به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مسعود بصیری گفت: توزیع استانی این کالاها از طریق شرکت های مباشر ما و با قیمت های مصوب تنظیم بازار انجام می شود.
وی افزود: در طرح ضیافت تلاش می کنیم کالاهای پر مصرف و اساسی خانوارها در ایام رمضان مانند برنج، شکر، گوشت قرمز و مرغ از طریق فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرف و میادین میوه و تره بار با قیمت مناسب به دست مصرف کنندگان به ویژه دهک های پایین جامعه برسد.
مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین و توزیع جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: در قالب طرح ضیافت، توزیع 30 هزار تن برنج خارجی باکیفیت،20 هزار تن شکر مصرف خانوار، 30 هزار تن شکر مصرف صنف و صنعت و شیرینی پزی ها،20 هزار تن گوشت مرغ منجمد باکیفیت و دو هزار تن گوشت قرمز منجمد در سراسر کشور پیش بینی شده است.
بصیری در عین حال گفت: هر استان با توجه به جمعیت و شرایط خود، جایز است جامعه هدف را از طریق کارگروه تنظیم بازار همان استان تعیین و کالاهای اساسی را توزیع کند.
وی همچنین از عرضه مستقیم خرما در غرفه های میادین میوه و تره بار استان تهران خبر داد و گفت: به رغم آن که خرما جزو کالای اساسی و حساس نیست، اما به علت افزایش مصرف این محصول در ماه رمضان، بستر را برای عرضه مستقیم آن آماده و مدیریت کرده ایم.
وی بیان کرد: ما تلاش کرده ایم حوزه مصرف را به مراکز تولید و ذخیره سازی خرما بدون واسطه متصل کنیم تا خرما با قیمت مناسب و به میزان مورد نیاز به دست مصرف کنندگان برسد.
بصیری گفت: برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی و ضروری در ماه رمضان مشکلی وجود ندارد و اولویت در تامین این کالاها با تکیه بر منابع و تولیدات داخلی است.
وی درباره روغن و لبنیات نیز گفت: ما از صنایع روغن و لبنیات در خواست کردیم در ایام ماه مبارک رمضان این محصولات را با قیمت متعادل تر در اختیار مردم قرار دهند و انجمن روغن نیز موافقت کرده است این محصول را با 5 درصد تخفیف در بازار عرضه کند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
دانشیار حقوق بینالملل دانشگاه تهران در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
یک پژوهشگر روابط بینالملل در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتوگوی «جامجم» با نماینده ولیفقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران عنوان شد