قضاوت در مورد دولت جدید آمریکا زود است

دبیر شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر این‌که قضاوت قطعی درخصوص عملکرد هیات حاکمه جدید آمریکا زود است، گفت: لیکن روند فعلی نشان می‌دهد در دوره جدید نیز تغییری در وضعیت آشفته این کشور ایجاد نخواهد شد.
کد خبر: ۱۰۰۴۴۰۵

به گزارش دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی در حاشیه بازدید از واحدهای اقتصادی و طرح‌های صنعتی استان البرز در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تفاوت ادبیات هیات حاکمه جدید آمریکا با مسئولان سابق این کشور افزود: تغییر محتوایی در ادبیات مسئولان جدید و قدیم آمریکا ایجاد نشده و طیف‌ها و چهره‌های مختلف این کشور همواره رویکرد ستیزه‌جویانه‌ای به کشورهای مستقل داشته‌اند. وی افزود: البته اعترافات مبتنی بر واقعیت رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص وضعیت آشفته جهان غرب و آمریکا موضوع جدیدی است که قبلا شاهد بیان آن از سوی سردمداران آمریکا نبودیم. شمخانی گفت: این اظهارات نشان می‌دهد که تلاش آمریکا برای بزک چهره آشفته و نابسامان این کشور به پایان راه رسیده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش، تقویت تولید داخلی با محوریت بخش خصوصی و خروج از رکود را دو اولویت مهم در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد.

شمخانی افزود: جمهوری اسلامی ایران به منظور حفظ و بقای خود در برابر هجمه وسیع و سنگین نظام سلطه و همزمان برای تحقق اهداف و آرمان‌های خود باید به طور پیوسته و پرشتاب بر توانمندی‌ها و قابلیت‌های خود بویژه در حوزه‌های مختلف اقتصادی بیفزاید.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: کسب اقتدار ملی در گرو تحکیم ساخت درونی قدرت ملی است که با شکوفایی استعداد‌های درونی و با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی نظام محقق می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها