گزارش جام جم آنلاین از یاراکارت:

بانکها در انتظار ابلاغ بخشنامه یاراکارت

با وجود اطلاعیه بانک مرکزی دراواخر ماه گذشته برای ارائه تسهیلات در قالب یاراکارت این طرح هنوز اجرایی نشده و بانکهای کشور هنوز منتظر ابلاغ این بخشنامه هستند.
کد خبر: ۱۰۴۱۱۴۷
بانکها در انتظار ابلاغ بخشنامه یاراکارت

به گزارش جام جم آنلاین ،بر اساس مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران سقف اعتبار این کارت‌ها 50 میلیون ریال است که قرار است از طریق شعب بانکها در اختیار متقاضیان قرارگیرد.

به گفته مسئولان بانکی بر اساس این تصمیم حساب یارانه‌ای هموطنانی که مشمول استفاده از این کارت می‌شوند، به عنوان تضمین در نظر گرفته خواهد شد و اقساط آن از محل یارانه پرداختی تسویه می‌شود.

اما با این وجود پیگیری خبرنگار جام جم آنلاین از شعب بانک‌های مختلف نشان می‌دهد بخشنامه طرح یاراکارت هنوز به شعب ابلاغ نشده است.

پرداخت تسهیلات در قالب یاراکارت 27 اردیبهشت ماه در سایت بانک مرکزی منتشر شد امابا وجود گذشت 27 روز از این اطلاع‌رسانی، بانکهای کشور از عدم ابلاغ آن خبر می دهند.

رییس یکی از شعبات بانک ملی به خبرنگار جام جم آنلاین می گوید: ما نیز اخباری در این رابطه شنیده ایم اما تا کنون در این زمینه بخشنامه ای به ما ابلاغ نشده است و تا زمانیکه ابلاغ نشود مشخص نیست که سازو کار پرداخت آن چگونه خواهد بود.

پیگیری جام جم آنلاین از بانکهای دیگر نیز نشان می دهد که تاکنون هیچ بخشنامه ای در این زمینه به بانکها ابلاغ نشده است.

بر اساس اخبار منتشر شده رئیس کل بانک مرکزی در یک جمع خبری گفته بود که بخشنامه این طرح به بانک‌ها ابلاغ شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها