شاخص مهم که باید بعد از ارسال ایمیل تبلیغاتی رصد کنید

بازاریابی با نامه‌های مجازی

با آزار و اذیت اینترنتی چه باید کرد؟

جنگ در تهدید آن‌لاین‌

در گذشته و تا پیش از این تهدید مجازی فقط شامل فرستادن متن‌ها و نامه‌های تهدیدآمیز بود. اما مدل 2008 آن، شبکه‌های اجتماعی را زمینه‌ مناسب و گاه خطرناکی برای بروز تهدید یافته است. زمان زیادی طول نمی‌کشد تا یک نوجوان در دنیای مجازی کنترلش را از دست بدهد. یک دعوا در مدرسه یا یک سوءتفاهم آن‌لاین و در عرض چند دقیقه این نوجوان تبدیل به قربانی یکی از عملیات تهدید مجازی می‌شود. و اهمیت ماجرا وقتی بیشتر معلوم می‌شود که بدانیم میلیون‌ها دانش‌آموز و بچه از طریق کامپیوتر به اینترنت وصل می‌شوند.
کد خبر: ۱۹۰۰۱۷

تهدید آن‌لاین هنگامی اتفاق می‌افتد که یک بچه یا نوجوان بچه یا نوجوان دیگر را به خاطر خجالت، احساس حقارت، ترس یا نامه‌های الکترونیکی مشکوکش هدف قرار می‌دهد. این تهدیدها کاری است برای آزار دادن دیگرانی که از تکنولوژی‌های متقابل و فعال استفاده می‌کنند. این تعریفی است که وکیل امنیتی و فضای مجازی و همچنین کارگردان اجرایی شرکت WiredSafety  از تهدید مجازی می‌دهد. او هم چنین می‌گوید این موضوع در بچه‌ها متفاوت است. چون آنها یاد گرفته‌اند که می‌توانند از اینترنت به عنوان اسلحه استفاده کنند.

هر ناشناسی که دسترسی به اینترنت دارد می‌تواند تهدید اینترنتی باشد. چون آنها به عضله‌های بزرگ احتیاج ندارند. بلکه لازم است فقط توانایی تایپ کردن داشته باشند. با این همه هنوز نتیجه دور از دسترس است.

تهدید از طریق اینترنت خطرناک‌تر از تهدید در دنیای واقعی است. چون در دنیای مجازی صورت و واکنش طرف مقابل را هنگام گفتن جمله‌های تهدیدآمیز نمی‌توان دید. بنابراین در دنیای مجازی شما تمایل دارید کوتاه‌ترین جمله‌های ممکن که منظور را می‌رسانند بگویید و هیچ گاه پشیمان نخواهید شد. این را یکی از قربانیان این تهدیدها می‌گوید.

دختر جوان 17 ساله‌ای که خودش هم یکی از قربانیان تهدیدهای مجازی است می‌گوید «من پیغام‌هایی در مسنجر می‌گرفتم که می‌گفت تو واقعا بدجنسی یا می‌گفت تو واقعا بدریختی، تا این که سرانجام دیگر نتوانستم تحملشان کنم.»

بد جنسی آنلاین‌

سایت‌های اجتماع مجازی، زمینه‌های تفریح و بازی مجازی جدید هستند. در آنها واقعیت و داستان و خیال به هم آمیخته شده‌اند. ویدئوها معمولا آخرین و کامل‌ترین شکل تحقیر به حساب می‌آیند.

یک گروه از نوجوانان اهل فلوریدا از صحنه‌های ضرب و شتم دختری بر روی موبایل فیلم گرفته‌اند تا در اینترنت قرار دهند. حمله و ضرب و شتم آن قدر خبیثانه بود که آمریکا را شوکه کرد. شخصی که موضوع را در فلوریدا دنبال می‌کند، می‌گوید «وب‌سایت‌ها را باید بیش‌تر کنترل کرد. هیچ سرویس ارائه‌دهنده‌ اینترنت کنترلی بر اینترنتی که ارائه می‌کند، ندارد. اغلب آنها در شروط خود ذکر کرده‌اند که به افراد بالای 14 سال خدمات ارائه می‌کنند. اما چه طور می‌توانند بفهمند که 14 سالتان شده است یا نه. باید سیستمی در محل باشد سرویسی باشد که به بچه‌ها فقط با ارائه‌ کارت شناسایی والدین خدمات را عرضه کند.»

پدر و مادرها مراقبند

در حالی که بعضی از سایت‌های اجتماع مجازی علاقه‌ی کم‌تری به سیاست‌گذاری برای استفاده‌کنندگانشان دارند، نهادهای آموزشی امیدوارند که بتوانند به بچه‌ها خطرات استفاده از اینترنت را از طریق یک کتاب کمیک بیاموزند.
کتابی که مثلا مرد عنکبوتی  یا آقای هالک را نشان می‌دهد که می‌توانند با حمله‌های توهینآمیز و عصبانی‌کننده به مسنجرشان مقابله کنند.

از طرف دیگر بعضی شرکت‌ها ابزارهایی می‌سازند که برای ساختن دنیاهای آن‌لاین امن به کار می‌آیند. به عنوان مثال، کیدزوئی یک مرورگر اینترنتی است که قابلیت قفل شدن دارد. این مرورگر می‌تواند امکان دسترسی به 600 هزار صفحه را بدهد که محتویاتشان توسط 200 پدر و مادر و معلم بازبینی و تایید شده است.  در این جا هیچ خطر آزار و اذیتی وجود ندارد. زیرا این صفحه‌ها شامل هیچ نامه الکترونیکی، مسنجر و یا اتاق گفت‌وگویی نمی‌شود. مدیر اجرایی کیدزوئی می‌گوید وقتی بچه‌ها دوست جدید پیدا کردند می‌توانند محتویات بازبینی شده‌ی کیدزوئی را با هم به اشتراک بگذارند.

نگهبانان‌

سرانجام ممکن است بهترین راه حل، سازمان‌هایی مانندTeenAngles  باشد. این سازمان مجموعه‌ای از بچه‌های بزرگ‌تر است که به بچه‌های کوچک‌تر همه چیز را در مورد تهدید مجازی یاد می‌دهند. آنها به بچه‌ها در مورد اهمیت داشتن فضای خصوصی توضیح می‌دهند. این موضوع چیزی است که نسل جدید استفاده کنندگان از اینترنت در مورد آن چیز چندانی نیاموخته‌اند.یکی از داوطلبان این سازمان می‌گوید «بچه‌ها باید درک کنند و متوجه شوند که هر چه قدر که آن‌لاین با کسی صحبت کنند هر گز، هرگز و هرگز نخواهند فهمید آن شخص دقیقا چه کسی است.
این گمنامی همواره خواهد بود و شما نخواهید فهمید که چه کسی آن سوی مونیتور نشسته است.» 

مترجم: مرضیه نیرومند
منبع: کلیک‌آنلا‌ین از شبکهBBC 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها