمیل‌هایی که به کاربران نرسیده می‌تواند در تحلیل و برنامه‌ریزی آینده شما موثر باشد. همچنین با استفاده از آمار این شاخص‌ها شما قابلیت بهینه‌سازی هزینه‌ها را دارید. معمولا بودجه‌های تبلیغاتی می‌تواند در کانال‌های مختلف خرج شود، با استفاده از تحلیل آمارهای به‌دست‌آمده می‌توانید میزان هزینه در این کانال تبلیغاتی یعنی بازاریابی ایمیلی را افزایش یا کاهش دهید. درصورتی‌که ایمیل‌ها را به‌صورت دقیق طراحی کرده باشید، با استفاده از آمارهای به‌دست‌آمده آ‌نها را بهینه کنید و روند رو به رشد داشته باشید، می‌توانید روی این روش حسابی ویژه‌ بازکنید.

محسن سمسارپور

ضمیمه کلیک جام‌‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها