برخلاف ‌قانون،‌ ‌داروهای خارجی برند از سوی برخی پزشکان تجویز می‌شود

نسخـه‌های بـرندزده

رئیس سازمان غذا و دارو خبر داد:

صرفه جویی ارزی در واردات دارو و تجهیزات پزشکی

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: صرفه جویی سالیانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریالی ناشی از کاهش ارز بری واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان دهنده حمایت از تولید در این حوزه بوده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۲۷۰
صرفه جویی ارزی در واردات دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، رسول دیناروند گفت: صرفه جویی سالیانه حداقل ۱۰ هزار میلیارد ریالی ناشی از کاهش ارزبری واردات دارو و تجهیزات پزشکی نیز نشان دهنده حمایت از تولید در این حوزه بوده است. اما یکی از مهمترین اقدامات سازمان غذا و دارو که در سال جدید ضرورت به اتمام رسانیدن آن به شدت احساس می شود، اجرایی شدن سامانه جامع غذا و دارو است.

وی افزود: با تکمیل و اجرایی شدن این سامانه ها حذف کامل سلایق شخصی در تصمیم گیری‌ها و ردیابی و رهگیری کالاهای سلامت در زنجیره تامین میسر شده و عرصه بر مافیای تقلب، جعل و قاچاق در حوزه سلامت به شدت تنگ خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به شناسایی و برطرف شدن مشکلات گفت: با اتخاذ سیاست های اجرایی مناسب شاهد رونق در صنایع تولیدی حوزه سلامت نیز بودیم به گونه‌ای که ارزیابی شرکت های اصلی این حوزه نشان می دهد که در ۳ سال اخیر بطور میانگین ۲۵ درصد افزایش اشتغال زایی داشته اند.

در حال حاضر به دلیل توسعه فعالیت های نرم افزاری، نیازی به حضور فیزیکی افراد حقیقی و حقوقی برای ثبت سفارش و یا اخذ مجوز در محل سازمان غذا و دارو وجود ندارد و تمامی آمار و ارقام مربوط به میزان، مبدا و منبع واردات و زنجیره تامین کالاهای سلامت در کمترین زمان ممکن قابل دسترسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها