با اعلام فدراسیون جهانی

تعلیق شطرنج ایران برطرف شد

فدراسیون جهانی شطرنج برای وصول طلبش، ایران را تهدید کرد

تعلیق، چند روز عقب افتاد

تعلیق فدراسیون شطرنج ایران چند روز به تعویق افتاد. دو ماه و نیم بعد از رقابت‌های جهانی بانوان در تهران، فدراسیون ایران هنوز به فدراسیون جهانی ( فیده) بدهکار است. بدهی‌ای که فدراسیون جهانی برای وصولش با تعلیق دقیقه‌ای ایران را تحت فشار گذاشت.
کد خبر: ۱۰۳۰۱۱۰

سایت publicnow در خبری نوشت: «اتحادیه جهانی، فدراسیون شطرنج ایران را تعلیق کرده است و تا زمانی که حقوق کامل فیده از رقابت‌های قهرمانی زنان جهان دریافت نشود، تعلیق می‌ماند. ظاهرا با تعلیق میزبانی هیچ تورنمنت معتبر شطرنج به ایران داده نمی‌شود و حتی هیچ عنوانی به شطرنج‌بازان کشورمان داده نمی‌شود و شطرنج‌بازان و داوران ایرانی حق حضور در رقابت‌های بین‌المللی و قضاوت را تا پرداخت حقوق کامل فیده ندارند.»

خبر سایت publicnow هم دقایقی در سایت فدراسیون جهانی قرار گرفت، اما خیلی زود از دسترس خارج شد. ظاهرا فدراسیون شطرنج ایران حدود 700 میلیون تومانی هنوز به فدراسیون جهانی بدهکار است.

شهره بیات، دبیر فدراسیون شطرنج البته تعلیق را رد می‌کند: «ما هنوز تعلیق نشده‌ایم. این خبر درست نیست.»

او البته تعلیق چند دقیقه‌ای را این‌طور توضیح می‌دهد: «فدراسیون شطرنج بیشتر هزینه‌های رقابت‌های قهرمانی جهان یعنی جوایز را پرداخت کرده است و قسط آخرش یعنی دستمزد عوامل اجرایی و داوران مانده است که اگر آن را ندهیم، تعلیق می‌شویم.»

به گفته بیات، فدراسیون جهانی شطرنج چندروزی به ایرانی‌ها مهلت داده است: «فیده، مهلت سه چهار روزه‌ای را به فدراسیون ایران داده است تا بتواند بدهی‌اش را بدهد. اگر بدهی را تسویه نکنیم آن وقت تعلیق می‌شویم.»

او امیدوار است با مساعدت وزارت ورزش و جوانان این مشکل حل شود: «ما امیدواریم وزارت ورزش پول لازم را بدهد؛ البته قبلا درباره این قضیه صحبت شده است. درواقع فدراسیون نصف هزینه‌ها را که برعهده‌اش بود، از اسپانسر تامین کرد و مانده بخشی که وزارت قرار بود کمک کند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها