رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین

مجلس برای بانکداری بدون ربا آستین بالا زد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی نهایی جزییات طرح بانکداری بدون ربا در مجلس خبر داد و گفت: تلاش داریم پایان نیمه نخست تابستان طرح بانکداری بدون ربا برای تقدیم به هیئت رییسه و بررسی در صحن علنی آماده شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۳۲۷
مجلس برای بانکداری بدون ربا آستین بالا زد

«محمدرضا پورابراهیمی» پیرامون یکی از مهمترین برنامه های مهم کمیسیون متبوع خود به جام جم آنلاین گفت: کلیات طرح بانکداری بدون ربا در کمیسیون اقتصادی در سال گذشته تصویب شد و اکنون در مرحله بررسی نهایی جزییات این طرح قرار داریم.

وی افزود: متاسفانه چند سال است که دولت برخلاف قولهای داده شده لایحه نظام بانکداری جمهوری اسلامی را به مجلس ارایه نکرد و به همین دلیل ما طرح نمایندگان را در این مورد در دستور کار کمیسیون قرار دادیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه 40 درصد بررسی جزییات طرح مذبور انجام شده خاطر نشان کرد: ان اشالله بعد از سی و چهار سال شاهد اعتلای قانون بانکداری جمهوری اسلامی ایران باشیم چرا که قانون عملیات بانکی ما به سال 1362 باز می گردد و بانکداری بدون ربا هنوز به روز رسانی نشده است.

وی با بیان اینکه نحوه جذب منابع در طرح بانکداری بدون ربا متفاوت می شود، یادآور شد: انواع سپرده ها، تسهیلات و روش ارایه آن در طرح بانکداری بدون ربا تغییرات عمده ای یافته و مولفه های عقود اسلامی در این تغییرات کاملا تبیین شده است.

رییس کمیسیون اقتصادی خانه ملت در پایان ابراز امیدواری کرد: با تصویب طرح بانکداری بدون ربا گردش نظام پولی کشور با دسترسی به آخرین دستاوردهای علمی تخصصی دنیا بروز رسانی شده و در این رهگذر گام مثبتی در تحقق شعار امسال یعنی حمایت از تولید و اشتغال برداشته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها