رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا علت 70 درصد تصادفات مرگبار در چند روز اخیر را خستگی و خواب آلودگی، نداشتن توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۲۳
خواب آلودگی علت 70 درصد تصادفات مرگبار چند روز اخیر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار تقی مهری گفت: تعداد سفرها بیش از 3 درصد افزایش یافته اما خوشبختانه به‌ علت رعایت قوانین و مقررات از سوی مردم در مجموع تصادفات ناگوار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2 درصد کاهش دارد.

وی افزود: از ابتدای موج اول سفرهای نوروزی تاکنون متأسفانه بیش از یکصد نفر در تصادفات جاده ای جان باخته اند و تعداد مجروحان نیز زیاد است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: بیشترین افزایش ترددها و سفرها در محورهای شمالی، استان خوزستان و به ویژه در مسیر خراسان رضوی گزارش شده است که امروز در مقایسه با روزهای گذشته تعداد سفرها در این محورها افزایش چشمگیری دارد.

سردار مهری با اشاره به اینکه رانندگان مواظب نقاط حادثه خیز با توجه به تابلوها و علائم هشداردهنده باشند، گفت: درحال حاضر بیش از 5 هزار نقطه حادثه خیز در محورهای درون شهری و برون شهری وجود دارد که قبلاً این تعداد 8 هزار نقطه بود.

وی هشدار داد: با رانندگان پرخطر به ویژه تعداد اندکی که مواد روان گردان، مواد مخدر و الکلی استفاده می کنند با هماهنگی مراجع قضایی ضمن اعمال جریمه‌های سنگین و توقیف یک ماهه خودروی آنها برخورد قضایی خواهد شد.

وی همچنین درباره تعداد دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف به خبرنگار ما گفت: قبلاً 6 هزار دستگاه دوربین نظارتی و ثبت تخلف داشتیم که با افزایش 2 هزار دستگاه دوربین‌های پیشرفته لیزرگان و تعدادی دوربین‌های درون شهری در حال حاضر بیش از 8 هزار دوربین نظارتی و ثبت تخلف ثابت و سیار در کشور حرکات رانندگان پرخطر را با دقت زیر ذره بین دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها