خطای پزشک سرشناس اصفهانی موجب شد تا به جای «کیست» تنها بیمار کلیه او را از بدن خارج کند.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۱۹
جراح معروف به جای کیست، کلیه دختر را درآورد! +فیلم

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، دختر جوانی برای خارج کردن کیستی که در شکم داشت در یکی از بیمارستان های خصوصی اصفهان بستری شده بود اما پس از جراحی مشخص شد که پزشک متخصص سرشناس اصفهانی در اشتباهی عجیب به جای کیست، تنها کلیه بیمار را از بدنش خارج کرده و دختر جوان از این پس باید دیالیز شود!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲۶
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۰
مگه میشه؟یعنی دكتر تشخیص نداده اون كلیه هستش؟
سید
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
فقط بیمارستان دولتی
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
سرشناس بوده كلیه شناس كه نبوده
الو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
دكتر!!! ، وقتی پزشكی نتونه كیست رو از كلیه تشخیص بده ، به درد غاز چرونی میخوره بعد اون همه درس و كار عملی .تا موقعی كه امثال شماها پشتیبانی میكنین همین آش و همین كاسه هستش روزی همین خطا روی تو پیدا بشه تا بفهمی ، لطفا منتشر شود!!!! :|
8
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
خوب باید شكایت كنند و غرامت بگیرند و آن دكتر كلیه دختر رو به حالت عادی برگرداند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
والا یه تعمیر كار ماشین هم خیلی متخصص باشه روی دوتا ماشین نهایت كار میكنه!! اونوقت این دكترهای متخصص روزانه هزارتا عمل مختلف میكنند!!! معلومه تخصص كه به كارشون نمیاد هیچ تازه مرتكب اشتباهات فاحش میشوند. باید یك قانونی برای ارزیابی برنامه زمانی ویزیت و عمل های دكترها باشه كه لازمه اجرای چنین قانونی داشتن یك سیستم نظارتی خارج از نظام پزشكی است به عبارتی تیمی باشد با تمام اختیارات با داشتن متخصص كه وابسته به نظام پزشكی نباشد و نظام پزشكی موظف به اجرای دستورات این تیم ویژه باشد.
پیراسته فر
United States of America
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۱
۰
خسته نباشیددكتر!
الو
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
بخدا ، دو تا پزشك خاطی رو زندانی بكنن یا در مواردی تهدید بشن ، حساب كار بقیه توی دستشون میاد ، جای تاسفه
بیژن
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
خوب شب زنده داری دكترها همین عواقب را هم داره پول زیاد فساد میاره ای مسلمان!
77
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
حتی افراد سرشناس و بازیگر و...هم میرن بیمارستان های دولتی بعد یه عده چرا هنوز فكر میكنن مراكز خصوصی خوبه؟پدر من تو بیمارستانه از 5صبح تا 9شب همش هم به مردم خدمات میدن و هوای بیماران رو هم دارن با اینكه مشكل مالی هم داریم اما باعث نشده كه به مردم كوچكترین بی احترامی انجام بدیم.اما یه عده به خاطر توجیه رفتارشون تو مراكز دولتی با مردم بحث مشكلات مالی رو مطرح میكنن
س
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۱
پزشك از قصد این كارو كرده تا كلیه رو ببره بفروشه
من
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
وقتی در دانشگاهها در رشته پزشكی صندلی فروخته می شه و افرادی بی سواد فقط به صرف داشتن پول می تونن در دانشگاههای دولتی صندلی بخرن كه امسال این مسئله غوغا كرده مسلماً یك همچین دكترهایی هم تحویل جامعه داده میشه. بابا بفمید پزشكی با رشته های دیگه فرق می كنه با جون آدما سركار دارن یه سری به دانشگاه شیراز بزنید ببینید چطور صندلی های رشته پزشكی در اون فروخته شده ....
میترا
United States of America
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۱
۱
خدا لعنت كند دكتران خودخواه را حقش این است كه یك كلیه اش را بیرون بیاورند. منتشر كنید
بی شرف نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
ایشالله كلیه عزیزتو در بیارند چرا كلیه یه پزشك زحمت كش را!
محمد.. شریف
Germany
۰۴:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
آقا... چه خوب بود كه لا اقل پزشك محترم برای روشن شدن موضوع . دلیل انجام این كار . ( حالا یا اشتباه . یا لزوم اضطرار . و یا ووو ) در رسانه ای حاضر شده و توضیح میدادند .. حتما یك چند میلیونی هم دست مزد طلب فرمودند ..؟ ب .. د ..
موژان
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
چرا اسم پزشك و بیمارستانو قایم میكنید؟خب بگید همه بدونن.
سهیلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
بیمارستان سپاهان. پزشك را نمیدونم
حسین جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
خبر جراحی كلیه در اصفهان خیانت در كار رسانه‌ای است
------------------------------
به گزارش كانال خبری پزشكان، روز چهارشنبه خبری در شبكه‌های اجتماعی منتشر شد كه بر اساس آن در یك عمل جراحی مربوط به برداشتن كیست در بدن یك زن جوان در یكی از بیمارستانهای خصوصی اصفهان، تنها كلیه این بیمار نیز از بدنش خارج شده است. ویدئویی كه منبعش خبرگزاری صداوسیما بود و البته این خبر در روزنامه شهروند، خبرگزاری عصر ایران، روزنامه ایران و ... هم منتشر شده بود.

در پی انتشار این خبر، كیانوش جهانپور سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با بیان اینكه كه جراحی درست انجام شده است، گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد كه این عمل جراحی، اشتباه نبوده و ما منتظر جواب آزمایشهای پزشكی برای اعلام نظر قطعی در باره آن هستیم.

وی با بیان اینكه این عمل جراحی حدود یك ماه پیش بر روی یك زن 38 ساله توسط یك جراح مجرب انجام شده است، اظهار كرد: این بیمار بطور مادرزادی فقط یك كلیه داشته كه آن هم در محل طبیعی خود نبوده و به اصطلاح 'كلیه لگنی' داشته است. جراح هنگام برداشتن كیست متوجه دست اندازی آن بر روی كلیه شده و با توجه به اینكه كلیه قابل حفظ كردن نبوده، ناچار به برداشتن آن شده است.

وی با بیان اینكه بیمار هنگام عمل دچار خونریزی شده است، تصریح كرد: دو جراح مجرب دیگر نیز برای این عمل به كمك آمدند و جان بیمار را حفظ كردند.

سرپرست روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان با اشاره به اینكه این بیمار اكنون در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان الزهرا(س) اصفهان بستری و منتظر پیوند كلیه است، افزود: همه اقدامهای لازم برای حفظ جان بیمار انجام شده و صدور رای عجولانه به نام 'اشتباه پزشكی'، مایه تاسف و خیانت در كار رسانه‌ای است.

وی خواهان دقت و بررسی بیشتر رسانه ها در درج اخبار پزشكی شد و تاكید كرد: انتشار چنین اخباری بدون تایید منابع رسمی باعث ایجاد جو متشنج در جامعه و كاهش تمایل پزشكان برای انجام اعمال جراحی می‌شود.

https://telegram.me/joinchat/BBs0Lju9CeS0jfLu_9EaZw
بی نام
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۹
۰
۰
در این مواقع قبل از اینكه كلیه طرف رو در بیارن حداقل از اولیای بیمار كه پشت در بودن نظر میگرفتن كه حاضر به این كار هستند یا نه . گاهی با ختم عمل می شود تصمیم بهتری برای بیمار گرفت به گونه ای كه كلیه اش را از دست ندهد . برای من هم همچین مشكلی پیش آمد اما دكتر بنده عجولانه تصمیم نگرفت و ختم عمل را اعلام كرد و در عملی مجدد موفق به درمان كامل مشكلم بدون چنین عوارضی شد . این پزشك چون خواسته عمل ناموفق اعلام نشود حداقل برای حفظ ابرویش شكم دختر بیچاره را كه بیخ تا بیخ پاره كرده كلیه اش را هم خارج كرده ... این یعنی خطا.. باید تامل بیشتری میكرد . پزشك باید مصلحت بیمارش را در نظر بگیرد نه لاپوشانی ابرویش را ... . این روزنامه ها هم كارشان اشتباه نبوده . گزارش داده اند .
مژگان
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
والله من كه پزشك نیستم، با كمی اطلاعات از بدن انسان، می دونم كه امكان نداره كسی كلیه رو به جای كیست از بدن خارج كنه. حتی اگر بخواد نمی تونه به این راحتی كلیه رو دربیاره. چون كلیه در فضای شكمی انسان معلق نیست و به كلی مجاری و رگ و ریشه وصله كه اونها باید بریده بشن. یعنی پزشك متخصص موقع بریدن این رگ و ریشه ها متوجه نشده كه داره عضوی از بدن رو جدا می كنه؟ یا اینقدر كشیده كه پاره شده؟!
محمد (منصف باشین ، كل نظرمومیذارین چون توهین نكردم)
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۱
۰
شما رسانه ها خجالت نمیكشین ؟ چرا اخبار كذب پخش میكنین ؟؟؟
بیمار مشكل مادرزادی داشته و ازابتدا یك كلیه داشته ، بعدم شما از یه جراح بهتر سر در میارین ؟؟اون صلاح دیده ك كلیه رو برداره ، نمیخواد كلیه رو واسه خودش برداره كه ! میخواد برداره چون صلاح دیده ك مریض باید كلیش برداشته بشه ، چون كلیه هم كیستی شده بود باید برداشته میشد ، اگر ك برداشته نمیشد بیمار عوارض بدتری می داشت ، جراحی ك فقط ۱۲ سال داره در مورد بدن درس میخونه بماند كه چندین سال تجربه داره ، فرق كیست و كلیه رو نمیفهمه ، اما شما میفهمین !؟!؟ جل الخالق ، چقدر زرنگین شماها ، حتما بعدا با خودتون این توهمم زدین كه این كلیه رو تو بازار سیاه میفروشه ....
امیدوارم اونقدر باانصاف باشین كه كل نظرمو بذارین
منصف
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۳
عالیییی بود
اره اخه مردم ما خیلی باهوشن
همشون خیلی سر در میارن
من نمیدونم چرا این همه اشپز و نجار و بقال و ارایشگر بو قصاب بی سواد در حرفه و خرابكار و مال مردم خور اینقدر نظر گنده تر از دهنشون میدن!خوب اینا همه مردمن موقع قضاوت پزشكان یاد وجدان میفتن
طرف نمیدونه كیستو با چه س مینویسن میاد با اعتماد به نفس راجع به كار یه متخصص مجرب نظر میده!آخه شما میفهمین یا اون؟
پزشكان به اندازه كافی وجدان دارن بهتره همه به فكر اوضاع خودشون باشن!
هممونم كه به پزشكان محتاجیم پس دهنمونو ببندیم و وقتی اطلاعات كافی نداریم نظر ندیم كلیه به جای كیست خارج نشده برای حفظ نجات بیمار و كیستی شدنش با اگاهی متخصص خارج شده!
بنده خدا
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۵
واقعا شما فكر میكنی فقط خودت میفهمی؟؟؟؟؟؟؟؟مردم هنوز كارای شیادانی به نام پزشك را از یاد نبرده اند كشیدن بخیه دست كودك 4ساله هم حتما صلاح دیدند؟؟واقعا نمیدونم تا كی جامعه ما پزشك محور باشه و یه عده هم حمایت این قشرو بكنن و روز بروز شاهد این اتفاقات باشیم....
صمدپاشازاده
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۱
۰
۰
خاك برسرآن دكتری كنم كه هیچ آشنایی با اجزاء بدن ندارد
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۸
۰
۰
لعنت خدا بر تمام دكتران بی دانشی كه هر روز ضربه ای رو به مردم این سرزمین وارد می كنند. این خانم زندگیش تباه شد. آیا نباید با پزشكای متخلف شدیدترین برخورد صورت بگیره ؟!
فرضا كه كلیه سر جای خودش نبوده باشه ! آیا در عكس ها یا بررسی های انجام شده این موضوع مشخص نشده بوده ؟!!!!!
چرا جان مریض ها برای دكترها پشیزی ارزش نداره
سروش
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
۰
۰
به هر حال حتی اگر لازم بوده كه كلیه رو در بیارن حتما باید به بیمار بگن. نمیشه كه اول باز كنن بعد بفهمن كه یك كلیه داره و بعد بگن حالا كه تا اینجا اومدیم بذار درش بیاریم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها