رئیس اتحادیه صنف پرنده و ماهی در گفت و گو با جام جم آنلاین پاسخ داد :

چه کسانی اجازه ارزان شدن قیمت مرغ را نمی دهند؟

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین:

کمبود و افزایش قیمتی در عرضه مرغ ماه رمضان نداریم / قیمت مرغ حداکثر 7500 تومان است

رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی تهران گفت : در حال حاضر تولید و عرضه مرغ بیش از نیاز کشور است و با توجه به ذخایر اعلام شده از سوی شرکت پشتیبانی اموردام ، با توجه به نزدیک شدن به ایام ماه مبارک رمضان کمبودی در بازار مرغ وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۳۰۸۴۲
کمبود و افزایش قیمتی در عرضه مرغ ماه رمضان نداریم / قیمت مرغ حداکثر 7500 تومان است

محمد یوسفی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین افزود: با توجه به اعلام شرکت پشتیبانی امور دام حدود 40 تا 50 هزار تن ذخیره مرغ در کشور وجود دارد و علاوه بر آن تولید مرغ گوشتی بیش از نیاز کشور است بنابراین افزایش قیمتی در مرغ نخواهیم داشت.

وی افزود :با توجه به اینکه بخشی از تولید مرغ کشور به کشورهای عراق، افغانستان و امارات صادر می شد با قطع صادرات این محصول به دلیل بروز بیماری انفولانزای حاد پرندگان از آبان ماه سال گذشته ، میزان تولیدی که صادر می شد به میزان عرضه داخلی نیز افزوده شود و در حال حاضر تولید کنندگان با توجه به هزینه های تولید متضرر هستند.

به گفته رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی تهران در سال 94 حدود 100 هزار تن و سال گذشته حدود 50 هزار تن مرغ به کشورهای همجوار صادرشد که با توجه به بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان این میزان صادرات قطع شده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا این بیماری در حال حاضر برطرف شده است یا خیر گفت: بله این بیماری رفع شده است و سازمان دامپزشکی کشور به دنبال این است که در منطقه این موضوع را اعلام کند تا بتوانیم صادرات را از سر بگیریم.

وی در مورد قیمت مرغ در بازار نیز گفت: روز گذشته در میدان بهمن هرکیلو مرغ زنده حدود 4 هزار 300 تا 400 تومان بود و در میادین نیز همین قیمت عرضه می شود، در سطح خرده فروشی ها نیز قیمت ها در نقاط مختلف تهران و استانها متفاوت است ومرغ با توجه به مرکز شهر و بالاشهر و پایین شهر از کیلویی حدود 6 هزار و 500 تا 7 هزار و 500 تومان فروخته می شود .

یوسفی افزود: البته در حال حاضر در سطح شهر فروشگاههایی نیز هستند که تازه دایر شده اند و ارزان فروشی می کنند و حتی مرغ را از قیمت میادین میوه و تره بار ارزانتر می فروشند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر با توجه به هزینه های مرغداران اگر مرغ به قیمتی کمتر از 7 هزار و 500 تا 7 هزار و800 تومان عرضه شود، مرغدار به حاشیه زیان می رود و برای اینکه چرخ تولید بچرخد تنظیم بازار باید هم منافع تولید کننده را در نظر گیرد و هم منافع مصرف کننده را .

یوسفی تولید سالانه مرغ در کشور را حدود 2 میلیون و 200 هزار تن ذکر کرد و گفت: نیاز مصرفی کشور کمتر از این میزان است و نیازی به واردات مرغ از خارج نداریم و باید برای مازاد آن برنامه ریزی صادراتی داشته باشیم.

وی در مورد تولید و نیاز استان تهران نیز گفت: در تهران تولید مرغ کمتر ازتقاضای این استان است و حدود 70 تا 75 درصد نیاز مرغ تهران از استانهای دیگر تامین می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها