رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین:

تغییر و تحول اساسی در کابینه دولت / پا به سن گذاشته ها بروند

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اولویت تغییر کابینه دولت دوازدهم باید مبتنی بر رویکرد اقتصادی باشد، ایجاد تحول و جوانگرایی در حوزه های اقتصادی در دولت جدید را بسیار ضروری دانست.
کد خبر: ۱۰۳۴۳۷۲
تغییر و تحول اساسی در کابینه دولت / پا به سن گذاشته ها بروند

محمدرضا پورابراهیمی در خصوص احتمال تغییر و تحول در کابینه دولت دوازدهم به جام جم آنلاین گفت: علاوه بر ایجاد تغییرات در وزارتخانه هایی که عرصه اقتصادی کشور را مدیریت می کنند، در سطح روسای چند سازمان هم ما نیازمند پالایش اساسی هستیم تا ان شالله در آینده دولتی کارآمدتر با هیات وزیرانی جوان، پویا و تحصیلکرده و مجرب را شاهد باشیم.

وی خاطر نشان کرد: در کل توصیه می شود برخی از اعضای کابینه فعلی دولت که پا سن گذاشته و امکان مدیریت امور بصورت میدانی را ندارند در قالب یک تیم مشورتی و اتاق فکر به شخص رییس جمهوری مشاوره دهند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سئوال که از منظر شما ترکیب کابینه دولت آینده باید دارای چه مشخصه هایی باشد، خاطر نشان کرد: ما در چهار سال گذشته اظهار نظرهای متفاوتی بویژه از بانک مرکزی و وزارت اقتصاد در بخش اقتصادی شنیدیم که این موضوع بازار و صنعت را با چالش جدی روبه رو کرده است.

پور ابراهیمی با تاکید به یک صدایی رویکردهای اقتصادی وزرا اظهار داشت: انتظار می رود رییس جمهور افرادی برای مناصب خطیر کشور گزینش کند تا صدای واحد آنها از بروز التهاب در میادین اقتصادی جلوگیری کند.

وی همسویی و همکاری متوازن یک وزیر با مجلس را یکی دیگر از شاخصه های اصلی بدنه دولت دوازدهم بشمار آورد و یادآور شد: چنانچه وزیری نحوه تامل و هم فکری با خانه ملت را نداند در آن صورت رییس دولت باید صبح تا شب انرژی خود را صرف رفع تقابل دولت و مجلس کند و این عملا کابینه را ضعیف و ناکارآمد خواهد کرد.

نماینده مردم کرمان با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت جوانگرایی و پویایی هیات دولت خاطر نشان کرد: همانطور که خود رییس جمهور هم قول دادند از نیروهای جوان تری در دولت آینده استفاده خواهد شد از این رو باید گفت، امروز بیش از هر روز دیگری دولت جوانانی با سواد و تئوری کار را باید به بدنه خود تزریق نماید.

رییس کمیسیون اقتصادی در پایان گفت: مجلس آمادگی خود را برای کمک و مشاوره به دولت برای تعیین کابینه جدید اعلام می دارد و امیدوار هستیم با هم فکری دولت و مجلس و بکارگیری نیروی جوان و با تجربه در هیات وزیران، شاهد حل مشکلات کلان کشور بویژه در حوزه های اقتصادی باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
رئوف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
۰
۰
واقعاً یك خانه تكانی و بازنگری از صدر تا ذیل ضرورت دارد البته منوط و مشروط به اینكه در چینش و انتصاب افراد، میزان توانایی و دلسوزی افراد، ملاك عمل قرار بگیرد نه اینكه اشتباهات متداول گذشته تكرار شود (انتخاب و انتصابات براساس سفارشات و توصیه ها و پارتی ها و...باشد)و قاسم برود و جاسم بیاید و صرفاً اسم ها تغییر كند نه توانایی ها و دلسوزی های افراد

نیازمندی ها