در این فیلم کمیاب شاهد صحنه‌های تنها مبارزه آزاد واقعی MMA رزمی‌کار افسانه ای تاریخ بروسلی خواهید بود که به تازگی منتشر شده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۰۴
تصاویر مبارزه واقعی بروسلی منتشر شد + فیلم و عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی میل، این تنها صحنه‌های فیلمبرداری شده از مبارزات واقعی آزاد ام.ام.ای (MMA) بروسلی با یکی از شاگردان ممتازش به نام «تد ونگ» است.

بروسلی به خاطر منش‌های ورزشکاری مثال زدنی و قابلیت‌های استثنایی در مبارزات آزاد ورزش‌های رزمی چه در مقابل دوربین و چه در صحنه‌های واقعی و مسابقات رزمی در دنیا مشهور است.

او در حالی‌ که یکی از بهترین ستاره‌های فیلم‌های رزمی کونگ فو بود، خودش یک رشته فوق‌العاده موثر ورزش رزمی به نام جیت کن دو (jeet kune do) را نیز خلق کرد. این رشته رزمی که در آن بیشتر از مشت استفاده می‌شد، برای سرعت فوق العاده در مبارزه طراحی شده بود که مبارز باید با حالتی منعطف و شناور به نبرد با حریف می پرداخت و چه در رینگ و چه در مبارزات آزاد خیابانی از قابلیت و کارایی کافی برخوردار بود.

بروسلی به‌طور معمول روزانه با شاگردانش مبارزه می‌کرد اما فقط یک مورد از این مبارزات آزاد ام.ام.ای در مقابل دوربین برگزار شده و از آن فیلمبرداری صورت گرفته است که حالا توسط کانال بیردی یوتیوب بازسازی و به نمایش گذاشته شده است.

این فیلم استثنایی در کالیفرنیای آمریکا که شاگردان بروسلی درآنجا جیت کون دو را از وی می‌آموختند، تصویر برداری شده است.

به گفته بیردی، ونگ یکی از شاگردان نزدیک و قدیمی بروسلی بوده و فقط این رشته رزمی را کار کرده و هیچ استاد دیگری به غیر از بروسلی نداشته است.

در این مبارزه ونگ به دفعات سعی دارد تا خودش را به بروسلی که همیشه فاصله خودش را نسبت به او حفظ می‌کند، نزدیک سازد اما هر زمان که می خواهد نزدیک شود، حرکت های برق آسای بروسلی این امکان را از او می‌گیرد.

در این مبارزه چندین مرتبه ضربات آپرکات بروسلی به سر و صورت ونگ اصابت می‌کند اما او تسلیم نمی‌شود و مبارزه را با استادش ادامه می‌دهد. بیردی می گوید: «اگر مقررات مانع نمی‌شد، بروسلی مایل بود مانند فیلم‌هایش یک تنه با چند نفر مبارزه کند.»

-

ونگ پس از مرگ بروسلی راه او را ادامه داد و به تدریس جیت کون دو به شکل خالص و اصیل و با همان سبک بروسلی، ادامه داد.

جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها