بر اساس این قرارداد ایجاد شبکه فیبرنوری در 8 کلانشهر کشور برای ایجاد دسترسی دانشگاه ها ، بنگاه های اقتصادی و منازل و همه مراکز تجاری و فرهنگی انجام می شود. با انجام این قرارداد 300 میلیون دلارسرمایه گذاری مستقیم و 450 میلیون دلار هم به صورت غیر مستقیم در این حوزه سرمایه گذاری می شود که با اجرای این قرار داد در آینده نزدیک تحول خوبی در کشور ایجاد می شود.
کد خبر: ۱۰۳۱۲۶۱
پیشروی در صنایع مخابراتی باعث بالا رفتن سطح علمی کشور خواهد شد

به گزارش جام جم آنلاین از شریان نیوز، پروانه سلحشوری در خصوص جذب سرمایه گذاری خارجی 300 میلیون دلاری در شبکه فیبر نوری کشور بین دو شرکت «mtn» و شرکت «ایرانیان نت» گفت: به نظر من چنین سرمایه گذاری هایی در کشور باعث پیشرفت در تمامی زمینه ها خواهد ش چرا که بدون شک پیشروی در صنایع مخابراتی به خصوص در بحث اینترنت و فیبرهای نوری یکی از اصلی ترین عوامل پیشرفت در علم و بالا رفتن سطح علمی کشور خواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اجرای هرچه سریع تر طرح فیبرنوری را موثر خواند و افزود: ما در عصری هستیم که عصر اطلاعات لقب گرفته است و به قول مک لوهان در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم. در عصر امروز با وجود تبادل سریع اطلاعات دیگر زمان و مکان تعاریف اولیه خود را از دست داده است و اطلاعات و اتفاقات در کسری از ثانیه در جهان انتشار می یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در پایان با حائز اهمیت خواندن طرح های پیشرفت اینترنت مانند اجرای طرح فیبر نوری گفت: بدون شک نیاز به تحقیقات علمی، دانستن علم روز جهان و آگاهی از اتفاقات روز دنیا از اهمیت بالایی برخوردار است و میتواند به سطح علمی کشور کمک شایانی کند. امیدوارم دولت با حمایت هرچه بیشتر از طرح های این چنینی بتواند به جامعه علمی کشور کمک کند تا در نهایت شاهد پیشرفت های شگرف در عرصه های مختلف کشور باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها