فرمانده انتظامی شهرستان مراغه:

محموله خشکبار قاچاق میلیاردی به مقصد نرسید

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از کشف ۴۰ تن بادام هندی قاچاق در قالب ۸۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی توسط پلیس پایتخت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۰۲۵۶
کشف ۴۰ تن بادام هندی قاچاق در تهران

به گزارش جام جم آنلاین، قاسم خورشیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به کشف چهار کانتینر بادام هندی قاچاق در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: به دنبال تلاش‌های انجام شده در حوزه مبارزه با کالای قاچاق، نیروی انتظامی در استان تهران موفق شد یک محموله بزرگ بادام هندی قاچاق را که در حال انتقال بود شناسایی و کشف کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: این محموله که از سواحل جنوبی بارگیری شده و در حال انتقال بود شامل 800 کیسه 50 کیلویی معادل 40 تن را که در چهار کانتینر بارگیری شده بود، کشف و ضبط کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش‌های نیروی انتظامی در 11 ماهه نخست امسال، 89 هزار تن انواع مواد خوراکی قاچاق را در سراسر کشف شناسایی، کشف و ضبط کنند که این محموله‌ها ارزشی بالغ بر 5 هزار و 150 میلیارد تومان داشته است.

خورشیدی گفت: مقایسه آمار کشفیات اقلام خوراکی قاچاق توسط نیروی انتظامی در مقایسه با سال قبل رشد 133 درصدی را نشان می‌دهد.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به تشدید اقدامات مقابله‌ای در آستانه فرارسیدن عید نوروز و اوج گرفتن تقاضای خرید در کشور افزود: در 2 ماه پایانی سال جاری با توجه به اینکه تقاضا برای خرید خشکبار افزایش چشمگیری می‌یابد، به تمامی دستگاه‌های کاشف ابلاغ شده است تا اقدامات خود در راستای مقابله با قاچاق خشکبار در کشور تشدید شود.

وی گفت: همچنین استان‌های مرزی نیز نظارت‌های خود را بر بازارچه‌های مرزی، معابر کولبری و خلاءهای مرزی افزایش داده‌اند تا از ورود غیرقانونی کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.

خورشیدی در پایان از مردم خواست تا با توجه به زمان محدود ماندگاری خشکبار و اهمیت شرایط نگهداری آن، حتماً از خرید خشکبار و مغزهای خوراکی قاچاق و خارجی خودداری کنند چراکه ممکن است استفاده از این اقلام خوراکی مخاطرات جدی برای سلامت مصرف کنندگان آن‌ها به همراه داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها