معاون وزیر بهداشت در پاسخ به جام جم آنلاین

جامعه پزشکی تنشی با هنرمندان ندارد

دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با اشاره به اتفاقات و مشکلاتی که سال گذشته میان برخی هنرمندان و جامعه پزشکی رخ داد، گفت: من هرگز احساس نکردم که بین جامعه پزشکی و هنرمندان تنش وجود دارد. این را از جانب آقای هاشمی وزیر بهداشت می‌گویم که جامعه هنری به ما بسیار کمک کرد و ارتباط خوبی با هنرمندان داشتیم.
کد خبر: ۱۰۱۸۵۵۲
جامعه پزشکی تنشی با هنرمندان ندارد

به گزارش جام جم آنلاین، نشست خبری هشتمین جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت صبح امروز چهارشنبه 23 فروردین ماه با حضور دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت و رئیس جشنواره در محل وزارتخانه برگزار شد.

همچنین هنرمندانی از جمله سیما تیرانداز، دکتر مصطفی گودرزی دیباج و بابک زرین نیز معاون وزیر را در این نشست همراهی می کردند.

در آغاز این نشست دکتر محمدرضا فراهانی با اشاره به این که بیش از 41 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و این یک اتفاق بزرگ به حساب می آید، گفت: هنر باعث تثبیت رفتارهای صحیح می شود. ما به تبیین فرهنگ سلامت توجه ویژه کردیم تا گفتمان فرهنگ سلامت در جامعه تثبیت شود. یکی از راه های عملی شدن این نیت برگزاری جشنواره است. این جشنواره به بحث فرهنگ و هنر در سطح عام می‌پردازد و در قدم دوم می خواهد فرهنگ سلامت را ارتقاء ببخشد. سال گذشته مخاطبان ما تنها دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی بودند و حالا همه دانشجویان، همه کارکنان، استادان و فعالان حوزه علوم پزشکی. بنابراین مخاطب ما از 200 هزار نفر به بیش از 5 میلیون نفر افزایش یافته است.

معاون فرهنگی وزیر بهداشت در بخش دیگری از این نشست گفت: در این جشنواره چیزی در حدود 41 هزار اثر ثبت شده و بیش از 200 نفر از مفاخر کشور امر داوری را بر عهده داشته اند. اختتامیه این جشنواره به صورت یک هفته فرهنگی از 25 تا 30 فروردین‌ماه در پردیس تئاتر تهران در منطقه خاوران برگزار می شود.

به گفته فراهانی در این هفته و در جشنواره بیش از 1500 نفر مهمان داریم و آثار برتر در نمایشگاه در معرض دید دانشجویان قرار داده می‌شود. همچنین هنرمندان مطرح هنرهای تجسمی در بخش دیگری فرصت نمایش آثار خود را دارند. در این شرایط هنرجو فرصت مقایسه کار خود را با قله‌های این رشته پیدا می‌کند.

در بخش دیگری از این نشست. امیر لله لگانی، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت درباره ویژگی های این دوره توضیح داد: ما در وزارت بهداشت مسوولیت تربیت دانشجو را در حوزه فرهنگ داریم و همه سعی ما این است که بستری فراهم کنیم که دانشجویان وارد دانشکده می شوند یک محیط امن، شاد و متنوع در حوزه های مختلف داشته باشند و برگزاری این جشنواره ها می توانند در این امر موثر باشد.

او ادامه داد: ما می خواهیم زمینه حضور بیشتر دانشجویان را در فعالیت های فرهنگی و هنری بیشتر کنیم. افتخار داریم عنوان کنیم بیش از 400 کانون فرهنگی دانشجویی در حال فعالیت است. ما سعی کردیم دریافت مجوز فعالیت های آنان را تسهیل کنیم و به نوعی به آنان انگیزه بدهیم. در بخش‌های مختلف تئاتر، فیلم، هنرهای تجسمی، موسیقی و ادبی متقاضیان زیادی داشتیم. این نشان دهنده بضاعتی است که دانشجویان دارند.

لله گانی ادامه داد: در حوزه های مختلف تئاتر 100 اجرا در طول این یک هفته برقرار خواهد بود. همچنین 150 فیلم در گونه های مختلف اکران می‌رسد. در بخش موسیقی 38 اجرای زنده با حضور داوران خواهیم داشت. امید که مجموع این فعالیت ها به دانشجویان انگیزه بدهد. یک پزشک هنرمند از دریچه متفاوتی به جهان نظر می‌کند و می تواند مفیدتر و موثرتر از دیگر هم صنفی‌هایش باشد.

او افزود: هنرمندان گرانقدری در شوراهای تخصصی جشنواره حضور داشتند و با ما همکاری کردند. رضا کیانیان، محمدمهدی عسگرپور، فریدون شهبازیان، مجید انتظامی، هوشنگ مرادی کرمانی و زنده یاد افشین یداللهی تعدادی از این عزیزان بودند که در این شوراها حضور پیدا کردند. همراهی و همکاری حدود 200 هنرمند شاخص رشته‌های مختلف در این رویداد باعث افتخار ماست.

در بخش پایانی نشست دکتر فراهانی به سه پرسش جام جم آنلاین پاسخ داد، او درباره اینکه چرا جشنواره در فضای دانشگاهی برگزار نمی شود؟ گفت: پردیس تئاتر تهران ظرفیتی دارد که ما جای دیگری را مشابه آن پیدا نکردیم. در بسیاری از سالن ها و سن ها دکور ما جا نمی‌شود. متاسفانه در دانشگاه های ما فضای مناسب برای امور فرهنگی و هنری نیست وگرنه دوست داشتیم جشنواره فرهنگی وزارت بهداشت در یکی از دانشکده های علوم پزشکی برگزار شود. اصراری برای جدا کردن جشنواره از محیط دانشگاهی نداشتیم.

فراهانی همچنین در پاسخ به این پرسش جام جم آنلاین که سال گذشته مشکلاتی بین جامعه پزشکی و هنرمندان وجود آمد و آیا این جشنواره نوعی کدورت زدایی هم محسوب می شود، گفت: اگر اخیرا تنش هایی بین جامعه هنری و جامعه پزشکی اتفاق افتاده این موضوع باعث نمی شود نفس این همکاری و تعامل را زیر سوال ببریم. البته من هرگز احساس نکردم که بین جامعه پزشکی و هنرمندان تنش وجود دارد. این را از جانب آقای هاشمی وزیر بهداشت می‌گویم که جامعه هنری به ما بسیار کمک کرد و ارتباط خوبی با هنرمندان داشتیم. من تاکید دارم که جامعه پزشکی بسیار نسبت به سلامت جامعه هنری حساس است و هستند هنرمندانی که در منزل خودشان به شکل 24 ساعته در حال دریافت خدمات درمانی و بهداشتی هستند و ما ترجیح می دهیم این موضوع با جزییات رسانه‌ای نشود. تنش‌هایی که وجود داشته مقطعی بوده و جدی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها