دبیر پانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین گفت: در داوری آثار مشخص شد که در حوزه ادبیات داستانی صفحه جدیدی در این دوره باز نشد و شاهد یک پدیده جدید در ادبیات داستانی نبودیم.
کد خبر: ۱۰۳۷۶۵۰

یوسف قوجق، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره قلم زرین، در گفت‌وگو با فارس درباره این دوره از جایزه اظهار کرد: طبق آمار رسمی ارائه شده از سوی خانه کتاب، در سال 1395 در حوزه شعر بزرگسال بیش از500 3عنوان، در حوزه شعر کودک و نوجوان 884 عنوان، در حوزه داستان بزرگسال 2317 عنوان، در حوزه داستان کودک و نوجوان 1837 عنوان و در حوزه نقد و پژوهش ادبی نزدیک به هزار عنوان کتاب (چاپ اول) منتشر شده است.

قوجق تاکید کرد: در اسفند 95 مرحله پالایش آغازین کتاب‌ها از روی فهرست آثار انجام شد که طی آن، آثار غیرمرتبط و خیلی ضعیف، بنا به رأی اکثریت داوران، حذف شد. ریزش اولیه با رای گروه‌های داوری صورت گرفته و کتاب‌هایی که دارای امتیازات لازم بودند، وارد مرحله اول شدند. دبیر دور پانزدهم قلم زرین با بیان این‌که در این مرحله همه کتاب‌ها توسط یک داور خوانده شد، افزود: در مرحله نهایی سه داور آثار را می‌خوانند. اما در مورد کیفیت آثار در این دوره باید بگویم شاهد وضعیت خوبی نبودیم و آثار به لحاظ کیفی، محتوایی و ساختار خوب نبودند و تفاوتی با سال‌های گذشته نداشتند.

این نویسنده بیان کرد: در داوری آثار مشخص شد در حوزه ادبیات داستانی صفحه جدیدی در این دوره باز نشد و شاهد یک پدیده جدید در ادبیات داستانی نبودیم.

وی گفت: در اواخر خرداد، مرحله نهایی نیز پایان یافته و برگزیدگان مشخص و در روز 14 تیر که روز قلم است، طی مراسمی از آنها تجلیل خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها