ریزش نمایشگاه اتومبیل بر اثر گودبرداری غیر اصولی

هیوندا له شد +عکس

معاون عمرانی استاندار گلستان با اشاره به اینکه بر اثر انفجار در معدن در سه نقطه تونل ریزش اتفاق افتاده است، گفت: 80 درصد آواربرداری ریزش اول انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۲۶۸۳۵
80 درصد آواربرداری ریزش اول تونل معدن انجام شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، رضا مروتی اظهار کرد: نیروهای امدادی با استفاده از تجهیزات لازم در تلاش برای آواربرداری و رسیدن به کارگران محبوس شده هستند.

وی با بیان اینکه انفجار در عمق یک هزار و 400 متری زمین اتفاق افتاده است، تصریح کرد: در حال حاضر نیروهای امدادی علاوه بر آواربرداری در حال آرک بندی سقف تونل جهت جلوگیری از ریزش سنگ هستند.

مروتی افزود: پس از عبور از اولین مرحله ریزش، در ریزش های دوم و سوم عبور آسان تر خواهد بود و نیروهای امدادی می تواند از آنها عبور کنند.

معاون عمرانی استاندار گلستان گفت: تاکنون 21 جسد از داخل معدن خارج شده و یک جسد دیگر نیز مشاهده شده اما هنوز منتقل نشده است.

همزمان،مدیرکل تأمین اجتماعی استان گلستان گفت: برای ارائه خدمات بیمه ای از قبیل برقراری مستمری بازماندگان کارگران فوت شده، برقراری مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری برای مصدومین حادثه و سایر خدمات مورد نیاز کارگران، در شعبه تأمین اجتماعی آزادشهر واحد ویژه ای از روز شنبه شروع به کار می کند.

علی اصغر نیک نیا با تأکید بر ارائه خدمات به حادثه دیدگان معدن زغال سنگ آزاد شهر در اسرع وقت و به بهترین وجه ممکن گفت: شرکت بهره بردار این معدن و پیمانکار مربوطه مطابق با آخرین لیست ارسالی به شعبه تأمین اجتماعی آزاد شهر دارای ٢٧٩نفر کارگر بیمه شده بوده اند و ١٣٠ نفر از کارگران این معدن نیز از سازمان تأمین اجتماعی بیمه بیکاری دریافت می کنند. همچنین ١٢٠نفر از کارگران نیز بازنشسته مشاغل سخت و زیان آور هستند.

وی با بیان اینکه شرکت بهره بردار مبلغ چهار میلیارد تومان بدهی به سازمان تأمین اجتماعی دارد، گفت: با وجود بدهی کارفرما، خدمت رسانی سازمان تأمین اجتماعی به کارگران این واحد هرگز متوقف نشده بود و اکنون نیز سازمان تأمین اجتماعی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های قانونی در خدمت کارگران و بویژه خانواده بازماندگان و مصدومین حادثه است.

بر اساس گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، نیک نیا ضمن ابراز همدردی با خانواده درگذشتگان و طلب شفای عاجل برای مصدومین این حادثه از کارگران این معدن که به دلیل توقف فعالیت بیکار شده‌اند و همچنین خانواده کارگران متوفی دعوت کرد که از روز شنبه برای انجام مراحل اداری و استفاده از خدمات تأمین اجتماعی به شعبه آزادشهر مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها