پیشکسوتان در خانه هنرمندان جمع می شوند

گالری گردی در تهران

جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه گالری ها در حالی به استقبال نمایشگاه های جدید می روند که برپایی انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر در این روز آمار افتتاحیه ها را به شدت کاهش داده است.
کد خبر: ۱۰۳۲۱۱۵
گالری گردی در تهران

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، این هفته جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه کمتر از ۱۵ نمایشگاه در گالری های پایتخت افتتاح می شود که افت شدید افتتاحیه ها را باید همزمانی این روز با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و انتخابات شورای شهر دانست.

در ادامه به برخی از افتتاحیه ها اشاره می شود.

گالری سیحون: به مناسبت روز جهانی موزه نمایشگاهی از هنرمندان نقاشی در گالری سیحون ۲ در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۴ تا ۸ عصر برگزار می شود. در این نمایشگاه آثار هنرمندانی چون عبدی اسبقی، افشین باقری، عالمه باقریان، سعیدخضایی، ایرج شافعی، مجید عسگری، محسن حسن کیا مومنی به نمایش در می آید. این گالری در خیابان مقدس اردبیلی، خیابان پسیان، کوچه سینایی، پلاک ۲۴ واقع است.

گالری آتبین: نمایشگاه «پیروزی سزان» در گالری آتبین برگزار می شود. این دومین نمایشگاه نقاشی «رضا رزم» است که از ۲۹ اردیبهشت تا نهم خرداد در گالری آتبین برپا می شود.

وی در این نمایشگاه ۲۰ نقاشی با تکنیک کاردک و رنگ پلاستیک به نمایش می می گذارد. نقاشی های این مجموعه کاملا فیگوراتیو هستند و شکل نویی از کادر بندی و پرسپکتیو را ارائه می دهند. رضا رزم متولد ۱۳۵۹ مسجد سلیمان و دانش آموخته کارشناسی ارشد تئاتر از دانشگاه تربیت مدرس است و سال هاست که به عنوان طراح صحنه و لباس در عرصه سینما و تئاتر فعال است. نمایشگاه نقاشی رضا رزم با عنوان «پیروزی سزان» از۲۹ اردیبهشت تا نهم خرداد در گالری آتبین برپاست. گالری آتبین در خیابان ولی عصر قبل از چهارراه پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۴۲ واقع شده است.

گالری شکوه: نمایشگاه آبرنگ آثار عطاالله ذی‌نوری ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد در گالری شکوه به نمایش در می آید. این گالری در فرمانیه.بلوار شهید اندرزگو.خیابان سلیمی شمالی.کوچه امیر نوری.پلاک ۱۹ واقع است.

نگارخانه ویستا: نمایشگاه «نقش یند» جمعه ۲۹ اردیبهشت در گالری ویستا افتتاح می شود. این نمایشگاه گروهی به مناسبت روز جهانی موزه برپا می شود. و آثار هنرمندانی چون ابوالفضل شاهی ، زهرا ابراهیمی، ایرج اسکندری، ندا اعظمی، فریدون امیدی، ثمیلا امیر ابراهیمی، مسعود باباخانی، لادن بروجردی، حمید جعفری شکیب، مهدی حسینی، ستاره حسینی، همایون سلیمی، رضوان صادق زاده ، بهنام کامرانی،سرمه عرب، کتایون گلستانیان، نوید عطروش، نداغیوری و گیزلاوارگاسینایی به نمایش در می آید. گالری ویستا در خیابان مطهری ، خیابان میرعماد ، کوچه دوازدهم ، پلاک۱۱ واقع است.

گالری ترانه باران: به مناسبت روز جهانی موزه نگارخانه ترانه باران یاد بودی برای رضا مافی خوشنویس با به نمایش گذاشتن تعدادی از آثار ارزشمند و برخی از لوازم شخصی آن مرحوم برگزار می کند. مراسم افتتاحیه پنج شنبه ٢٨ اردیبهشت از ساعت ١٦ الی ٢٠ است و بازدید همه روزه به غیر از جمعه ها از ساعت ١٥ الی ١٩ تا ٨ خرداد ماه امکان پذیر است. این گالری در خیابان شریعتی بعد از پل صدر، خیابان پل رومی، خیابان شریفی منش، نبش کوچه لادن پ ٢٧ واحد ٢ واقع است.

گالری امکان: نمایشگاه «دیستوپیا» با نمایش آثاری از داریوش حسینی در گالری امکان برپا می شود.

این گالری در میدان هفت‌تیر ، کوچه آقامحمدی، پلاک ۷۷ واقع است.

گالری نگر: نمایشگاه «دایره زندگی» با نمایش آثاری از محسن اعتمادی فر در گالری نگر برپا می شود.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: همیشه صفتِ انسان‌هاست که تفاوت آن‌ها را با یکدیگر مشهود می‌کند. آیا اشتراکی بین ما انسان‌ها و حیوانات وجود دارد که در یک قالب باشد؟ این برای من مهم است که بتوانم چیزهایی را ببینم و یا به آنها فکر کنم که دیگران آنها را نادیده یا بی‌اهمیت می‌انگارند. اشکالِ هندسی، نمادها، حیوانات و اعداد در بسیاری از تمدن‌های باستانی به گونه‌ای شگفت‌آور با هم در ارتباط هستند. گاهی شاهد هستیم که تفکرات مردمانِ دوران باستان تاکنون هم باقی مانده است،اما واقعآ چه وجه اشتراکی بین حیوانی به نام گربه و انسان وجود دارد؟

نگارخانه گلستان: نمایشگاه آثار الهام فاطمی این هفته در گالری گلستان برپا می شود. این نمایشگاه تا سوم خرداد در این گالری واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ برپاست.

گالری مهراوا: نمایشگاه گروهی هنرمندان با عنوان «کالآرت» و با گردآوری پدرام رمضانی جمعه ۲۹ اردیبهشت در گالری مهروا افتتاح می شود. دربخشی از بیانیه نمایشگاه به قلم پدرام رمضانی آمده : از همان زمان که در فرایند تکوینِ سرمایه‌داری ارزش مصرفی روز به روز از ارزش مبادله‌ایِ کالا دورتر افتاد، مصرف‌گرایی به عنوان تجلیِ جذبه‌ی فتیشی ِ کالا به فراخور شرایط عینی جوامع در حال تکوین و شکل دادن به رفتارهای اجتماعی بوده است. جامعه‌ چندپاره‌ ایرانِ اکنون از این قاعده مستثنا نیست که هیچ، خود نمونه‌ موردیِ حائزِ اهمیتی برای قضاوت و مطالعه است. خصوصاً که تحولات نزدیک به یک دهه‌ گذشته سطح جدیدی از مصرف‌گرایی در زندگی روزمرهی ایرانی را رقم زده است.

گالری اُ: نمایشگاه طراحی و نقاشی های الهام یزدانیان با عنوان «نوری که از دور می رسد» جمعه ۲۹ اردیبهشت در گالری اُ برپا می شود و تا ۹ خرداد برپاست. این گالری در خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو، پلاک ۴۶ واقع است.

گالری دنا: نمایشگاه یک روزه نقاشی، عکس و ویدئو رامین اعتمادی بزرگ و نمایشگاه گروهی عکس «نام بیداری، تمام سهم من از تو!» در گالری دنا برگزار می شود.

حمید جانی پور گردآورنده نمایشگاه گروهی عکس «نام بیداری، تمام سهم من از تو !» است که در آن آثاری از شهرزاد اکبری، مریم حسن پور، سوده جبلی، محدثه جودکی، فاطمه زارع، هومان صیرفی، نرگس صیدی، محمد کسایی فرد و محیا نظری ارائه می شود. نمایشگاه یادشده جمعه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ افتتاح می شود و تا جمعه ۱۲ خرداد ۹۶ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید علاقه ‌مندان برپا خواهد بود.

همچنین نمایشگاه یک روزه نقاشی، عکس و ویدئو با عنوان «من هنرمندم» از مجموعه اسناد تاریخی توسط رامین اعتمادی بزرگ در روز پنجشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ از ساعت ۱۶ الی ۲۱ در گالری دنا برپا می شود. «من هنرمندم» از مجموعه اسناد تاریخی متشکل از بیست و پنج نقاشی، پانزده عکس از پرفورمنس و یک ویدئو آرت است که روی یک بوم سفید پخش می شود.

گالری دنا در خیابان سپهبد قرنی، بعد از خیابان طالقانی، کوچه سوسن، پلاک ۴، واحد ۲ واقع شده است. گالری در روزهای شنبه تعطیل است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها