ریزش در کاخ سفید؛ درخواست‌ برای استیضاح ترامپ

در ادامه استعفاها و برکناری‌ها در کاخ سفید و نزدیکان رئیس‌جمهور آمریکا، منابع خبری روز گذشته اعلام کردند که مایکل دابکی، مدیر روابط عمومی کاخ سفید روز گذشته از مقام خود کناره‌گیری کرد. گفته می‌شود دابکی حدود دو هفته پیش استعفا داد ه بود، اما آن زمان دونالد ترامپ از او می‌خواهد که تا پایان سفر خارجی‌اش در این پست بماند.
کد خبر: ۱۰۳۶۷۸۱

هنوز دلیل مشخصی برای این استعفا بیان نشده است، اما برخی افراد در کاخ سفید می‌گویند که دابکی طی سه ماه حضور خود در این پست نتوانست با اعضای کاخ سفید ارتباط برقرار کند. روزنامه واشنگتن پست نیز چندی پیش اعلام کرد که ترامپ به هیچ وجه از تیم رسانه‌ای خود در کاخ سفید رضایت ندارد. گفته می‌شود کنار رفتن دابکی می‌تواند سرآغاز موج جدیدی از برکناری‌ها در کاخ سفید باشد. همزمان با این تحولات، پایگاه خبری پولیتیکو گزارش داد که کنگره آمریکا شاید اکنون آماده آغاز روند استیضاح ترامپ نباشد، اما برشمار شهرهایی که در آنها درخواست قرار گرفتن کنگره در این مسیر را دارند، افزوده می‌شود. براساس این گزارش، تاکنون 10 شهر در ایالت‌های مختلف آمریکا با صدور قطعنامه‌هایی خواستار استیضاح ترامپ شده‌اند.

در خبر دیگری درادامه تنش‌های سیاسی در واشنگتن، کارمندان ارشد کاخ سفید مدعی شدند، ترامپ «قربانی توطئه‌ای» شده است که عامل آن درزهای اطلاعاتی غیرعادی از کاخ سفید است.

منابع مطلع به پولتیکو گفتند، استیو بنن، استراتژیست ارشد کاخ سفید و برخی از مشاوران ارشد رئیس‌جمهور آمریکا بشدت نگرانند که یک توطئه توسط «دولت در عمق» برای ساقط کردن دولت در جریان باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در یک سری توئیت‌ها پس از بازگشت از سفر 9 روزه‌اش نوشت: «معتقدم که بسیاری از درزهای اطلاعاتی که از کاخ سفید صورت می‌گیرد، دروغ‌های ساختگی است که ساخته دست رسانه‌های خبری جعلی است.» او در پیام دیگری نوشت: «وقتی شما کلمات منابع می‌گویند را در رسانه‌های جعلی می‌بینید در حالی که آنها به اسامی اشاره نمی‌کنند، احتمال خیلی زیادی وجود دارد که آن منابع وجود خارجی نداشته باشند و تنها ساخته دست نویسندگان اخبار جعلی باشند.اخبار جعلی دشمن است!»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها