حیدر العبادی نخست وزیر عراق در گفت وگوی ویژه با خبرگزاری فرانسه 24 روابط کشورش با ایران را مهم تر از رابطه با آمریکا دانست.
کد خبر: ۹۹۹۷۹۴
نخست وزیر عراق: ایران برای ما مهم تر از آمریکا است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، العبادی در این مصاحبه خاطرنشان کرد: عراق با همسایه اش ایران طولانی ترین مرزها را دارد و افزایش تنش از سوی آمریکا با دولت ایران ما را وا می دارد تا روابط خوبی با ایران برقرار کنیم، زیرا هر عاقلی در اندیشه آن است که رابطه خوبی با همسایه اش داشته باشد؛ آمریکا از عراق دور است پس مصلحت ما با ایران بر آمریکا رجحان و برتری دارد و با ایران دارای روابط اجتماعی هستیم.

وی تاکید کرد: مصلحت عراق با ایران از مصلحتش با آمریکا به دلیل نزدیک بودن ایران به عراق بهتر است.

العبادی اظهار داشت: اشغال عراق توسط آمریکا این کشور را در معرض تروریسم قرار داد و به هزاران تروریست اجازه داد تا وارد عراق شوند و صدها هزار شهروند عراقی را قتل عام کنند و باعث متلاشی شدن تمامی نهادهای عراقی شد؛ پس می بایست درباره این موضوع سخن بگوییم.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در ارتباط با ابوبکر البغدادی فاش کرد: دولت و نیروهای نظامی در جریان محل پنهان شدن البغدادی و جزئیات مربوط به سرکرده های داعشی همراه او در عراق قرار دارند؛ اکثر سرکرده های خارجی داعش از موصل فرار کرده اند و فقط دو سرکرده برای ابوبکر البغدادی در این شهر باقی مانده است که او به دلیل مخفی شدن نمی تواند با هیچ یک از آنان تماس برقرار کند.

نخست وزیر عراق در مورد ادعای سازمان دیده بان حقوق بشر در خصوص نقض حقوق بشر در مناطق جنگی از سوی الحشد الشعبی نیز گفت: الحشد الشعبی وارد موصل نشده و تنها ارتش و پلیس فدرال و سازمان مبارزه با تروریسم و پلیس محلی وارد این شهر شدند و نیروهای الحشد در جهت آزادسازی غرب استان نینوا آماده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها