عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نتایج بررسی ها در رابطه با دلایل حادثه پلاسکو نباید مشمول زمان شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۴۸
اعلام نتیجه بررسی زوایای حادثه پلاسکو نباید مشمول زمان شود/ بررسی قصور سازمان آتش نشانی

به گزارش جام جم آنلاین ، ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با میزان افزود: اعضای شورای اسلامی شهر تهران سوالات متعددی در رابطه با حادثه پلاسکو دارند که این سوالات تنها به بعد از حادثه و اقدامات صورت گرفته برای آواربرداری ها خلاصه نمی شود.

وی افزود: هر یک از اعضای شورای اسلامی شهر تهران با توجه به وظیفه نظارتی که برعهده دارند موظف هستند موضوع را بررسی و پاسخگوی شهروندان باشند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ایمنی ضعیف برخی از ساختمان های تجاری و اداری شهر تهران اظهارکرد: علاوه بر بررسی زوایای حادثه پلاسکو لازم است در رابطه با وضعیت ناایمن برخی از ساختمان های تجاری و اداری برنامه ریزی و تصمیم گرفته شود.

قناعتی با تاکید بر اینکه عملکرد سازمان آتش نشانی در حادثه پلاسکو از سوی اعضای شورای شهر تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: آتش نشان های حاضر در صحنه حادثه پلاسکو ایثار کرده و 16 تن از آنها به شهادت رسیدند اما باید عملکرد این سازمان در حادثه پلاسکو و میزان قصور آن مشخص شود.

وی با اشاره به تغییر مدیرعامل سازمان آتش نشانی پس از حادثه خیابان جمهوری که سال 92 در تهران رخ داده و منجر به کشته شدن 2 زن در این حادثه شد، خاطرنشان کرد: در حادثه خیابان جمهوری شاهد ضعف عملکرد نیروهای سازمان آتش نشانی بودیم اما در حادثه پلاسکو چنین اتفاقی رخ نداد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اذعان کرد: با این وجود، عملکرد سازمان آتش نشانی، تجهیزاتی که آتش نشان ها به همراه داشته اند و ... مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قناعتی در خصوص اقدامات صورت گرفته از سوی دو کمیته تشکیل شده در شورای شهر تهران برای بررسی زوایای حادثه پلاسکو بیان کرد: اعضای این دو کمیته اقداماتی را تاکنون انجام داده اند اما بازه زمانی برای فعالیت های آنها در نظر گرفته نشده است.

وی تاکید کرد: اگر چه زمان مشخصی برای اعلام بررسی های دو کمیته شورای شهر تهران در نظر گرفته نشده است اما معتقد هستیم که این موضوع نباید مشمول زمان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها