از افتتاح 5 ایستگاه مترو تا فعالیت 5000 کارگر در سه شیفت!

گزارشی از عمیق‌ترین خط مترو پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درخصوص جزییات افتتاح 5 ایستگاه خط 7 مترو تهران توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۱۲
گزارشی از عمیق‌ترین خط مترو پایتخت

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مازیار حسینی در حاشیه بازدید از روند تکمیل خط 7 مترو تهران گفت: احداث خط 7 یکی از سخت‌ترین عملیات‌های زیرزمینی بود.

وی با بیان اینکه خط 7 مترو «L» است و این سختی کار را دوچندان می‌کرد، گفت: خط 7 مترو از ورزشگاه تختی آغاز شده و با حرکتی که از سمت شرق به غرب دارد به میدان صنعت می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سستی خاک، بالا بودن خط آب‌های زیرزمینی و فرسودگی ساختمان‌ها در طول مسیر احداث این خط مترو را سخت‌تر می‌کرد، گفت: امیدواریم امسال 5 ایستگاه مسافربری و 2 ایستگاه عبوری به طول 10 کیلومتر به بهره‌برداری برسد.

به گفته حسینی، ایستگاه محمدیه در خط یک و ایستگاه نواب در خط دو، ایستگاه‌های تقاطعی در خط هفت هستند که تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه خط 7 از زیر تمامی خطوط مترو عبور می‌کند و به عنوان یکی از عمیق‌ترین خطوط مترو شناخته می‌شود، گفت: خاک به شدت ناپایدار، بالا بودن سطح آب‌های زیرزمینی و بافت فرسوده بالای سر، سبب شد که این حفاری‌ها با دقت بیشتری انجام گیرد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاه‌ها به صورت صددرصد به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل شرکت بهره‌برداری مترو خواهد شد، تصریح کرد: حتی پله برقی و... آنها نیز نصب خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه خط 7، 30 کیلومتر طول دارد و با 22 ایستگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر، 3 میلیون مسافر توسط مترو جابه‌جا می‌شود و با احداث خط 7، یک میلیون و 1620 مسافر دیگر توسط مترو جابه‌جا خواهند شد.

وی با بیان اینکه امسال و سال آینده با افتتاح خطوط 6 و 7 رکورد بهره‌برداری 30 کیلومتر مترو را خواهیم شکست، افزود: 5 ایستگاه محمدیه، بریانک، کمیل و رودکی تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید و دو ایستگاه عبوری هلال‌احمر و تقاطع مولوی – ولیعصر نیز زیر بار خواهند رفت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرفاصله قطارها در خط هفت نیز تصریح کرد: سرفاصله قطارها در خطوط جدید 30 دقیقه است و زیر بار رفتن بیشتر خط، سرفاصله‌ها نیز کاهش می‌یابد.

حسینی درباره ریزش‌های مترو گفت: داخل تونل هیچ ریزشی نداشتیم؛ چراکه خط 7 به وسیله دو دستگاه تی‌بی‌ام از دو مسیر در حال حفاری بود اما منتها به برخی موارد بنا به دلایلی همچون خاک ناپایدار و ساختمان فرسوده اطراف ریزش‌هایی را ایجاد کرد اما ربطی به حفاری تونل مترو نداشته است.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های خط 7 مترو L بودن آن است، افزود: از ورزشگاه تختی تا بریانک ضلع کوچک «L» است و پس از آن 90 درجه مسیر خط 7 تغییر کرده و به سمت شمال حرکت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ریل‌گذاری این خط انجام شده است، گفت: حتی کف ریل‌ها نیز شسته شده است و منتظر تکمیل ایستگاه‌ها برای افتتاح هستیم؛ چراکه معتقدیم ایستگاه‌ها باید به صورت صددرصد تکمیل شده و سپس به بهره‌برداری برسد.

به گفته حسینی، 5435 کارگر و مهندس به طور سه شیفت در خط 7 مترو تهران فعالیت کرده و در تلاش برای تکمیل این خط هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خط 7 یکی از عمیق‌ترین خط‌هاست به گونه‌ای که از زیر تونل توحید عبور می‌کند، گفت: ایستگاه کنار برج میلاد به عمق 50 متر از عمیق‌ترین ایستگاه‌ها است.

حسینی با بیان اینکه مطالعات اولیه خط 7 از ورزشگاه تختی تا میدان صنعت بوده است؛ اما مطالعات در حال انجام است که با احداث دو ایستگاه دیگر به میدان کتاب برسیم تصریح کرد: اگر این دو ایستگاه نیز به خط اضافه شود، جمعا خط 7 به 33 کیلومتر می‌رسد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر ساخت مترو توسط مهندسان خارجی گفت: تمام قسمت‌های مترو توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته می‌شود.

هابیل درویش مدیرعامل مترو نیز که در این بازدید خبرنگاران را همراه می‌کرد با بیان اینکه دو هفته قبل شهردار تهران از این خط بازدید کرد، گفت: کار 80 روزه را طی 15 روز انجام دادیم و این در حالی است که پایین آمدن کیفیت خط قرمز ما بود.

وی با بیان اینکه ساخت ایستگاه‌ها 4 ماه به طول می‌انجامید اما کمتر از 40 روز آنها را ساختیم، گفت: کیفیت نباید کاهش پیدا می‌کرد و این مساله خط قرمز ما بود و همچنین واحد HSE نیز در مترو مستقر است.

مدیرعامل مترو با بیان اینکه ما عجله‌ای نداریم اما سرعت کار بالا است گفت: انصافا هر ساعت از شبانه‌روز که به مترو بیایید، کارگران و مهندسان در حال ساخت و فعالیت هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها