رقابت های والیبال قهرمانی امیدهای آسیا - اردبیل

ملالی نیست جز دوری بانوان / تاثیر دو اسطوره بر اردبیل و اردبیلی ها

اردبیل میزبانی تمام عیار برای رقابت های والیبال قهرمانی امیدهای آسیا بود. در واقع نوع میزبانی این شهرستان آنقدر خوب بود که در جریان برگزاری این رقابت ها میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی در سال 2018 نیز به اردبیلی ها رسید.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۴۳
ملالی نیست جز دوری بانوان / تاثیر دو اسطوره بر اردبیل و اردبیلی ها

به گزارش جام جم آنلاین، رقابت های والیبال قهرمانی امیدهای آسیا به اتمام رسید، جایی که ملی پوشان والیبال ایران موفق شدند با دستیابی به یکی از مهم ترین اهداف خود سهمیه رقابت های جهانی مصر را به دست بیاورند.

این رقابت ها حاوی نکات فراوانی بود. مهمترین نکته این است که به قول برخی از کارشناسان والیبالی حاضر در این رقابت ها اگر تهران میزبان امیدهای آسیا بود تا این اندازه امور خوب پیش نمی رفت و امتیاز مثبت جهت این میزبانی برای والیبال ایران رقم نمی خورد.

نمره خوب به میزبانی اردبیلی ها

همانطور که ذکر شد اردبیل به خوبی از رقابت های قهرمانی امیدهای آسیا میزبانی کرد. برنامه ریزی درست، نوع پذیرایی از تیمهای مهمان و دیگر اتفاقات باعث شد تا ثابت شود ورزشگاه حسین رضازاده شهرستان اردبیل باز هم می تواند در آینده از رقابت های معتبر بین المللی میزبانی کند.

اردبیل شهری خوش و آب هواست که مردمانش بسیار علاقه مند به ورزش هستند. آنها دو اسطوره دارند، یکی علی دایی و دیگری حسین رضازاده. البته محبوبیت علی دایی در اردبیل چیز دیگری است و اردبیلی ها او را بسیار بیشتر دوست دارند.

به هر حال در شهری که دو اسطوره بزرگ ورزشی دارد باعث تعجب نیست که مردم این شهر به ورزش بسیار علاقه مند باشند.

این دو اسطوره بزرگ خواسته و ناخواسته باعث شدند در سال های اخیر امکانات ورزشی این شهرستان بیشتر شود و اکنون به جایی برسد که سالن حسین رضازاده میزبان یکی از معتبرترین رقابت های والیبال سطح آسیاست.

اردبیلی ها اما می خواهند در فوتبال هم حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند. ورزشگاه علی دایی قراراست به یکی از بزرگترین ورزشگاه های فوتبال تبدیل شود البته تیم شهرداری اردبیل به تازگی از دسته دو فوتبال باشگاه های کشور سقوط کرده است اما علاقه به این ورزش در این شهر موج می زند.

اردبیلی ها به سه ورزش بیشتر از بقیه علاقه دارند. فوتبال، وزنه برداری و کشتی. البته علاقه آنها در سال های اخیر به بسکتبال هم بیشتر شده است، به خصوص در خلخال که حالا میتواند به پایگاهی برای بسکتبال استان اردبیل تبدیل شود.

هر چقدر هم از امکانات خوب ورزشی اردبیل بگوییم باز هم همه چیز به دو اسطوره ورزش این شهر برمی گردد، دو اسطوره ای که باعث شدند تا ورزش این استان دو برابر شوند.

بهترین تماشاگران دنیا

نوع تشویق تماشاگران حاضر در ورزشگاه حسین رضازاده برای تشویق تیم ملی والیبال ایران بسیار دیدنی و حیرت انگیز بود. همه چیز هماهنگ بود.

از نوع شادی برای امتیاز گرفتن بازیکنان گرفته تا نوع شادی در زمان استراحت تیم ها. سالن شش هزار نفری رضازاده در زمان برگزاری مسابقات تیم ملی ایران گویا هماهنگ شده بود.

یکی از همکاران مطبوعاتی می گوید اگر سالن والیبال ورزشگاه آزادی میزبان این رقابت ها بود قطعا از رقابت ها چنین استقبالی آن هم با چنین تشویقی به عمل نمی آمد.

با توجه به این برگزاری این رقابت های معتبر در اردبیل باید گفت که استقبال مردم اردبیل و به خصوص جوانان این شهر از والیبال هم بیشتر شود.

تماشاگران اردبیلی اما رسم مهمان نوازی را هم به جا آوردند و تیم های حریف را هم تشویق می کردند تا اگر این تیم ها مقابل ایران شکست خوردند حداقل با خاطره ای خوش از این تماشاگران پرشور اردبیل را ترک کنند.

جای خالی بانوان

بله، باز هم جای خالی بانوان. تنها دختران و بانوانی که مجوز حضور در ورزشگاه حسین رضازاده را داشتند خبرنگاران دارای آی دی کارت و کارکنان ورزشگاه و فدراسیون والیبال بودند.

باز هم مثل همیشه بانوان و دختران علاقه مندی که می خواستند در قالب تماشاگر وارد سالن شوند با درهای بسته مواجه شدند و جایی برای حضور در سالن پیدا نکردند تا یک دنیا هیجان، جذابیت و رقابت تمام عیار را از دست بدهند. البته حداقل جای شکرش باقیست که رفتارهای ناپسندی همچون راه ندادن دختربچه کم سن و سال آن هم با پدرش اینجا تکرار نشد. در سالن رضازاده می توانستید دختربچه های کم سن و سالی را ببینید که با پدرانشان وارد سالن شدند و در مقابل در ورودی همانند آنچه قبلا در سالن و یا ورزشگاه آزادی دیدیم کسی مانع ورودشان نشد. به هر حال بزرگترین ضعف و بزرگ ترین کاستی رقابت های والیبال امیدهای آسیا را می توان عدم حضور بانوان در سالن رقابتها معرفی کرد.

صغر سنی

به آخرین نکته منفی رقابت های والیبال امیدهای آسیا می رسیم. مگر می شود رقابت هایی مختص به رده های سنی پایین برگزار شود و شاهد بازیکنان سن و سال دار و صغر سنی نباشیم؟! بر اساس آخرین شنیده ها تیم هایی همچون قزاستان و پاکستان بازیکنان صغر سنی در ترکیب خود داشتند. این شایعه در مورد تیم ایران هم شنیده می شد. البته شنیده ها زیاد است اما شما جدی نگیرید به خصوص اگر قرار باشد در مورد تیم ایران باشد!

هیلدا حسینی خواه - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها