به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مسعود بصیری گفت: توزیع استانی این کالاها از طریق شرکت های مباشر ما و با قیمت های مصوب تنظیم بازار انجام می شود.
وی افزود: در طرح ضیافت تلاش می کنیم کالاهای پر مصرف و اساسی خانوارها در ایام رمضان مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ از طریق فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان به ویژه دهک های پایین جامعه برسد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: در قالب طرح ضیافت، توزیع 30 هزار تن برنج خارجی باکیفیت،20 هزار تن شکر مصرف خانوار، 30 هزار تن شکر مصرف صنف و صنعت و شیرینی پزی ها،20 هزار تن گوشت مرغ منجمد باکیفیت و دو هزار تن گوشت قرمز منجمد در سراسر کشور پیش بینی شده است.
بصیری در عین حال گفت: هر استان با توجه به جمعیت و شرایط خود، جایز است جامعه هدف را از طریق کارگروه تنظیم بازار همان استان تعیین و کالاهای اساسی را توزیع کند.
وی همچنین از عرضه مستقیم خرما در غرفه های میادین میوه و تره بار استان تهران خبر داد و گفت: به رغم آن که خرما جزو کالای اساسی و حساس نیست، اما به علت افزایش مصرف این محصول در ماه رمضان، بستر را برای عرضه مستقیم آن آماده و مدیریت کرده ایم.
وی بیان کرد: ما تلاش کرده ایم حوزه مصرف را به مراکز تولید و ذخیره سازی خرما بدون واسطه متصل کنیم تا خرما با قیمت مناسب و به میزان مورد نیاز به دست مصرف کنندگان برسد.
بصیری گفت: برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی و ضروری در ماه رمضان مشکلی وجود ندارد و اولویت در تامین این کالاها با تکیه بر منابع و تولیدات داخلی است.
وی درباره روغن و لبنیات نیز گفت: ما از صنایع روغن و لبنیات در خواست کردیم در ایام ماه مبارک رمضان این محصولات را با قیمت متعادل تر در اختیار مردم قرار دهند و انجمن روغن نیز موافقت کرده است این محصول را با 5 درصد تخفیف در بازار عرضه کند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
حجتالاسلام دکتر حسن رضاییمهر، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم از مهمترین نقش رئیس مکتب جعفری میگوید