سخنگوی دولت گفت: هر ماه یارانه عده‌ای قطع و با بررسی مجدد یارانه برخی از افراد نیز برقرار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۲۹
نوبخت: هر ماه یارانه عده‌ای قطع و برقرار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدباقر نوبخت در نشست خبری افزود: بعد از اینکه قانون تصویب شد که یارانه افراد پردرآمد را قطع کنیم ما ضمن تشخیص خانواده‌های پردرآمد شروع به حذف آنان کردیم و یک عده‌ای که اعتراض داشتند نسبت به برقراری یارانه اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه یارانه ۴ میلیون نفر برقرار شده است ادامه داد: در تیر ۹۴ فهرستی منتشر شد که یارانه ۲۶۰ هزار و ۵۱۷ نفر قطع شد و بعد از بررسی مجدد یارانه ۷۴ هزار و ۵۵۲ نفر نیز برقرار شد.

در مردادماه ۹۴ سیصد و پنجاه و یک هزار و ۱۲۷ نفر یارانه شان قطع شد که ۷۷ هزار و ۸۷۲ نفر مجددا یارانه شان برقرار شد.

نوبخت گفت:از آن زمان تا به امروز یارانه عده‌ای قطع و با بررسی مجدد یارانه برخی از افراد برقرار می‌شود.

وی افزود: تا فروردین سال ۹۶ ده هزار و ۴۴۹ نفر یارانه شان برقرار شد، اسفند ۹۵ هم بیست و شش هزار و ۵۹۱ نفر یارانه شان برقرار شد.

نوبخت بیان کرد: کسانی که یارانه آنان قطع می‌شود به آنان پیامک می‌دهیم که از ماه آینده یارانه شان قطع خواهد شد و یارانه کسانی را که اعتراض کرده اند بررسی می‌شود.

وی ادامه داد: هر ماه عده‌ای را تشخیص می‌دهیم که یارانه شان قطع شود و عده‌ای را نیز وصل می‌کنیم و این موضوع ربطی به انتخابات ندارد، اگر اینطور باشد نباید حقوق کارکنان و یارانه افراد را بدهیم.

سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود در پاسخ به این سوال که یکی از روزنامه‌ها تیتری با این مضمون که دولت با افزایش یارانه محرومان مخالفت کرده است افزود:نه تنها دولت با افزایش یارانه خانوارهای آسیب پذیر مخالف نیست بلکه با افزایش یارانه آن‌ها موافق بوده و اقداماتی نیز انجام داده است.

وی ادامه داد مستمری این خانوار‌ها به طور متوسط ۷۱ هزار تومان در ماه بود که به ۲۴۰ هزار تومان افزایش یافت یعنی۴ . ۳ برابر افزایش داشته است.

نوبخت افزود: ممکن است عده‌ای تحت پوشش کمیته امداد نباشد، اما نیازمند باشند برای آن‌ها هم به گونه‌ای عمل می‌شود که نیازشان برطرف شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها