وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در بدو ورود به پایتخت پاکستان برای شرکت در بیست و دومین نشست شورای وزیران سازمان همکاری های اقتصادی(اکو)، تاکید کرد که این سازمان منطقه ای، زمینه ای بی نظیر برای گسترش همکاری های منطقه است.
کد خبر: ۱۰۰۷۰۲۲
ظریف: اکو زمینه ای بی نظیر برای گسترش همکاری های منطقه ای است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، 'محمد جواد ظریف' در گفت و گویی کوتاه با خبرنگاران گفت: 'اکو' یکی از قدیمی ترین سازمان های همکاری های اقتصادی در جهان درحال توسعه و در آسیا است و وسعت جغرافیایی این سازمان از 25 سال پیش، با افزایش تعداد کشورهای عضو، تقریبا تمام منطقه ما را فرا گرفت و زمینه بی نظیری برای همکاری های منطقه ای فراهم کرده است.

ظریف اظهار داشت: ساز و کارهای بسیار خوبی در اکو برای همکاری وجود دارد و ضرورت دارد که کشورهای عضو اکو توجه بیشتری نسبت به این ساز و کارها داشته باشند و استفاده مطلوب از این ساز و کارها حتما در جهت منافع مشترک همه کشورهای اکو خواهد بود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در این دوره از ریاست دوره ای خود تلاش کرد تا حداکثر بهره برداری را از این ساز و کارها به نفع تمام اعضای اکو داشته باشد و امیدواریم که این تلاش توسط دوستان ما در پاکستان ادامه یابد.

ظریف همچنین گفت که در پایان سه سال ریاست جمهوری اسلامی ایران بر شورای وزیران سازمان اکو، فردا سه شنبه در بیست و دومین نشست شورای وزیران اکو، ریاست دوره ای به جمهوری اسلامی پاکستان منتقل خواهد شد.

روابط ایران و پاکستان بسیار دوستانه و رو به جلو است

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص روابط دوجانبه میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان نیز گفت: از اینکه بار دیگر به پاکستان سفر کرده ام بسیار خوشحالم. روابط این دو کشور همسایه و مسلمان، روابطی بسیار دوستانه و رو به جلو است.

وی با اشاره به سفر چند روز پیش سرتاج عزیز همتای پاکستانی خود به تهران، این رفت و آمدها مستمر میان دو کشور را نشانه روابط دوستانه، برادرانه و رو به جلو ایران و پاکستان دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها