رئیس سازمان انرژی اتمی کشور با بیان اینکه نخبگان سیاسی جامعه به طور قطع بسیاری از حقایق را می دانند، بی انصافی برخی افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه افرادی به دلیل اولویت قرار دادن مسائل حزبی و جناحی، انصاف و اخلاق و عدالت را فراموش می کنند و در شیپور یأس و ناامیدی می دمند.
کد خبر: ۹۹۹۱۷۴
صالحی: بی انصاف ها در شیپور یأس و ناامیدی می دمند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی دوشنبه شب در نشست با نخبگان علمی، فرهنگی و صنعتی استان قم در تالار معصومیه فرمانداری قم با بیان اینکه دهه مبارک فجر ایام شرف، عزت و آزادی یک ملت است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یکی از مستقل ترین کشورهای جهان است که همواره در مجامع بین المللی حرف و سخن خود را با استقلال و سربلندی مطرح کرده است و آحاد جامعه باید قدر انقلاب اسلامی را بدانند.

وی در ادامه افزود: دشمنان در سالهای پس از انقلاب موانع بسیاری برای توسعه و پیشرفت ایران اسلامی ایجاد کرده اند، البته خود ما نیز نواقص و کمبودهایی داشته ایم اما به هر حال باید برای رسیدن به رشد و توسعه و ترقی هرچه بیشتر تلاش و مجاهدت کنیم.

معاون رئیس جمهوری با اشاره به پیشینه انقلاب اسلامی که تجلی تمامی حرکت های مجاهدان در تاریخ ایران است، خاطرنشان کرد: امروز برای رسیدن به جایگاه حقیقی انقلاب باید از دوران بالندگی گذر کرده و به دوران فرهیختگی برسیم و به طور قطع ملت ایران این ظرفیت و توانمندی و ایمان را دارد.

وی به تقابل مستکبران غربی با کشورمان اشاره کرد و گفت: غربی ها با بسیاری از کشورهای اسلامی مشکلی ندارند، اما شبانه روز نام ایران در تمامی رسانه های جهانی مطرح است و این به دلیل ذات انقلاب اسلامی است.

وی تحریم های دشمنان را لطف الهی برای افزودن عزت و اقتدار ملت ایران و به خودباوری رسیدن مردم دانست و گفت: دانشمندان جوان کشورمان طی مدت تحریم با وجود همه فشارها و کاستی ها به دانش هسته ای و دیگر علوم پیشرفته دست یافتند و این توسعه تعجب جهانیان را برانگیخته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی بر ضرورت توجه به فرهنگ در سطوح مختلف تأکید کرد و گفت: باید در کنار توجه به معیشت مردم، نسبت به امور فرهنگی نیز اهتمام و دغدغه داشته باشیم، در این راستا بخش عمده مرتبط با الگوسازی و معرفی اسوه ها در جامعه است.

بی انصافی ، بی اخلاقی

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نخبگان سیاسی جامعه به طور قطع بسیاری از حقایق را می دانند، بی انصافی برخی افراد را مورد توجه قرار داد و گفت: متأسفانه افرادی به دلیل اولویت قرار دادن مسائل حزبی و جناحی، انصاف و اخلاق و عدالت را فراموش می کنند و در شیپور یأس و ناامیدی می دمند.

وی در ادامه افزود: واقعا مانده ایم که با این بی انصاف ها چه کنیم، مگر این کشور نظام ندارد که برخی افراد سر خود درباره مسائل اساسی نظام با دیگر کشورها مذاکره کنند، به طور قطع در این مذاکرات برای ما تعیین تکلیف و چارچوب ها مشخص شده بود.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به توسعه و پیشرفت شرکت های دانش بنیان در کشور و در استان قم، خاطرنشان کرد: در فروش کالا و خدمات نمی توان جبری عمل کرد، باید شرایط مطلوبی فراهم شود تا مشتریان از خارج از کشور به دنبال کالاها و خدمات ما باشند، البته بازاریابی و افزایش راندمان نیز امور مهمی است که باید از سوی فعالان اقتصادی مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی ایران نباید کارهای موازی و تکراری انجام شود، بر ضرورت راه اندازی رشته های تخصصی جدید و پرکاربرد تأکید کرد.

صالحی با اشاره به پروژه ساخت بیمارستان هسته ای در تهران، از تلاش گسترده برای اجرای این پروژه و شرایط و زمینه های ویژه آن خبر داد و گفت: مکان این بیمارستان مجهز یا در پارک ولایت و نزدیک فرودگاه خواهد بود و یا در کرج نزدیک اتوبان همت که امیدواریم اجرای این پروژه هرچه بیشتر تسریع شود.

وی با بیان اینکه ایران کشوری کارخانه دار است و نه صنعتی که باید در این جهت هرچه بیشتر تلاش کنیم، گشایش های اقتصادی برجام در حوزه های گوناگون را مورد توجه قرار داد و گفت: شرایط اقتصادی در کشورمان آرام آرام رو به بهبودی است و به طور قطع کارگران و کارفرمایان آن را بیشتر احساس خواهند کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین تصریح کرد: نزدیک به 4 میلیون اتباع بیگانه در کشورمان حضور دارند که فرزندان آنها در مدارس و دانشگاهها در حال تحصیل هستند، این اتباع بیگانه در حال کار هستند و شاید کمی بازار کار کارگران ایرانی را تنگ کرده باشند، اما بر اساس قانون اساسی ما باید از مظلومان حمایت کنیم و از سوی دیگر در تأمین امنیت ملی در بلندمدت نیز مؤثر است.

وی با بیان اینکه اسلامی شدن علوم انسانی مسأله مهمی است که باید برای آن اهتمام جدی داشته باشیم، اظهار داشت: امروز باید کرسی های غرب شناسی در دانشگاهها باشد و باید شخصیت ها و کتاب های آنها را مطالعه و تحلیل کنیم تا بتوانیم که در حوزه علوم انسانی هرچه بیشتر و بهتر موفق عمل کنیم.

علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و ریاست سازمان انرژی اتمی کشور امروز در سفر یک روزه به شهر مقدس قم با برخی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها