رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برخی از مردم به دلیل نیازهای شدید اقتصادی از مذهب خود دست برداشته‌اند.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۱۸
عده‌ای از مردم به دلیل مشکلات اقتصادی از مذهب دست کشیده‌اند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی شامگاه چهارشنبه (۲۷ بهمن‌ماه) طی سخنانی در نخستین‌ همایش مشترک ستاد جهاد توانمندسازی محرومین کشور، با بیان این که امروز جنگ ما در مسائل اقتصادی دنبال می‌شود، اظهار کرد: ما دیروز در جبهه علیه دشمنان می‌جنگیدیم و امروز جنگ ما در مسائل اقتصادی دنبال می‌شود؛ چرا که دشمن دل بسته است که ما را در بُعد اقتصادی تضعیف کند و زیر فشار قرار دهد تا مردم از انقلاب ببرند.

وی با بیان این که اگر اشتباه نکنم، نخستین مسئله مهم ما از دیدگاه رهبری، مسئله اقتصادی است، اظهار کرد: باید از نظر اقتصادی آن قدر پیشرفت کنیم که بتوانیم در مقابل دشمن بایستیم. او را بشکنیم و سلاحش را کند کنیم که در چنین شرایطی فشارهای دشمن هم نمی‌تواند تأثیری بر ما بگذارد و این معنای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که برخی‌ در مقابل هر گام موثری که برای کاسته شدن از مشکلات اقتصادی برداشته می‌شود کمبود بودجه را بهانه می‌کنند، اظهار کرد: این که نشد ما هر گاه می‌خواهیم گام موثری را در نظام برداریم، عده‌ای بگویند بودجه نیست. می‌خواهیم به داد فقرا برسیم، می‌گویند بودجه نیست. می‌خواهیم بهره‌وری بازنشستگان را بالا ببریم، می‌گویند بودجه نیست. می‌خواهیم فرزندان و خانواده‌های شهدا را حمایت کنیم، باز هم می‌گویند بودجه نیست. البته من فکر می‌کنم این‌طور هم نباشد که می‌گویند بودجه نیست. شاید بودجه هم هست اما به جای دیگری می‌رود.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز افزود: اگر مردم نیازمند باشند، نان شب نداشته باشند، نتوانند بچه‌هایشان را به مدرسه بفرستند و خانه‌ای برای زندگی نداشته باشند، معنایش همان حدیث امام علی (ع) است که فرمود: نزدیک است که فقر به کفر بیانجامد. همان طور که الان هم می‌شنویم که عده‌ای به دلیل نیازهای شدید اقتصادی‌شان دست از مذهب برداشته‌اند.

موحدی کرمانی با تأکید بر این که ثروت عمومی باید به اندازه نیاز در بین همه مردم تقسیم شود، اظهار کرد: ثروت در جامعه مانند خون در بدن است که باید به تمام نقاط برسد و آنهایی که در این کشور برنامه اقتصادی دارند، باید بر مبنای اسلام این برنامه را پی‌ریزی کنند تا بتوانیم ثروت را در بین همه مردم تقسیم کنیم.

وی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی برای بودجه کشور به شکلی تنظیم شود که هم ملت از بودجه بهره‌مند شوند تا نیازهایشان برطرف شود و هم آنهایی که حقوق‌های غیرمتعارف گرفته‌اند، این مبالغ را باز پس‌دهند.

رئیس موقت مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با اشاره به اهمیت موضوع حقوق‌های غیر متعارف اظهار کرد: آنهایی که حقوقشان غیر متعارف است و پول‌های زیادی را انباشته کرده‌اند، در واقع آن مبالغی را برای خود برداشته‌اند که دیگران به آن نیاز داشته‌اند. پس باید این مبالغ را از حلقومشان بیرون کشید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
جالب آن است كه از نظر منابع و معادن طبیعی و خدادادی ثروتمندترین كشور روی زمین هستیم ولی فقیر ترین مردم روی جهان هم هستیم . چرایش با مسئولین خدمتگزار مردم است؟؟؟ در طول 8 سال جنگ كدام كشور مسلمانی به مردم ما كمك كرد كه ما برای بازسازی و اصلاح ومرمت شهرهای آنها اقدام میكنیم . اگر اسلام یكطرفه باشد جواب آن هم مشخص است و نتیجه آن فرمایش مولای علی علیه السلام میشود و بس. موضوع این است كه مردم ایران بیش از حد شریف و نجیب هستند و بعضی از مسئولین كشور ما بیش از حد خدمتگزارند ؟؟؟ .
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
چه عجب یكی حرف دل ما رو زد ، من تا كسب روزی مونده به هیچ چیزی دیگه ای فكر نمیكنم . همش كار همش كار همش كار
امیر
Netherlands
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
در اخر یك نَفَر امد كه بگوید واقعیته شكل گرفته در ایران امروز را
روح الله
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
كاش مسئولان به جای به فكر بودن در مورد كنسرتها به فكر اقتصاد مقاومتی میبودند و دست از دامن امریكای شغال میكیشیدند و دل به پتانسیل فراوان داخلی میبستند كه اگر اینطور شود از ملت هم اضافه می اید
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
باز جای شكر هست كه می دونید مردم تو چه وضعین!!!!!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
خدایا مسئولینی را كه با فراهم نمودن زمینه امنیت و معاش مردم باعث استحكام ایمان مردم می شوند را مورد عنایت خاصه خود قرار ده و همچنین آنانی را كه در راستای تضعیف ایمان و اعتقادات مردم گام برمی دارند را به نفرین ابدی گرفتار كن.
سلیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
سخنان ایشان دلسوزانه منطق ومتین است اگر اجرا كنند در حد سخن نباشد كه بگند یك حرفیه حاجی آقا زده ولش كنید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
ایشون درست میفرمایند اما خیلی بیشتر از یك عده هستند
الو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
درود بر شرفتون ، خب مشكل اساسی رو میدونید چرا برای رفعش اقدام نمیكنید؟
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۸
۰
۰
باسلام:وقتی فقر ازدرخونه وارد شود ایمان ازپنجره فراركند.خداراشكر كشور ثروتمندی هستیم وجمعیت ما در حد پاكستان نمیباشد.اینهمه ثروت خدادادی داریم ولی ........
جانباز و بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۳۰
۰
۰
حضرت امام علی (ع) فرموده است وقتی كه فقر وارد یك جامعه و خانواده شود دین و اعتقادات از در دیگر خارج می شود حالا مسئولان دولت تدبیر و امید حقوق های نجومی برای خودشان از بیت المال بگیرند و مردم هم با بدترین اوضاع اقتصادی خانواده خود دست و پنجه نرم كنند.

نیازمندی ها