وزیر کشور گفت: دوستان و دشمنان ما معترف هستند که ایران امن ترین کشور منطقه است.
کد خبر: ۱۰۲۲۰۵۴
ایران امن ترین کشور منطقه است/ برخورد با ناامنی در انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عبدالرضا رحمانی فضلی در بیست و دومین همایش سراسری معاونان ناجا اظهارداشت: توفیق شد امروز در خدمت عزیزان در نیروی انتظامی باشیم سال ۹۵ را به لطف خداوند و با هدایت های مقام معظم رهبری و تلاش همه مسئولان و حمایت و پشتیبانی مردم پشت سر گذاشتیم.

وی افزود: سال ۹۵ با توجه به شرایط منطقه ای سالی پر از تلاش و کوشش و فعالیت های با ثمر برای مردم بود.

وزیر کشور به تحولات منطقه ای به ویژه فعالیت های صهیونیسم علیه کشورمان اشاره کرد و گفت: ما در موضع ضد تروریستی هستیم اما در حمایت از ملت و مردم منطقه هیچ گونه تلاشی را دریغ نمی کنیم حضورمان در حوزه های درخواستی دولت های منطقه حضوری موقر و مهم است اگر در سوریه کمک می کنیم به درخواست قانونی مردم و دولت سوریه است در یمن و عراق هم به همین منوال این را وظیفه خودمان می دانیم که با حفظ استقلال کشورها و درصورت درخواست آنها، کمک ها صورت گیرد.

رحمانی فضلی گفت: اگر نیرویی در مقابله با داعش دست به کار نمی شد الان وضعیت منطقه چگونه بود. در داخل و خارج موضوع دخالت ایران را با منظر مخالفت با نظام مطرح می کنند باید بدانند که ما با تبعیت از مقام رهبری آمادگی داریم در تحولات منطقه ای با حفظ استقلال خودمان کمک کنیم و حضور داشته باشیم.

وی افزود: دوستان و دشمنان ما معترف هستند که ایران امن ترین کشور منطقه است این در حالی است که همه کشورهای منطقه دچار ناامنی و بحران هستند. ولی به لطف خدا وند ما در حوزه داخلی یک امنیت پایدار را شاهد هستیم. در مناطق شرقی و غربی ده ها بار تلاش کردند که ناامنی را پایدار کنند که نیروهای امنیتی ما مانع ادامه دار شدن این تحرکات شدند.

وزیر کشور ادامه داد: سال ۹۵ را با اقتصاد مقاومتی پشت سر گذاشتیم و مقام معظم رهبری امسال اقدام و عمل را هم به آن اضافه نمودند، پیگیری های جدی در دولت برای رسیدن به این عنوان واقعا جای تقدیر دارد ، همه دستاوردهای دولت در سایه تدابیر رهبری شکل گرفته است. ما یک عقب افتادگی تاریخی داریم که باید با خواست کلی نظام، سرعت عمل را در دستور کار قرار داد تا این عقب ماندگی جبران شود نظام بانکی و مالی و اقتصادی ما به یک بازسازی عمده نیاز دارد تا منویات رهبری با سرعت و جدیدت و استمرار بیشتری در بحث اقتصاد مقاومتی به سر انجام برسد.

وی گفت: در سال گذشته در حوزه سیاسی با انسجام و آرامش حرکت کردیم هیچ انشقاق و تفرقه ای نداشتیم. انتخابات مجلس و خبرگان را پشت سر گذاشتیم و هیچ مشکلی نداشتیم. جریانات سیاسی آماده شدند که از سال ۹۵ انتخابات سال ۹۶ را انجام بدهند. داوری های مردم در عرصه سیاست های داخلی کاملا عقلایی و منطقی است.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مردم ما بسیار پختگی و بینش سیاسی دارند، گفت: هیچ مشکلی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد، رئیس جمهور شخص دوم مملکت است و جایگاه حساسی دارد. در کنار آن هم انتخابات شوراها را داریم که امیدواریم این دو انتخابات در امنیت کامل برگزار شود. برای برگزاری انتخابات به امنیت احتیاج داریم و خدا را شاکریم که این امنیت در کشور ما وجود دارد. در برابر هر تحرکی که باعث ناامنی در کشور و در عرصه انتخابات بشود با شدت برخورد خواهد شد.

وی به نقش ناجا در برگزاری انتخابات امن اشاره کرد و گفت: ناجا از ماه ها قبل ستادهای انتظامی را برقرار کرده است و از ۶ ماه قبل از لب مرز تا قلب شهرها همه موضوعات انتخاباتی رصد می شود و با کوچکترین تحرکاتی که باعث اخلال در امر انتخابات شود، برخورد می کند.

وزیر کشور ادامه داد: همه تلاشمان برگزاری انتخابات سالم است انتخابات برای ما اصل نیست انتخابات یک شیوه ابراز نظر است و طریق جابه جایی قدرت در کشور است هدف ما تقویت دین خداست ما باید دین خدا را تقویت کنیم چون معتقدیم تنها راه نجات بشریت است. تقویت نظام جمهوری اسلامی و همچنین تقویت ولایت فقیه است که می تواند هدایت گر ما باشد. بعد از آن مردم که حامی ما هستند مهم هستند. بعد از همه اینها قانون اساسی ما مردم سالاری دینی را مد نظر قرار داده است. اگر فقط برای مردم سالاری دینی شبانه روز شکر کنیم باز هم کم است.

وی گفت: اگر نیروی انتظامی در انتخابات به گرایش های فردی و حزبی کشیده شود لطمه ای که به مردم می زند جبران ناپذیر است هر کسی که قانون صلاحیتش را تایید کرد و رای مردم را گرفت و رهبری تنفیذش کرد رئیس جمهور ماست درست است که هر کسی می تواند گرایش های شخصی داشته باشد اما کسی که سفیر امنیت است به هیچ وجه نباید گرایش های شخصی اش را در انتخابات دخیل کند. ما سرباز هستیم نباید ابزار دست هیچ جناح و دسته ای باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: من در توجیه مشارکت مردم نباید چیزی بگویم قدرت ملی ما به مردم ما و حمایت و پشتیبانی آنها برمی گردد هر چقدر به مردم امید و نشاط بدهیم انقلاب ما بیمه می شود. ما به عنوان نیروهای حاکمیتی باید با مردم صادقانه برخورد کنیم.تلاس کنیم مشارکت مردم را داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان رهبری در نوروز، گفت: وظایف همه دستگاه ها و کاندیداها روشن است همه باید مر قانون را رعایت کنند. قانون ملاک سلامت و رفتار صحیح در انتخابات است.

رحمانی فضلی ادامه داد: ناجا اعتقادی کار انجام می دهد، باید به بحث های معیشتی نیروها بیشتر توجه شود.

وزیر کشور گفت: الان رشد سرقت کاملا متوقف شده و سالانه کم می شود این روند رو به کاهش با برنامه ریزی صورت گرفته است در بحث قاچاق کالا از ۲۵ میلیارد دلار به ۱۵ میلیارد دلار رسیده ایم که قابل تقدیر است. در بحث مبارزه با مواد مخدر هم گام های موثری برداشته شده است و بیش از ۷۵ درصد کشفیات با رصدهای اطلاعاتی انجام شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها