به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، مازیار حسینی در حاشیه بازدید از روند تکمیل خط 7 مترو تهران گفت: احداث خط 7 یکی از سختترین عملیاتهای زیرزمینی بود.
وی با بیان اینکه خط 7 مترو «L» است و این سختی کار را دوچندان میکرد، گفت: خط 7 مترو از ورزشگاه تختی آغاز شده و با حرکتی که از سمت شرق به غرب دارد به میدان صنعت میرسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سستی خاک، بالا بودن خط آبهای زیرزمینی و فرسودگی ساختمانها در طول مسیر احداث این خط مترو را سختتر میکرد، گفت: امیدواریم امسال 5 ایستگاه مسافربری و 2 ایستگاه عبوری به طول 10 کیلومتر به بهرهبرداری برسد.
به گفته حسینی، ایستگاه محمدیه در خط یک و ایستگاه نواب در خط دو، ایستگاههای تقاطعی در خط هفت هستند که تا پایان سال مورد بهرهبرداری قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه خط 7 از زیر تمامی خطوط مترو عبور میکند و به عنوان یکی از عمیقترین خطوط مترو شناخته میشود، گفت: خاک به شدت ناپایدار، بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و بافت فرسوده بالای سر، سبب شد که این حفاریها با دقت بیشتری انجام گیرد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ایستگاهها به صورت صددرصد به بهرهبرداری خواهد رسید و تحویل شرکت بهرهبرداری مترو خواهد شد، تصریح کرد: حتی پله برقی و... آنها نیز نصب خواهد شد.
حسینی با بیان اینکه خط 7، 30 کیلومتر طول دارد و با 22 ایستگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، گفت: در حال حاضر، 3 میلیون مسافر توسط مترو جابهجا میشود و با احداث خط 7، یک میلیون و 1620 مسافر دیگر توسط مترو جابهجا خواهند شد.
وی با بیان اینکه امسال و سال آینده با افتتاح خطوط 6 و 7 رکورد بهرهبرداری 30 کیلومتر مترو را خواهیم شکست، افزود: 5 ایستگاه محمدیه، بریانک، کمیل و رودکی تا پایان امسال به بهرهبرداری خواهد رسید و دو ایستگاه عبوری هلالاحمر و تقاطع مولوی – ولیعصر نیز زیر بار خواهند رفت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد سرفاصله قطارها در خط هفت نیز تصریح کرد: سرفاصله قطارها در خطوط جدید 30 دقیقه است و زیر بار رفتن بیشتر خط، سرفاصلهها نیز کاهش مییابد.
حسینی درباره ریزشهای مترو گفت: داخل تونل هیچ ریزشی نداشتیم؛ چراکه خط 7 به وسیله دو دستگاه تیبیام از دو مسیر در حال حفاری بود اما منتها به برخی موارد بنا به دلایلی همچون خاک ناپایدار و ساختمان فرسوده اطراف ریزشهایی را ایجاد کرد اما ربطی به حفاری تونل مترو نداشته است.
وی با بیان اینکه یکی از ویژگیهای خط 7 مترو L بودن آن است، افزود: از ورزشگاه تختی تا بریانک ضلع کوچک «L» است و پس از آن 90 درجه مسیر خط 7 تغییر کرده و به سمت شمال حرکت میکند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ریلگذاری این خط انجام شده است، گفت: حتی کف ریلها نیز شسته شده است و منتظر تکمیل ایستگاهها برای افتتاح هستیم؛ چراکه معتقدیم ایستگاهها باید به صورت صددرصد تکمیل شده و سپس به بهرهبرداری برسد.
به گفته حسینی، 5435 کارگر و مهندس به طور سه شیفت در خط 7 مترو تهران فعالیت کرده و در تلاش برای تکمیل این خط هستند.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه خط 7 یکی از عمیقترین خطهاست به گونهای که از زیر تونل توحید عبور میکند، گفت: ایستگاه کنار برج میلاد به عمق 50 متر از عمیقترین ایستگاهها است.
حسینی با بیان اینکه مطالعات اولیه خط 7 از ورزشگاه تختی تا میدان صنعت بوده است؛ اما مطالعات در حال انجام است که با احداث دو ایستگاه دیگر به میدان کتاب برسیم تصریح کرد: اگر این دو ایستگاه نیز به خط اضافه شود، جمعا خط 7 به 33 کیلومتر میرسد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پاسخ به برخی شایعات مبنی بر ساخت مترو توسط مهندسان خارجی گفت: تمام قسمتهای مترو توسط مهندسان ایرانی طراحی و ساخته میشود.
هابیل درویش مدیرعامل مترو نیز که در این بازدید خبرنگاران را همراه میکرد با بیان اینکه دو هفته قبل شهردار تهران از این خط بازدید کرد، گفت: کار 80 روزه را طی 15 روز انجام دادیم و این در حالی است که پایین آمدن کیفیت خط قرمز ما بود.
وی با بیان اینکه ساخت ایستگاهها 4 ماه به طول میانجامید اما کمتر از 40 روز آنها را ساختیم، گفت: کیفیت نباید کاهش پیدا میکرد و این مساله خط قرمز ما بود و همچنین واحد HSE نیز در مترو مستقر است.
مدیرعامل مترو با بیان اینکه ما عجلهای نداریم اما سرعت کار بالا است گفت: انصافا هر ساعت از شبانهروز که به مترو بیایید، کارگران و مهندسان در حال ساخت و فعالیت هستند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد