رئیس جمهور آلمان انتقاد شدیدی به سیاست‌های رئیس جمهور جدید آمریکا وارد کرده و تاکید کرد که وی به اعتبار آمریکا آسیب می‌زند.
کد خبر: ۱۰۰۸۱۷۳
رئیس جمهور آلمان:ترامپ به اعتبار آمریکا آسیب می‌ زند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، یوآخیم گاوک، که در آخرین روزهای دوران ریاست جمهوری اش بر آلمان به سر می‌برد در گفتگویی با هفته نامه "اشپیگل"، درباره تحولات ترکیه تحت ریاست جمهوری "رجب طیب اردوغان" ابراز دلسردی کرده و گفت: این بسیار غم انگیز است وقتی که ما می بینیم یک دموکراسی لیبرال در این کشور که تاکنون پیشرفت‌هایی داشته است به دوردست‌ها رفته و به جای آن یک سیستم رهبری استبدادی به صورت فزاینده‌ای پا می گیرد.

گاوک همچنین بازداشت "دنیز یوسل"، خبرنگار آلمانی – ترک روزنامه دی ولت در این کشور را غیر قابل قبول توصیف کرده و گفت: این اقدام یک پرسش را مطرح می کند و آن اینکه آیا ترکیه اصلا هنوز حق دارد به عنوان یک دموکراسی و دولت قانونی مطرح باشد.

رئیس جمهور آلمان همچنین این انتقاد را به "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور جدید آمریکا وارد کرد که به اعتبار این کشور آسیب می رساند.

وی ضمن ابراز نگرانی درباره سیاست های ترامپ همچنین گفت: این حقیقت را که رئیس جمهور فعلی آمریکا درباره یکی از قضات این کشور اظهارات تحقیر آمیزی را داشته است بسیاری از شهروندان وفادار به قانون فراموش نخواهند کرد.

گاوک درباره رفتار ترامپ با رسانه ها نیز گفت: این گونه رفتارها به دموکراسی آسیب می رساند. ایالات متحده آمریکا برای جوانانش یک مکان رویایی و یک الگو بوده است. اما در حال حاضر این گونه نیست.

فرانک والتر اشتاین مایر در 19 ماه مارس (29 اسفند) مسئولیت ریاست جمهوری آلمان را از یوآخیم گاوک تحویل خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نیكورزمنده بسیجی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۴
۰
۰
امریكا اعتباری ندارد كه به ان اسیب بزند شاید پیش شما المانیها داشته باشد.پیش ما كه ندارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها