کارشناس مسایل اعراب در گفتگو با جام جم آنلاین:

حمله به سوریه، پیش نویس ترامپ برای تجاوز ائتلافی به سوریه است

کارشناس مسایل اعراب و خاورمیانه حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی سوریه را نقض آشکار قوانین بین‌المللی و اقدامی علیه تمامیت ارضی این کشور دانست و گفت: آمریکا در مسیر طراحی و اجرای سناریویی نظیر آنچه که در لیبی و عراق اتفاق افتاد، قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۶۹۳۴
حمله به سوریه، پیش نویس ترامپ برای تجاوز ائتلافی به سوریه است

«حسن هانی زاده» پیرو اقدام نظامی ایالات متحده به فرودگاه الشعیرات در ریف حمص سوریه در گفتگو با جام جم آنلاین تصریح نمود: سناریوی جدیدی از سوی دولت ترامپ و جریان‌های تندرو در آمریکا نوشته شده که بر حسب آن با تشکیل ائتلافی از چند کشور منطقه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی، کشور سوریه را همچون عراق و لیبی به اشغال نیروهای خود درآورند.

وی در واکنش به این پرسش که چرا در شرایطی که محور مقاومت و ارتش سوریه نیروی غالب در جنگ با تروریسم بود، به فاصله چند روز یک انفجار شیمیایی مشکوک در خان شیخون و نیز اقدام نظامی علیه دمشق حادث می‌شود گفت: در واقع هر دوی این رخدادها یک پیش نویس از قبل طراحی شده بود. بدین معنا که یک انبار تسلیحات شیمیایی از گذشته از طریق ترکیه وارد ادلب شده و در اختیار جبهه النصره قرار گرفت و بعد بطور مشکوکی منفجر شد و عده‌ای از غیر نظامیان را قربانی مطامع تروریست‌ها کرد.

این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: به موازات رویداد مذکور، کاخ سفید فرمان حمله نظامی به پایگاه هوایی سوریه را در راستای تضعیف نیروی هوایی ارتش سوریه انجام می‌دهد که مجموع این عوامل حکایت از آن دارد جریانهایی در میان گروه‌های تروریستی درصدد ائتلافی با عضویت آمریکا ، عربستان ، قطر ، اردن ، ترکیه ، قطر و رژیم صهیونیستی ضد سوریه هستند.

هانی‌زاده با بیان اینکه آمریکا با همدستی پیاده نظامان تروریست قصد دارد بدون توجه به قطعنامه شورای امنیت سرنوشت سوریه را رقم بزند، تصریح کرد: بیم آن می‌رود، حملات آمریکا به خاک سوریه مادامی که نیروی نظامی این کشور از معادلات میدانی و صحنه جنگ سوریه کنار رود ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به همنوایی اتحادیه اروپا و استقبال برخی کشورهای منطقه در تهاجم موشکی آمریکا به سوریه ، از احتمال تقابل قدرتهای جهانی در جبهه سوریه گفت و خاظر نشان کرد: همسویی چند وجهی غرب و اعراب مرتجع منطقه بیانگر شکل‌گیری ائتلاف جهانی ضد سوریه بوده و باید منتظر یک حمله ائتلافی نظیر آنچه در عراق و لیبی رخ داد باشیم.

هانی‌زاده در پاسخ به این سوال که حمله اخیر امریکا به حمص چه تأثیری در روابط تهران و مسکو خاصه در جنگ با تروریسم دارد، گفت: اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه حتما منتج به نزدیکی بیشتر روسیه به ایران خواهد شد و موجبات تحکیم مواضع طرفین در مبارزه با تروریسم را فراهم می‌آورد.

وی پیش بینی کرد: همکاری‌های آینده دو کشور ایران و روسیه بعنوان دو قدرت تأثیر گذار در تحولات سوریه، در واکنش تجاوز به یک کشور منطقه‌ای و عضو سازمان ملل، گستره افزون‌تری به خود خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
دست خدا همیشه و تا ابد بالاتر است/// امریكای شغال شاید بمب شیطانی اتمی داشته باشه ولی وقتی خدا اراده كنه اون بمب میشه ترقه //// من مطئنم این هجوم موشكی امریكا نتیجه اش به نفع مقاومت تموم میشه ///باید جبهه مقاومت عكس العملی قاطع انجام بده تا امریكای شغال بخزه به همون سوراخی كه ازش در اومده //// و در برابر گرگ امریكایی باید استوار و كوبنده بود كه در غیر اینصورت گرگ امریكایی خونخوار شریرتر میشه
نوذر
Canada
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
ما باید با سیاست عمل كنیم و از واكنش شدید بپرهیزیم.....در مرحله ی بعدی اگر روسیه واكنش قاطعی نشان ندهد نباید روی روسیه دیگر حساب كرد..‌.‌‌‌‌..
سید طاها
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۹
۰
۰
قابل توجه دوستانی كه هنوز هم فكر میكنن امریكا دوسته! اقا فرمودن دشمنت رو بشناس! امروز باید یزید زمانه رو شناخت
ایران
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۰
۰
۰
مقصر كشتار كودكان كی بود

نیازمندی ها