معاون اول رئیس جمهور گفت: مشکلات مردم را همراه با عزت حل کرده‌ایم بعد برخی می‌گویند دولت پیر و خسته است اما باید در نظر داشت که تورم از ۴۰ درصد تک‌رقمی شده، پارس جنوبی توسعه یافته و میزان خرید تضمینی گندم افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۰۱۷۰۶۶
از تهران برای کار به روستا می‌روند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری امروز در همایش اقتصاد مقاومتی و توسعه روستایی اظهار کرد: انتخابات همواره مورد توجه مردم، مسئولان، دلسوزان نظام و دشمنان ما در سراسر دنیا بوده است که چقدر مردم در انتخابات شرکت می کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: در بخشهای نفت، گاز، کشاورزی، صنعت، خدمات و شاخصهای اصلی اقتصادی وضعیت مناسبی دارند و کسانی که انتقاد می‌کنند باید بیایند و بگویند که شاخص‌ها چه تغییری کرده است زیرا اکنون شاخص‌ها مثبت است و به کشور قدرت می‌دهد.

از تهران برای کار به روستا می‌روند

وی در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه جوانان تحصیلکرده بیکار زیادی در کشور وجود دارد، گفت: هر کسی در هر منطقه‌ای از کشور مسئولیتی دارد و می‌تواند کاری انجام دهد باید برای اشتغال جوانان تلاش کند به طوری که در روستای نزدیک تهران به نام وهن‌آباد یک جوان بیکار نیست و حتی از تهران برای کار به آنجا می‌روند. روستایی به همین شکل در کرمانشاه نیز وجود دارد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: نقش دولت در این اشتغالزایی صفر است و تنها امور زیرساختی را برای اشتغالزایی فراهم کرده است. و افراد خلاق از این شرایط برای اشتغالزایی بهره گرفته‌اند.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه اینترنت در روستاهای کشور گفت: در 25 هزار روستای کشور اینترنت و 10 هزار مرکز آی‌سی‌تی وجود دارد و روستاییان دیگر مجبور نیستند برای هر کاری به شهر بیایند.

وی با بیان اینکه هر دهیار باید برای روستای خود سایتی ایجاد کند گفت: روستاهایی که دهیاران آن اقدام به ایجاد سایت نکرده در واقع کم‌لطفی کرده‌اند زیرا از این طریق می‌توانند جاذبه‌های روستای خود را در داخل و حتی خارج کشور معرفی کنند.

سرنوشت وام اشتغالزایی در روستا

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود درباره وام روستایی و عشایری گفت: برای روستائیان یک و نیم میلیارد دلار از منابع صندوق روستایی در نظر گرفته شده بود اما مجلس برای موافقت با آن کم‌لطفی کرده است.

جهانگیری افزود: امروز اگر فرد پولداری پروژه‌ای با توجیه اقتصادی مناسب داشته باشد می‌تواند از صندوق توسعه ملی پول دریافت کند اما چندین میلیون روستایی چه سهمی از این صندوق دارند.

به خاطر انتخابات پروژه افتتاح نمی‌کنیم

وی گفت:‌ در جلسه‌ای در محضر رهبر معظم انقلاب موضوع وام مطرح شد و ایشان فرمودند که با دو فوریت در مجلس بررسی شود.

معاون اول رئیس جمهور در بخش دیگر صحبت‌های خود با اشاره به افتتاح طرح‌های مختلف اقتصادی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: برخی می‌گویند که این افتتاح‌ها چرا در آستانه انتخابات برگزار می‌شود اما باید در نظر داشت که در آستانه انتخابات نمی‌توانیم کار را تعطیل کنیم و طرح‌هایی که افتتاح شده است به تولید آزمایشی نیز رسیده است.

جهانگیری اضافه کرد: برخی نیز می‌گویند در آستانه انتخابات آمده‌ایم و سهام عدالت توزیع می‌کنیم.اما باید توجه داشت که به خاطر انتخابات کسانی سهام عدالت توزیع کردند که سهام آنها سودی نداشته است.

وی افزود: 10 سال است که سهام عدالت بین مردم توزیع شده است اما مشکلات آن را در حال برطرف کردن هستیم تا در سال 96 این سهام به طور کامل به افراد تحت پوشش کمیته امداد تحویل شود و بقیه نیز باید لیست حساب بگیرند و مشخص شود که مالک چه چیزی هستند و چقدر باید پرداخت کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: تا شهریورماه وقت داده شده است تا افرادی که می‌خواهند پرداختی داشته باشند اقدامات لازم را انجام دهند و این سهام ربطی به انتخابات ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۶
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
دشمنان ما همون امریكای شغال است كه من بهش گفتم كدخدا و باهاش دست دادم و این نه تنها با اسلام جور نیست كه حتی با وطن پرستی هم در یك ردیف نمیگنجه //// من میخوام به كسی غیر اقای روحانی رائ بدم
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
روح الله ازت میترسم افكارت منو یاد رهبر كره شمالی میاندازه!!!!! به نظرم بیا دوباره به اقای روحانی رای بدیم ببینیم تورم از تك رقمی به صفر میرسه!!!! چرخ پروژه های عمرانی مملكت رسما به گل نشسته این اقا میاد میگه تورم تك رقمی شده مرد حسابی شب عیدی از خجالت زن و بچه مردیم خدا شرمنده ت كنه ببینی چه حالی داره كه الانم توی هرجور فكر خلاف میریم كه باز شرمنده نشیم بسه این همه دروغ و بچه فرض كردن این مردم
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
لطف بفرمایید مشكل روستای دیوانه از توابع سیستان را هم كه همین امروز در جام جم گفته شد حل بفرمایید
سعید نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
سلام .‌
من قبل از اینكه اقای روحانی بیاد دو تا مغازه داشتم و كلی پول تو بانك داشتم و داشتم زندگی میكردم كه اقای روحانی باكلیدش اومد زندگی ما رو بهم ریخت . الان یكی از مغازه هام ور شكست شد و ۱۱ میلیون بدهی اورد . یك نفر هم كه از اونجا نون میخورد به خاطر تورم تك رقمی از نون خوردن افتاد . حالا جالب اینجاست این یكی مغازه من هم در شرف ورشكستگیه و رسما به گل نشستم . حالا خجالت زده. از زن یه دونه بچه ام دارم روزگار میگزرونم و كلی طلبكار كه فقط مگه معجزه بشه .
نوذر
Canada
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
واقعا احسنت كه موج مهاجرت را از شهر به روستا معكوس كرده اید!!!! آفرین!!!! به زودی در روستا ترافیك خواهد شد......!!!!دولت هم جوان و قبراق است و اصلا پیر نیست!!! كی گفته كه همگی بالای ۵۰ سال هستند!!! همگی ماشاالله ۱۴ ساله اند....!!!!
ایرانی از ایران همیشه سر بلند
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۶
۰
۰
جناب اقای جهانگیری معاون اول ریس جمهوری سلام چرا در مورد كاهش تورم در بیشتر سایت های خبر را اعلام میكنید این تورم را كی بوجود آورده است تا اینك در روز هزاران بار به رخ این ملت بد بخت میكشید و از طرفی در سایت ها اعلام میشود كه كلیه احناس 50% گران شد هیچ یك از دولت مردان چرا جلوی اینگونه تورم 50% را به رخ خودشان نمی آورند ولی 10% حقوق باز نشستگان ویا كاگران افزوده میشودچنان بوق كرنا در اخبار ورسانه ها راه میافتد كه دیگر جای هیچ چیزی برای پخش از رسانه وی ا نوشتن در صفحات روزنامه ها نیست. اقای جهانگیری معاون محترم تا كی می توان به مردم دروغ گفت . كه طبق فرمایشات رهبر معطم انقلاب وریس جمهور محترم بزرگترین خیانت به مردم دروغ گویی است

نیازمندی ها