صبح امروز با حضور وزیر دفاع و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بالگرد ملی صبا ۲۴۸ که به دست سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است، رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۶۵
بالگرد ملی صبا ۲۴۸ رونمایی شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، در سیصد و پنجاه و سومین روز از سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بالگرد ملی صبا 248 که به دست متخصصان شرکت پشتیبانی و نوسازی بالگرد ایران وابسته به سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است رونمایی شد.

سردار دهقان در مراسم رونمایی از این بالگرد ملی طی سخنانی اظهار داشت، مفتخریم که در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل یکی از پروژه های مهم که حقیقتا از نمادهای اقتصاد مقاومتی می باشد را امروز رونمایی کنیم.

وزیر دفاع افزود: با توجه به نیاز کشور به بالگردهایی در کلاس وزنی متوسط که بالاترین درخواست و نیاز آتی می باشد؛ شرکت پنها با همکاری شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی صنایع مختلف در وزارت دفاع اقدام به طراحی، ساخت و تولید بالگرد ملی صبا 248 نمود.

سردار دهقان افزود: بالگرد ملی صبا 248 در کلاس وزنی سبک و متوسط کاربری چند منظوره، دو موتوره، چهار ملخه و با ظرفیت 8 سرنشین قادر است ماموریت های حمل و نقل بار و مسافر و عملیات امداد و نجات، عکس برداری و شناسایی، آمبولانس هوایی، عملیات فرا ساحلی و تاکسی هوایی را انجام دهد.

وزیر دفاع، استفاده از فناوری های روز در حوزه ناوبری، هدایت و سامانه های مکانیکی، کارکرد قابل قبول در حالت یک موتور خاموش، قابلیت اطمینان بالا، صدا و ارتعاشات کم و سرعت بالا، قابلیت عملیاتی در محدوده دمایی 25- تا 55 درجه سانتی گراد و بدنه آیرودینامیکی مناسب را از جمله مشخصات فنی بالگرد 248 ذکر کرد و گفت: این بالگرد بر اساس نیاز مشتریان نظامی و غیر نظامی و قابلیت صادرات به بازارهای بین المللی خصوصا کشورهای اسلامی با قیمت رقابتی قابل عرضه می باشد.

وزیر دفاع طراحی و ساخت این بالگرد را یکی از آرزوهای دیرینه مسئولان کشور و متخصصان صنعت هوایی دانست و گفت : بنده ضمن عرض خدا قوت به همه دست اندرکاران طراحی و ساخت این پروژه بزرگ ملی، این دستاورد بزرگ و درخشان را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، ملت شریف و قدرشناس ایران تبریک عرض می نمایم و در آستانه سال جدید آن را عیدی وزارت دفاع به این ملت بزرگ اعلام می کنم.

سردار دهقان با تشکر و قدردانی از همه مراکز علمی، دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان که وزارت دفاع را در تحقق این پروژه ملی یاری و حمایت کردند، تصریح کرد: حرکت به سمت طراحی و ساخت بالگردهای سنگین را به طور جدی در دستور کار داریم که امیدواریم بتوانیم در سال های آتی این مهم را نیز تحقق بخشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
مردم
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۱
۰
باسلام یكم شبیه پرایده باكمی تغییرات
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۰
۱
شكر خدا شعار ما میتوانیم را به ما توانستیم تبدیل كردیم . عزیزان ایرانی غیور مردان توانگر متشكریم .
هموطن
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۷
۱
۰
انشاالله صد و پنجاه سال دیگه می رسیم به هلی كوپتر بعضی از كشورا

نیازمندی ها