برنامه «آسمان شب» شبکه چهار سیما 8 اردیبهشت به مناسبت روز جهانی نجوم ویژه برنامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۷۸
ویژه برنامه «آسمان شب» در روز جهانی نجوم

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، منجمان آماتور سراسر دنیا هر سال در هفته و روز نجوم گرد هم می‌آیند تا مردم را در لذت دیدن زیبایی‌های آسمان سهیم کنند.

هر سال روزی از اواسط ماه آوریل تا اواسط ماه مه (اواخر فروردین تا اواخر اردیبهشت)، که با تعطیلی آخر هفته مصادف بوده و ماه در حالت تربیع اول باشد به عنوان روز جهانی نجوم انتخاب می‌شود. به همین مناسبت روز نجوم 96 در ایران جمعه 8 اردیبهشت انتخاب شده است. گروه‌های نجومی از سرتاسر کشور در روز نجوم و در هفته‌ منتهی به آن که هفته نجوم نام دارد، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کنند.گروه دانش شبکه چهار نیز به همین مناسبت در روز جمعه در قالب برنامه «آسمان شب» به این رویداد علمی می پردازد.

به گفته تهیه کننده برنامه «آسمان شب»، برنامه آسمان شب این هفته به مناسبت روز جهانی نجوم به صورت ویژه برنامه به روی آنتن می رود. در این برنامه به سوالات مخاطبان که در طی هفته گذشته از طریق سامانه پیام کوتاه سوال مطرح کرده اند، با حضور کارشناسانی در زمینه های هوافضا - اخترشناسی - کیهان شناسی و نجوم آماتوری پاسخ داده خواهد شد.

سیاوش صفاریان پور افزود: دکتر محمدتقی میرترابی اخترشناس، دکتر رضا کلانتری نژاد کارشناس فناوری فضایی، دکتر محمدرضا نوروزی منجم آماتور، کاظم کوکرم کارشناس پدیده های رصدی و محمد جواد ترابی ژورنالیست علم در این ویژه برنامه حضور خواهند داشت.

برنامه آسمان شب یکی از پر قدمت ترین برنامه های علمی تلویزیون است که در سال 1380 با ویژه برنامه روز جهانی نجوم آغاز به کار کرد و تا امروز در فهرست برنامه های پر مخاطب علمی سیما قرار دارد و به گفته کارشناسان علمی از نمونه های موفق در ترویج علم است.

«آسمان شب» به تهیه کنندگی و اجرای سیاوش صفاریان پور جمعه ها ساعت 23 به صورت زنده از شبکه چهار سیما پخش می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها