موسس اتاق بازرگانی ایران و قطر در گفت و گو با جام جم آنلاین:

هنوز هیاتی از ایران به قطر نرفته است / تا 10 روز دیگر اتفاقاتی خواهد افتاد!

موسس اتاق بازرگانی ایران و قطر اعلام کرد هنوز هیاتی از ایران به قطر برای صادرات کالا به این کشور نرفته است اما تجار ایرانی برای انجام هر گونه همکاری آماده اند.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۴۲
هنوز هیاتی از ایران به قطر نرفته است / تا 10 روز دیگر اتفاقاتی خواهد افتاد!

علاء میرمحمد صادقی در گفت و گو با جام جم آنلاین افزود: تا کنون جلساتی نیز در اتاق بازرگانی برای برنامه ریزی صادراتی به این کشور برگزارشده و محموله هایی نیز از سوی برخی تجارایرانی که با تجار قطری در ارتباط بودند به این کشور صادر شده است، اما هنوز فعالیت های انجام شده برای صادرات به این کشور خیلی محسوس نیست.

وی افزود: با مسئولین استان بوشهر نیز از نظر فراهم آوردن وسایط حمل و نقل کوچک و بزرگ برای حمل کالا به قطر هماهنگی هایی صورت گرفته و تاکنون محموله هایی از مواد غذایی نیز به این کشور صادر شده است.

میر محمد صادقی کمک به کشورهای همسایه را یک وظیفه اسلامی دانست و گفت: ما نسبت به همسایگان و کشورهای مسلمان حساسیت خاصی داریم حتی اگراختلاف سلیقه داشته باشیم و اگر برای کشورهای همسایه مشکلی پیش آید و کمبودی برایشان ایجاد شود بر حسب وظیفه اسلامی و اعتقادی که داریم در صورت اعلام نیاز به آنها کمک می کنیم.

وی گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده برای قطر تجار ایرانی نیز می توانند از این فرصت برای صدور مواد غذایی و محصولات مورد نیاز این کشور البته با رعایت کیفیت های لازم اقدام کنند و بازاری را که قبلا برای ایران بوده است دوباره به دست بیاورند. در این زمینه تجار بخش خصوصی مذاکراتی را نیز تا کنون داشته اند و گمان می کنم تا 10 روز دیگر وضعیت به گونه ای خواهد بود که بتوانیم صادرات مناسبی را به این کشور داشته باشیم.

میر محمد صادقی که چند دوره ریاست اتاق ایران و قطر را برعهده داشته است همچنین با اشاره به اینکه اتاق ایران و قطر در چند سال گذشته فعال نبوده است چنین فرصتی را برای فعال شدن اتاق بازرگانی دو کشور موثر دانست.

سیما رادمنش - خبرنگار جام جم انلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها