بایدها و نبایدهای انتخابات در ایران در گفت‌وگو با سخنگوی شورای نگهبان:

مردم فارغ از علقه‌های سیاسی رای می‌‌دهند

کدخدایی در همایش مدیران صداوسیما اعلام کرد:

قانون؛ تنها ملاک شورای نگهبان در مراحل مختلف انتخابات

سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی گفت: تنها ملاک شورای نگهبان در وظیفه نظارتی خود در مراحل مختلف انتخابات ، قانون است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۶۶
قانون؛ تنها ملاک شورای نگهبان در مراحل مختلف انتخابات

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، عباسعلی کدخدایی امروز در همایش سراسری مدیران رسانه ملی با تاکید بر اینکه قانون تکلیف همه دستگاهها و نهادهای مرتبط با انتخابات را مشخص کرده است، گفت: در قانون، چارچوب وظایف نظارتی شورای نگهبان، تعیین شده است و این شورا بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود عمل خواهد کرد.

وی تاکید کرد: بر اساس قانون، چارچوب نظارتی شورای نگهبان بصورت عام است و نظارت بر همه مراحل اجرایی انتخابات و رسیدگی به تخلفات، برعهده این شورا است.

سخنگوی شورای نگهبان همکاری این شورا با وزارت کشور را بسیار صمیم و نزدیک خواند و خاطرنشان کرد: قانون تکلیف همه دستگاههای مرتبط با انتخابات را روشن کرده است.

کدخدایی به موضوع برگزاری الکترونیکی انتخابات نیز اشاره و تاکید کرد : شورای نگهبان نه تنها از برگزاری الکترونیکی انتخابات حمایت می کند بلکه مطالبه گر آن نیز است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حق الناس بودن رای مردم، افزود: مهمترین نکته در برگزاری الکترونیکی انتخابات، حفظ محرمانه و مخفیانه بودن رای مردم است که باید الزامات این موضوع حساس فراهم شود تا زمینه برگزاری انتخابات الکترونیکی فراهم شود.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اهمیت نقش رسانه ملی در تبیین شرایط قانونی کاندیداها بویژه اصل 115 قانون اساسی، به جایگاه بالا و تاثیرگذار صدا و سیما در عرصه رسانه ای کشور اشاره کرد و گفت: اگر شرایطی همچون «مدیر» و «مدبر» و «رجل سیاسی» بودن کاندیداها، در برنامه های کارشناسی و در قالب های مختلف، تبیین شوند، زمینه ای فراهم خواهد شد تا افرادی که دارای این شرایط نیستند، ثبت نام نکنند و همچنین در کمک به انتخاب اصلح بوسیله مردم تاثیر گذار خواهد بود.

کدخدایی خاطر نشان کرد: رسانه ملی نقش مهمی در تبیین قوانین انتخابات، وظایف دستگاههای نظارتی و اجرایی و حقوق شهروندان در انتخابات دارد.

وی افزود: کاندیداهایی که مورد تایید شورای نگهبان قرار گیرند، همه، برای این شورا یکسان و علی السویه هستند و برای شورای نگهبان تفاوتی ندارد که چه فردی از صندوق رای بیرون بیاید.

سخنگوی شورای نگهبان در پایان تاکید کرد: آنچه برای شورای نگهبان، در انتخابات اردیبهشت ماه سال آینده مهم است، رعایت قانون، حفظ امنیت و سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها