جام جم آنلاین گزارش می دهد

مایه دارهایی که فوتبالیست شدند

فوتبالیست ها معمولا از طبقه متوسط جامعه هستند. اگر بخواهیم واقع بینانه تر نگاه کنیم بسیاری از فوتبالیست ها در فقر کامل زندگی کردند و حتی برخی از آنها مجبور به گدایی بودند. البته این مورد آخر در مورد برخی از فوتبالیست های آمریکای جنوبی صدق می کند.
کد خبر: ۱۰۳۵۷۱۸
مایه دارهایی که فوتبالیست شدند

به گزارش جام جم آنلاین ، یکی مثل ریوالدو غذایی برای خوردن نداشت، یکی مثل سانچز از داشتن یک جای خوب برای خوابیدن محروم بود. رونالدوی برزیلی حتی پول بلیت اتوبوس را نداشت و زلاتان هم اعتراف می کند به دلیل فقر یک بار دزدی کرد.

اما این یک روی فوتبال است. پیش زمینه فوتبال همیشه قرار نیست فوتبالیست هایی به شدت فقیر و با تحصیلات بسیار پایین باشند. در دنیای فوتبال فوتبالیست هایی هستند که از خانواده های ثروتمند و تحصیل کرده گام به دنیای حرفه ای فوتبال گذاشتند. هر دو مورد فوتبالیست هایی که از خانواده های فقیر و ثروتمند که بعدها در فوتبال شهرت یافتند را در فوتبال ایران هم موارد متعدد سراغ داریم اما اکنون میخواهیم به سراغ برخی از نمونه های خارجی برویم که از دل خانواده هایی ثروتمند به فوتبال معرفی شدند.

1- آندره پیرلو

او در ایتالیا به شدت محبوب است. طراوت جوانی را ندارد و کاملا به خط پایان نزدیک است اما محبوبیت خود را حفظ کرده. او نه تنها یکی از اسطوره های فوتبال ایتالیا به شمار می رود که یکی از خوش تیپ ترین های تمام ادوار فوتبال ایتالیاست. پیرلو بر خلاف بسیاری از هم بازی هایش در یک خانواده کاملا ثروتمند متولد شد. پدر او 35 سال پیش کارخانه فولاد را تاسیس کرد و هنوز هم سهام این کارخانه را دارند. آندره همانند پدرش وارد این کار شد و در کنار فوتبال به آن ادامه داد. پیرلو برای ثروتمند شدن هرگز نیازی به فوتبال نداشت و آن را فقط برای عشق و علاقه اش بازی کرد. پیرلو اکنون در لیگ آمریکا بازی می کند.

2- ماریو گوتزه

زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی 2014 آنقدر افت کرده که دیگر ستاره محسوب نمی شود. گوتزه نه تنها خانواده ای ثروتمند دارد که اعضای خانواده اش تحصیل کرده هم هستند. پدرش یورگن گوتزه استاد دانشگاه است و فرد فرهیخته ای محسوب می شود. علاوه بر این اوضاع مالی بسیار خوبی دارند و ماریو از همان کودکی در رفاه کامل زندگی کرده. او دو برادر دارد که مثل خود ماریو فوتبالیست شده اند و راه پدر را دنبال نکرده اند. گوتزه در بوروسیا دورتموند بازی میکند.یک بیماری خطرناک عفونی باعث شده است تا شایعه خداحافظی او به گوش برسد.

3-کاکا

کاکا نیز با پشت سر گذاشتن سال های طلایی فوتبال خود اکنون در لیگ آمریکا بازی می کند. او هیچ اشتراکی با اکثر همبازیان سابق خود در تیم ملی برزیل ندارد. در حالی که اکثر بازیکنان تیم ملی برزیل از دل فقر شدیدی به فوتبال معرفی شدند کاکا در خانواده ای پولدار به دنیا آمد. او خانواده ای ثروتمند و تحصیل کرده داشت. پدرش مهندس و مادرش معلم بودند. او با وجود رفاه نسبی به سختی در فوتبال کار کرد و در نهایت تبدیل به یکی از برترین های فوتبال جهان شد هر چند دوره درخشش او کوتاه بود.

4-جرارد پیکه

مدافع جنجالی بارسلونا در بهترین مدارس بارسلونا تحصیل کرد. او در کودکی با خانواده ثروتمندش دور دنیا مسافرت می کردند و هیچ چیز کم نداشت. خانواده او واقعا ثروتمند بودند. پدرش حقوق دان بین المللی است که تجارت هم می کند و مادرش هم رییس بیمارستان به شمار می رود. پیکه در چنین رفاهی بزرگ شد. البته او فوتبال را انتخاب کرد، چیزی که باعث شد اکنون بر خلاف والدینش فردی تحصیل کرده نباشد.

5-روبین فن پرسی

برخاسته یک از خانواده پولدار، تحصیل کرده و البته هنرمند. مهاجم تیم ملی هلند در چنین خانواده ای بزرگ شد. او والدینی هنرمند، نقاش و مجسمه ساز داشت اما خودش گام در راه هنر نگذاشت و ترجیح داد یک فوتبالیست موفق باشد تا یک هنرمند گمنام. البته فن پرسی با وجود به دنیا آمدن در یک خانواده بسیار ثروتمند به طور کامل خوشبخت نبود. جدایی والدین در زمان کودکی ضربه سختی به او وارد آورد. این فوتبالست هلندی که آرام آرام به دوران پایانش نزدیک می شود هم اکنون در فنرباغچه ترکیه بازی می کند.

6-فرانک لمپارد

در خانواده این فوتبالیست انگلیسی که یکی از اسطوره های چلسی به شمار می رود همه چیز می توانستید پیدا کنید. از تحصیلات بالا تا ثروت قابل توجه. والدین او ملک و املاک زیادی در لندن داشته و دارند. نکته بسیار بارز خانواده لمپارد تحصیلات بالای آنها بود. لمپارد در مدرسه "برنتوود" که یکی از معتبرترین مدارس خصوصی انگلیس به حساب می‌آید درس خواند و با نمراتی بالا فارغ‌التحصیل شد. لمپارد خود بعدها تحت تاثیر خانواده فرهیخته اش کتاب نوشت، یکی از کتاب های او برای کودکان است.

7-سرخیو بوسکتس

او دیگر بارسایی بچه پولدار به شمار می رود.بوسکتس والدینی تاجر داشت. هم پدرش و هم مادرش در کار تجارت بودند. بوسکتس با اینکه در خانواده ای مرفه چشم به جهان گشود اما هرگز علاقه ای به درس خواندن از خود نشان نداد. او علاقه ای هم به دنبال کردن حرفه والدینش نداشت اما در عوض فوتبال را انتخاب کرد، چیزی که سرنوشت او را کاملا تغییر داد.

8- هوگو لوریس

دروازه بان فرانسوی تیم تاتنهام در خانواده واقعا مرفه به دنیا آمد. پدرش بانکداری متمول و مادرش وکیلی مطرح و پردرآمد بودند. اما هوگو دنیای خودش را داشت. نه به بانکداری علاقه ای نشان داد و نه به وکالت. علاقه اش فقط فوتبال بود.

لوریس مادرش را در سال 2007 از دست داد و این اتفاق را بدترین و تلخ ترین اتفاق زندگی اش می داند.

9- جان لوکا ویالی

ستاره اسبق تیم ملی فوتبال ایتالیا خانواده ای بسیار ثروتمند داشت. مادرش خانه دار و پدرش یک تاجر مطرح و بین المللی بود. جان در خانه ای بزرگ شد که 60 اتاق داشت! در واقع آنها در قصر زندگی می کردند. ویالی به طور جدی گلف بازی می کند و در رقابت‌های قهرمانی "دانهیل لینکز" که از ثروتمندترین تورنمنت‌های اروپایی به حساب می‌‌آید هم شرکت کرده.

10- میشائیل بالاک

بالاک از جمله فوتبالیست های آلمانی به شمار می رود که خانواده ای بسیار ثروتمند داشت. او نیازی به پول فوتبال نداشت اما علاقه اش باعث ادامه راه از سوی او شد. بالاک پدری تاجر داشت. مادرش نیز استاد دانشگاه بود. بالاک راه هیچکدام را دنبال کرد تا به یکی از برترین بازیکنان تاریخ فوتبال کشورش تبدیل شود.

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها