مدیرعامل رجا گفت: با توجه به قراردادهای موجود و انعقاد قرارداد خرید ناوگان با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم، حداقل ۵۰۰ دستگاه واگن به ناوگان رجا اضافه کنیم تا عمر ناوگان به ۵ سال کاهش یابد.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۹۲
ورود ۵۰۰ دستگاه واگن به ناوگان رجا تا چهار سال آینده

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت حمل و نقل ریلی رجا، محمد رجبی‌ با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای دریافت کمک از سهامداران رجا، بیان کرد:‌ در روزهای پایانی سال 95 سهامداران را متقاعد کردیم تا افزایش سرمایه 120 میلیارد تومانی رجا را ابلاغ کنند.

وی در خصوص وضعیت رجا و تغییراتی که باید انجام شود،گفت: دانش مدیریت می‌گوید این شرکت با وضعیت موجود نمی‌تواند به حیات خود ادامه دهد و باید تغییراتی در رجا انجام شود، بر این اساس مجموعه‌ای به صورت شرکت تعمیرات و نگهداری فعالیت خود را در ماه‌های آینده آغاز خواهد کرد و بخشی از واحدهای فنی به آن شرکت منتقل خواهند شد.

وی افزود: این گونه اقدامات ادامه خواهد داشت تا جایی که مجموعه‌ شرکت رجا به یک هلدینگ تبدیل شود و با این فلسفه به نظر می رسد الزامات و چارچوب‌های قبلی باید تغییر پیدا کند.

رجبی با اشاره به جایگاه و اهمیت منابع انسانی در هر سازمانی گفت: توانمندسازی و مهارت آموزی متناسب با شغل همکاران از اقداماتی است که براساس برنامه‌های آموزشی در ابتدای هر سال و در بازه زمانی سه ساله باید انجام شود، همچنین چابک‌سازی سازمانی از دیگر اقداماتی است که باید در مورد رجا صورت گیرد.

رجبی اظهار داشت: همه‌ این اقدامات در راستای درآمد‌زایی و افزایش سرمایه و بهبود وضعیت شرکت انجام می شود.

مدیرعامل رجا با اشاره به قراردادهای خرید ناوگان، بازسازی و نوسازی واگن ها و اضافه شدن آنها به ناوگان رجا اظهار امیدواری کرد: با این اقدامات بدون شک شاهد ارتقای کیفیت و کمیت بیش از پیش خدمات دهی به مسافران خواهیم بود.

وی با اشاره به عمر بالای واگن‌ها و فرسودگی ناوگان رجا گفت: با این وضعیت ما سهم خود را از بازار از دست می دهیم، ولی باید با تلاش و پشتکار فراوان و اقداماتی که صورت گرفته شرکت را سرپا نگه داریم تا از این دوره‌ بحرانی به سلامت عبور کنیم.

وی افزود: با توجه به قراردادهای موجود و انعقاد قرارداد خرید ناوگان 200 کیلومتر بر ساعت، امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم حداقل 500 دستگاه واگن به ناوگان رجا اضافه کنیم که در این صورت عمر ناوگان به 5 سال کاهش پیدا خواهد کرد، براین اساس نیاز به تلاش مضاعف داریم و در این راستا ممکن است اختلالات پرداختی و اقتصادی داشته باشیم که باید با شکیبایی و تحمل از این مرحله گذر کنیم.

ورود 27 دستگاه واگن غزال به ناوگان رجا

مدیرعامل رجا گفت: تعداد 25 دستگاه واگن مسافری غزال و 2 دستگاه واگن رستوران به ناوگان مسافری شرکت حمل و نقل ریلی رجا اضافه شد.

محمد رجبی افزود: واگن های مسافری غزال از نوع 4 تخته لوکس مجهز به سیستم‌های صوتی و تصویری دارای تهویه مطبوع هستند که در سال 1383 وارد کشور شده‌اند؛ واگن‌های مسافری غزال یاد شده هم اکنون در مسیرهای تهران-بندرعباس، مشهد-اصفهان و بالعکس‌ جابه‌جایی مسافر را انجام می‌دهند.

‌وی افزود: این واگن‌ها بعد از خریداری‌ در سال 1383 طی قراردادی به شرکت وانیاریل واگذار شده بود که به دلیل عدم تحقق و اجرای تعهدات قرارداد توسط شرکت یاد شده، با رعایت و انجام همه روال قانونی به ناوگان رجا پیوسته و اضافه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها