هفته گذشته علاقه‌مندان خودرو شاهد اتفاق جالبی در شهر تهران بودند. محل نمایشگاه‌های شهر‌ آفتاب میزبان بیش از 200 شرکت داخلی و خارجی بود که بالاخره در کنار یکدیگر جمع شده بودند تا آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دهند.
کد خبر: ۱۰۰۵۴۶۱
خودروهای جدید؛ از نمایشگاه تا سطح شهر

به رسم قاعده همه نمایشگاه‌های بین‌المللی در طول چهار روز برگزاری این نمایشگاه، علاقه‌مندان می‌توانستند از نزدیک انبوه تولیدات جدید را ببینند؛ داخل آنها بنشینند و از نزدیک با مشخصات فنی و تجهیزات جانبی آن آشنا شوند.

در کنار بسیاری از مدل‌های موجود در نمایشگاه که فقط برای نمایش آورده شده بودند، نمونه‌های دیگری نیز بود که مجوزهای لازم برای تردد در خیابان‌ها را کسب کرده‌ بودند. اگر می‌خواهید خودرو بخرید و منتظر ورود مدل‌های جدید هستید، شاید این مطلب کمکتان کند.

تویوتا C-HR

این خودرو با به یک موتور چهارسیلندر 2 لیتری می‌تواند 144 اسب بخار را در حداکثر گشتاور 190 نیوتن‌متر تولید کند. این خودرو به گیربکس اتوماتیک مجهز می‌باشد.

پس از حذف شرکت هوندا از بازار از یک طرف و خوش‌سابقه بودن تویوتا برای مصرف‌کنندگان داخلی شاید یکی از تنها رقبای این کراس‌آور جذاب، نیسان جوک و رنو کولیوس باشد.

هرچند به‌دلیل ظاهر نه‌چندان متعارف نیسان جوک شانس رقابت بین رنو کولئوس با تویوتا C-HR بیشتر از قبل خواهد بود. نماینده انحصاری تویوتا در ایران، قیمت تقریبی آن را بین 170 تا 200 میلیون تومان در نظر گرفته و زمان عرضه آن را به بازار اواخر سال آینده اعلام کرده است.

BYD - F3

این خودروی سدان چینی موتور 1.5 لیتری 4 سیلندر مجهز می‌باشد که می‌تواند 107 اسب بخار قدرت را در حداکثر گشتاور 145 نیوتن متر تولید کند.

مصرف سوخت این خودرو 5.9 لیتر در 100 کیلومتر است و در دو نوع گیربکس خودکار 6 سرعته تیپ‌ترونیک و دستی 5 سرعته قابل عرضه می‌باشد.

این خودرو می‌تواند رقیب جدی خودروهایی همچون دنا، تندر پلاس اتوماتیک، برلیانس H330 و MG360 باشد. نماینده انحصاری محصولات BYD برای این محصول قیمتی در حدود 52 تا 59 میلیون تومان در نظر گرفته و امیدوار است بتواند آن را از نیمه‌های سال آینده در اختیار متقاضیان قرار دهد.

DS - 3

این خودروی خاص دونفره تاکنون توانسته است در بازارهای لندن، توکیو و چند شهر دیگر خوش بدرخشد و به تنهایی سهم 40 درصدی بازار اروپا را به خود اختصاص دهد.

DS3 معرفی شده در بازار ایران به یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ مجهز می‌باشد که توانایی تولید 161 اسب بخار دارد و مصرف بنزینی در حدود 5.5 لیتر در هر صدکیلومتر برای آن در نظر گرفته شده است. همچینن این خودرو دارای یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک نیز می‌باشد.

نماینده رسمی شرکت DS3 در ایران، قیمتی در حدود 136 میلیون و 900 هزار تومان را برای آن اعلام کرده و امیدوار است در نیمه دوم سال آینده آن را به علاقه‌مندان تحویل دهد.

رنو کولئوس - New Face

کولیوس یکی از پرفروش‌ترین خودروهای شرکت رنو به‌شمار می‌آید که در نسل جدید خود تغییرات زیادی تجربه کرده است.

این خودرو که با نیسان ایکس‌تریل دارای پلت‌فرم مشترکی است به‌دلیل داشتن ظاهری جذاب، رقیبی قدرتمند برای دیگر شاسی‌بلندهای موجود در بازار داخل همچون هیوندای سانتافه و کیاسورنتو به‌شمار می‌رود. این اقبال را می‌توان از میزان بازدیدکنندگان غرفه رنو در نمایشگاه نیز استنباط کرد.

کولیوس جدید به یک موتور 2.5 لیتری مجهز است که می‌تواند 167 اسب بخار قدرت تولید نماید. همچنین این خودرو به یک جعبه دنده CVT نیز مجهز می‌باشد. قیمت این خودرو 199 میلیون و 500 هزار تومان اعلام شده و ثبت‌نام آن نیز بلافاصله پس از اتمام نمایشگاه خودرو آغاز شده است.

محمدرضا نجفی شاهکوهی - روزنامه نگار

ضمیمه چمدان جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها