استاندار خوزستان گفت: روزانه ۸۰۰ تن اسید از فعالیت های نفتی وارد آسمان خوزستان می شود که با اجرای طرح آماک، جمع آوری می شوند.
کد خبر: ۹۹۸۴۰۳
۸۰۰ تن اسید در آسمان خوزستان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، غلامرضا شریعتی ضمن بیان این مطلب افزود: طرح آماک که منجر به جمع آوری گازهای همراه نفت در خوزستان می شود، در دولت اصلاحات شروع شده و قسمت گاز ترش آن در سال ۸۷ به بهره برداری رسید و قسمت گاز اسیدی به علت اختلاف بین کارفرما و پیمانکار عملا متوقف شد.

شریعتی با اشاره به متعهد شدن ۱۰ میلیون دلار توسط شرکت نفت برای اجرایی شدن طرح آماک ادامه داد: گاز اسیدی اگر چه حجم آن کمتر است ولی جمع آوری آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این دولت نیز پیگیری های بسیاری برای به سرانجام رسیدن و اجرایی شدن طرح آماک داشتیم. شرکت های فرانسوی نیز برای انجام آن مستقر شده و کار طی ۶ ماه اخیر به خوبی پیش رفته است

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۸۰۰ تن اسید در روز به آسمان فرستاده شده و هوا را آلوده می کند ولی بعد از اجرایی شدن طرح آماک، این گازها تبدیل به خوراک و برای پتروشیمی رازی منتقل می شود.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: با اشاره به اینکه مرکز پژوهش منطقه ای ریزگردهای دانشگاه شهید چمران اهواز هیچ ردیف بودجه ای متمرکزی ندارد، گفت: البته به چند مرکز برای انجام کارهای تحقیقاتی در این زمینه مجوز داده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها