سید ابراهیم رئیسی در برنامه تبلیغاتی «با دوربین» شبکه یک سیما گفت: نحوه نگاه به سرمایه‌های کشور و نحوه نگاه به خارج از مرزها باید متحول شود.
کد خبر: ۱۰۲۵۱۸۶
رئیسی: نحوه نگاه به خارج از کشور و مردم باید متحول شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی در سخنان خود در برنامه تلویزیونی با دوربین با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور اظهار کرد: در مدیریت کشور و در بخش اجرایی آن مشکلاتی وجود دارد که باید به آنها رسیدگی کرد که در سه بخش تغییر نگاه مردم و توانایی‌هایشان، نحوه نگاه به سرمایه‌های کشور و نحوه نگاه به خارج از مرزها است که باید متحول شود.

وی با اشاره به اینکه می توان با استفاده از سرمایه های کشور و داشته هایش و نیز با استفاده از نیروی انسانی شاهد تحول بود، گفت: کشور ما ثروتمند است و سرمایه و نیروی انسانی مطلوب و متراکمی دارد که می تواند منشا تحول شود اما به دلیل نگاه به خارج از کشور و مرزها و انتظار سرمایه‌ گذاری و گره‌ گشایی از سوی بیگانگان نحوه نگاه به مردم و سرمایه های کشور باید متحول شود.

رئیسی ادامه داد: باید نگاه ها را اینگونه متحول کرد که مردم را همان مردمی بدانیم که توانستند با پیروزی در دفاع مقدس آن موضوع را پشت سر بگذارند و امروز هم می توانند مشکلات کشور را حل کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه می‌توان در کشور تحول ایجاد کرد، گفت: می توانیم مشکلات اشتغال را حل کنیم. ما معتقد نیستیم که کمبود منابع داریم به دلیل بیکاری است که بسیاری از کارگاه‌های ما تعطیل و نیمه تعطیل شده اند و تنها از نیمی از ظرفیت آنها استفاده می شود.

گزیده‌ای از سخنان رییسی در این برنامه را بخوانید:
♦️حجت‌الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با مردم از شبکه یک:
درباره مدیریت اجرایی در کشور به نظر می‌رسد که مشکلاتی وجود دارد که در سه محور می توان به آن اشاره کرد:
نحوه نگاه به مردم و توانایی‌هایشان. این نگاه باید حتما متحول شود.
نحوه نگاه به سرمایه‌ها و داشته‌های کشور. کشور ما ثروتمند است و سرمایه متراکم نیروی انسانی هم دارد که می‌تواند منشا تحولات بشود.
این دو نگاه به دلیل محور سوم است که آن نگاه به خارج از مرزها و انتظار سرمایه‌گذاری و گره‌گشایی خارجی‌هاست. این‌ها باید متحول شود.
نگاه باید اینگونه متحول شود که اول: مردم می توانند مشکلات را مانند پیروزی در دفاع مقدس حل کنند. با کمک مردم می توان مشکلات را حل کرد. می‌توان با نگاه به سرمایه‌ها کشور مشکلات را حل کرد. منظور از سرمایه بودجه نیست، بلکه کارآفرینان و سرمایه های دیگر.
می‌توان تحول ایجاد کرد. می توان مشکلات اشتغال را حل کرد. ما اعتقاد نداریم که کمبود منابع نداریم. علت بیکاری آن است که خیلی از کارگاه‌های ما تعطیل و نیمه تعطیل شده. تنها از نیمی از ظرفیت کشور استفاده می‌شود.
بحث این نیست که جوان ما کار ندارد و به او کار بدهیم. بلکه کسانی که کار دارند در حال بیکار شدن هستند.
یکی از علت‌های تعطیلی کارگاه‌ها قاچاق است. قاچاق کالا یعنی تعطیلی تولید ملی و بکیار شدن جوانان.
علت دیگر بیکاری واردات بی‌حد به کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها