عامل جنایت وقتی فهمید پلیس در تعقیب اوست، به ایران گریخت

مرد ترکیه‌ای قربانی نیت شیطانی

مرد جوان که کارفرمای اهل ترکیه خود را در مزرعه‌ای کشته و به ایران گریخته بود‌ بازداشت شد. متهم در جریان تحقیقات مدعی بود چون مرد میانسال قصد داشته وی را در دام شیطانی گرفتار کند، به این جنایت دست زده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۰۸۲
مرد ترکیه‌ای قربانی نیت شیطانی

به گزارش جام‌جم، روز‌های پایانی هفته گذشته گزارشی از طریق پلیس کشور ترکیه در اختیار پلیس بین‌الملل ایران قرار گرفت که نشان می‌داد مرد 27 ساله که تبعه ایران است اوایل سال گذشته مرد 50 ساله ترکیه‌ای را در مزرعه‌ای در چورلوی استان تکیرداغ ترکیه به قتل رسانده و گریخته است. از آن موقع پلیس ترکیه در جست‌وجوی این مرد ایرانی بوده که در تحقیقات معلوم شده او به ایران بازگشته است. بررسی‌‌ها نشان می‌داد متهم فراری در شهر کرج پنهان شده است.

همزمان با تشکیل پرونده قضایی در شعبه 13 دادسرای جنایی کرج با دستور بازپرس حسن علائی اصل ثمرین، تحقیقات پلیس برای بازداشت متهم به قتل فراری آغاز شد. جست‌وجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد، عامل جنایت برای نقاشی ساختمان به خانه‌ای در منطقه عظیمیه کرج در رفت و آمد است. با کشف این سرنخ ماموران دو روز پیش با ورود به خانه مورد نظر، متهم به قتل را در حال نقاشی ساختمان شناسایی و بازداشت کردند.

متهم برای ادامه تحقیقات به اداره جنایی پلیس آگاهی استان البرز منتقل شد و به قتل مرد ترکیه‌ای اعتراف کرد.

متهم به قتل به افسر تحقیق گفت: من کار مناسبی در ایران نداشتم. یکی از دوستانم به من پیشنهاد کرد برای یافتن کار به ترکیه سفر کنم. یک سال پیش به این کشور رفتم. بعد از یک ماه کاری پیدا نکردم تا این که یکی از دوستانم مرا به مردی 50 ساله که صاحب مزرعه‌ای در چورلوی استان تکیرداغ بود معرفی کرد. من در مزرعه او کار می‌کردم و همانجا می‌خوابیدم. طبق قراردادی که با او داشتم قرار بود وی هر ماه یک میلیون لیر ترکیه حقوق بدهد.

وی افزود: او اوایل حقوقم را بموقع پرداخت می‌کرد اما در ادامه حقوقی نداد. عصر روز حادثه در مزرعه بودم. بعد از پایان کارهایم علوفه‌ها را به طویله بردم. ساعاتی بعد او سراغم آمد و می‌خواست مرا مورد آزار و اذیت قرار دهد که موفق نشد. من آنقدر ترسیده بودم که با برداشتن سلاح شکاری او، سه گلوله به وی شلیک کردم که فوت کرد.

متهم به قتل ادامه داد: جسد مرد مزرعه‌دار را میان علوفه‌ها پنهان کردم، بعد هم با برداشتن کلید خودرویش سوار تویوتای او شدم و به سمت خانه‌اش که در پنج کیلومتری مزرعه‌اش بود، رفتم. چون حقوقم را نداده بود می‌خواستم پول‌هایش را هم بابت حقوقم بردارم. در خانه قفل بود. شیشه آنجا را شکسته و وارد ساختمان شدم. همه جا را جست‌وجو کردم اما فقط یک میلیون و 700 هزارلیر یافتم و با دزدیدن این پول از خانه مقتول بیرون آمدم .

وی افزود: بعد سراسیمه سوار خودروی مقتول شدم و تا شهر دیگری ادامه مسیر دادم. بعد خودرو را در ورودی شهر رها کردم. یک ماه مخفیانه در آنجا بودم و با پول‌هایی که سرقت کرده بودم هزینه زندگی‌ام را تامین می‌کردم. تا این‌که از طریق یکی از دوستانم به صاحب رستورانی معرفی شدم و به عنوان گارسون در آنجا کار می‌کردم. زمانی که متوجه شدم ماجرای جنایتم لو رفته و پلیس ترکیه جسد مزرعه‌دار را یافته و من تحت تعقیب هستم، خیلی ترسیدم. کارم را رها کردم و با پول اندکی که داشتم به طور قاچاقی به کشور بازگشتم و ماجرای جنایت را برای کسی بازگو نکردم. گمان نمی‌کردم بعد از یک سال شناسایی و بازداشت شوم.

عامل جنایت به اتهام مباشرت در قتل عمد روانه زندان شد. تحقیقات از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
۰
۰
آزادش كنید بره به كار نقاشی ادامه بده. چرا جلوی هنرمندا رو میگیرن نمیدونم.

نیازمندی ها