وزیر خارجه اتریش در واکنش به نتایج همه پرسی اصلاحات قانون اساسی ترکیه اعلام کرد که صلاحیت آنکارا برای پیوستن به اتحادیه اروپا به صفر رسیده است.
کد خبر: ۱۰۲۰۴۵۹
اتریش: ترکیه صلاحیت عضویت در اتحادیه اروپا را ندارد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، «سباستین کورتز» وزیر خارجه اتریش در گفتگو با خبرگزاری اتریش درباره واکنش به نتایج همه پرسی روز گذشته در ترکیه اظهار داشت: اتحادیه اروپا باید در قبال تصمیم اخیر مردم ترکیه واکنش نشان دهد.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم توقف گفتگوهای اروپا با آنکارا بر سر پیوستن به اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد: با دستاورد جدید ترکیه شانس این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا به صفر رسیده است.

از سوی دیگر شماری از سیاستمداران اروپایی و نمایندگان پارلمان اروپا در نامه ای خواستار توقف روند مذاکرات دو سویه اروپا-آنکارا به منظور پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا شدند.

آنها در نامه خود با اشاره به مذاکرات پی در پی که تاکنون با ترکیه صورت گرفته، خاطرنشان کردند: اروپا حتی در چندین مرحله با ارائه کمک های مالی به ترکیه در صدد فراهم آوردن شرایط لازم و مناسب برای اروپایی شدن آنها بر آمد، اما متاسفانه آنکارا نه تنها از فرصت های پیش آمده استفاده نکرد بلکه اقدامات مقابله جویانه ای نیز از خود بروز داد.

گفتنی است امروز شورای عالی انتخابات ترکیه نتیجه بدست آمده از شمارش آرای همه پرسی اصلاحات قانون اساسی این کشور را تائید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها