حمله موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی

ترامپ دستور حمله به سوریه را صادر کرد

تعویق رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت

خبرگزاری فرانسه از تعویق رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه پیشنهادی 3 کشور غربی علیه سوریه در شورای امنیت به بهانه حملات اخیر در اطراف شهر ادلب در سوریه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۶۴۹۷
تعویق رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، رسانه «هندو» به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که ۳ کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه ضد سوری در شورای امنیت سازمان ملل را به تأخیر انداخته اند تا شاید بتوانند در این خصوص با روسیه به رایزنی بپردازند.

این در حالی است که دیپلمات های مطلع در این باره اعلام کردند که رأی گیری درباره پیش نویس قطعنامه ضدسوری پیشنهادی ۳ کشور غربی مذکور در شورای امنیت سازمان ملل احتمالا در ساعات اولیه امروز پنجشنبه به انجام برسد.

در همین رابطه، روسیه روز گذشته پیش نویس قطعنامه ضدسوری پیشنهادی آمریکا، انگلیس و فرانسه به شورای امنیت را غیر قابل قبول خوانده و اعلام کرد که آماده است تا در صورتی که درباره یک متن مناسب توافقی حاصل نشود؛ آن را وتو کند.

لازم به ذکر است، جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص بررسی حمله شیمیایی در خان شیخون واقع در شمال سوریه روز گذشته بدون رأی گیری در خصوص پیش نویس قطعنامه غربی ها که دولت سوریه را به عنوان مسئول این حادثه متهم کردند؛ پایان یافت.

در همین حال منابع رسانه ای روس نیز اعلام کردند که مسکو پیش نویس قطعنامه ای را درباره تحقیق پیرامون حمله شیمیایی در حومه ادلب سوریه ارائه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها