رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه یک گام هم از منافع ملی و مردمی این کشور در برابر تروریست ها و فشارهای خارجی عقب نشینی نمی کند، گفت: مذاکرات سوری ژنو تاکنون هیچ نتیجه ای به همراه نداشته است.
کد خبر: ۱۰۲۹۵۲۶
بشار اسد: مذاکرات ژنو نتیجه ای نداشت/ عقب نشینی نمی کنم

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، بشار اسد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «او.ان.ت» بلاروس که بخشی از آن امروز (جمعه) پخش شد، افزود: مذاکرات ژنو در واقع فقط محل دیدار خبرنگاران است، زیرا در هیچ یک از نشست های برگزار شده، اقدام مشخصی حتی به اندازه یک میلیونیم هم انجام نگرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: هدف از مذاکرات ژنو گرفتن هر چه بیشتر امتیاز از دولت سوریه بوده است،ولی به هیچ عقب نشینی تن نمی دهم، زیرا رئیس جمهوری یک کشور حق ندارد در ابعاد ملی امتیاز بدهد.

بشار اسد ادامه داد: چنین تصمیمی در سطح ملی گرفته می شود و برای اخذ آن به برگزاری همه پرسی عمومی نیاز است.

رئیس جمهوری سوریه گفت: امتیاز دهی در مسائل فردی ممکن است، اما چنین اجازه ای را در باره حق حاکمیت، منافع ملی، قانون اساسی و استقلال سوریه ندارم.

بشار اسد در باره مذاکرات سوری آستانه هم خاطرنشان کرد: برگزاری این نشست ها در پایتخت قزاقستان پیشنهاد روسیه بود که ایران و ترکیه هم به آن پیوستند.

وی افزود: مذاکرات آستانه از طریق تلاش های چندجانبه و برقراری آتش بس ثمربخش بوده و تازه ترین دستاورد آن هم، ایجاد محدوده های کاهش تنش در سوریه است.

بشار اسد رئیس همچنین با توجه به تجاوزگری موشکی ماه گذشته آمریکا علیه پایگاه هوایی ضدتروریستی الشعیرات گفت: آمریکا از واقعه شیمیایی شهرک خان شیخون در استان ادلب به عنوان بهانه ای برای مداخله نظامی در سوریه استفاده می کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها