رییس پلیس‌راه راهور ناجا از افزایش 20 درصدی سفرها در مقایسه با مدت مشابه پارسال و کشته شدن 50 نفر از هموطنان در تصادفات جاده ای در 48 ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۸۰۳
50 کشته در تصادفات 48 ساعت گذشته

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس راهور سردار محمد حسین حمیدی ا اشاره به افزایش 20 درصدی ترددها از آغاز طرح نوروزی تا کنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: به علت توزیع سفرها با هیچ گونه گره ترافیکی روبرو نبوده‌ایم و ترافیک در جاده ها، پرحجم اما روان است.

وی با اشاره به این که در 48 ساعت گذشته 400 تن در تصادفات جاده‌ای مجروح شدند، افزود: خستگی، خواب آلودگی، سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ از علل اصلی این تصادفات بوده است.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به این که خستگی و خواب آلودگی در تعطیلات نوروز عامل 40 درصد تصادفات است افزود: با وجود اینکه امسال تعطیلات نوروزی زودتر آغاز شد و رانندگان زمان مناسبی برای سفر داشتند، متاسفانه برخی رانندگان با عجله و شتاب تصادفات مرگباری را رقم زدند.

وی خط قرمز پلیس را تخلفات حادثه‌ساز بویژه سبقت و سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست عنوان کرد و گفت: تجهیزات کنترلی و دوربین های هوشمند پلیس در مقایسه با نوروز پارسال افزایش یافته است و تلاش می‌کنیم رفتارهای پرخطر رانندگان به طور جدی رصد شده و با متخلفان برخورد شود.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با اشاره به این که برابر ابلاغ صورت گرفته توقیف 72 ساعته خودرو رانندگان پرخطر، نمرات منفی و جریمه 200 تا 400 هزار تومانی در انتظار رانندگان پرخطر است.

وی به مسافران توصیه کرد که با همین شیب ملایم سفرها را ادامه دهند تا در دور رفت به لحاظ حجم ترافیک مشکل و محدودیتی بوجود نیاید.

به گفته رییس پلیس‌راه راهور ناجا توزیع سفرها تاکنون به گونه‌ای بوده که حتی محورهای کوهستانی مانند کرج - چالوس گرچه روز گذشته پیش‌بینی برای یکطرفه شدن آنها صورت گرفته بود، اما هیچ گونه محدودیت ترافیکی در آنها اعمال نشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۷
نوذر
Canada
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۰
عیدتان مبارك.....فقط تو رو خدا مواظب باشید....
جازمین
United States
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۰
نمیدونم بخندم یا گریه كنم . میرن تعطیلات عید كه بهشون خوش بگذره یا خودشونو بكشن. با این ماشینهای فكستنی آشغال و بی كیفیتمون. واقعا مثل گاری هستند فقط موتور دارن
ضفر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۷
۰
۰
وجدانا پیاده برید ولی با پراید نروید اگه جانتان را دوست دارید
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
به نظرمن مسافرتهای نوروزی شده بلای جان مردم اكثرا به خاطر اینكه بین فامیل یا همسایه كم نیارند تن به مسافرت میدن اونم باوسیله شخصی نه جاده های خوبی داریم نه ماشین های خوبی از همه مهمتر اصولا ما رانندگی بلد نیستیم انگار توی جاده با همه دعوا داریم
راننده شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
۰
۰
من 16 ساله راننده بیابان (نفتكش) هستم از فضل خدا تا حالا نه تصادفی داشتم نه شكر خدا جریمه شدم.ولی خدایی خیلی از هموطنهای ما اصلا رانندگی مخصوصا تو جاده را بلد نیستد.موبایل و تخمه خوردن پشت فرمان شده بلای جون ما ایرانیها...سفر به كام خودتان و عزیزان دیگر تلخ نكنید تو این حوادث همیشه آخرش مرگ نیست بعضی وقتها انسان روزی100 بار آرزوی مرگ میكنه.
حاج حیدر
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
احسنت به شما جوان.امیدوارم درسایه حق همیشه سالم و سلامت باشی دور از هر گونه حادثه و پیش آمدی...سلام ما رو هم به شیرازیهای مهمان نواز برسون..
م
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۹
۰
۰
سفرهای انتحاری...

نیازمندی ها