رییس کمیته امداد امام (ره) در گفتگوی مشروح با جام جم آنلاین:

مسکن ، مهمترین نیاز مددجویان / مستمری مددجویان دو برابر می‌شود

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تأکید کرد:

فقرزدایی از سیمای قشم، مستلزم هم‎افزایی شیعه و سنی است

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به ضرورت وحدت و هم‌افزایی اهل سنت و تشیع برای فقرزدایی از شهرستان قشم، گفت: بدون تردید هموطنان سنی وشیعه در کنار هم با برادری و برابری معضل فقر را در این نقطه از کشور ریشه کن خواهند کرد.
کد خبر: ۹۹۷۹۰۹
فقرزدایی از سیمای قشم، مستلزم هم‎افزایی شیعه و سنی است

به گزارش خبرنگار اعزامی جام جم آنلاین،"سید پرویز فتاح" با حضور در مرکز کمیته امداد خمینی (ره) مستقر در جزیره قشم پس از بازدید از این مجموعه و نحوه فعالیت پرسنل آن، گفت: خدا را شاکرم در ایام دهه مبارک فجر در خدمت مردم استان هرمزگان و شهرستان قشم هستم.

وی با اشاره به فلسفه انقلاب اسلامی، سالگرد پیروزی انقلاب و دهه فجر را تلنگری برای مسئولین خواند و افزود: یادمان نرود، رهبر این نهضت امام مستضعفان بوده، امام خمینی (ره) خود امام محرومین بوده و اساسا این انقلاب متعلق به محرومان است.

رییس کمیته امداد با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) یک نهاد انقلابی برخواسته از متن انقلاب است، افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از اسلام و قرآن است و چنانچه از محرومان جامعه غافل شویم در واقع از آموزه‎های دینی خود فاصله گرفته‎ایم. از این رو، در چنین وضعیتی نمی‌توان از یک طرف شعار انقلابی‌گری دهیم و از سوی دیگر با اشراف نشست و برخواست کنیم.

فتاح، تحقق یک جامعه‌ متعالی را از اهداف اصلی کمیته امداد حضرت امام(ره) دانست و در راستای تحقق این مهم، فرهنگ صدقه دهی و زکات را از ارکان برجسته تعالی جوامع اسلامی بشمار آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: امداد به محرومان کاری بسیار متعالی و امری خداپسندانه است. بطور حتم مجاهدت و تلاش، این مسیر را هموار کرده و با چنین رویکردی جامعه متعالی مد نظر پروردگار محقق خواهد شد.

در بخش دیگری از این نشست گزارشی کاری از نحوه خدمات رسانی به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و فهرستی از مایحتاج افراد تحت پوشش همچون جهیزیه نو عروسان و مسکن، توسط مسئولین مربوطه قرائت شد که فتاح برای تهیه 40 جهیزیه و ساخت 150 مسکن ویژه مددجویان شهرستان قشم قول مساعد داد.

رییس کمیته امداد در این زمینه خاطر نشان کرد: باید تا پایان سال جاری جهیزیه 40 نفر از مددجویان کمیته امداد در شهرستان قشم آماده شود و همچنین روند ساخت 150 مسکن ویژه این مددجویان پیگیری شود.

وی یادآور شد: نباید جزایر هنگام، لارک و هرمز زیر سایه جزیره قشم مهجور واقع شده و باید طوری عمل شود که به لحاظ توسعه جزایر مذکور از نگاه دیگران ویترین نظام جمهوری اسلامی ایران قلمداد گردد.

فتاح در باب خدمات رسانی اظهار داشت : قطعا امداد در پرداخت پول و مساعدت‌های مالی خلاصه نمی‎شود، لیکن بحث اکرام و تکریم ممدجو هم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. چرا که مردم رنج دیده در وهله اول روحیات انسان دوستی و اخلاق نیک ما را می‌خواهند و این موضوع به آنها آرامش دو چندان می‌دهد.

وی با تاکید بر موضوع افزایش تعداد حامیان ایتام و درآمدهای مردمی این کمیته در شهرستان قشم، افزود: ساز و کار کمیته امداد بعنوان یک نهاد انقلابی بر مبنای مساعدت‎های مادی از جانب توانگران و انتقال آنها به افراد نیازمند جامعه طراحی شده است. اگر زکات در شهرستان قشم نهادینه شود، بی‌تردید از محل درآمدی فوق بر مشکلات بسیاری از ممدجویان نایل خواهیم آمد.

فتاح با تاکید بر لزوم هم‌افزایی اهل سنت و تشیع برای ریشه‌کن کردن فقر در شهرستان قشم، خاطر نشان کرد: در حال حاضر دولت و مجلس محترم همکاری لازم را با کمیته امداد انجام داده، اما از طرفی ممکن است این کمک‎ها ما را از کسب درآمدهای مردمی غافل کند. لذا ضرورت دارد، بیشتر متکی به درآمدهای مردمی باشیم.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در خصوص ارائه تسهیلات اشتغالزایی تاکید کرد: نباید وام‌ها را به افرادی دهیم که این تسهیلات را در محلی غیر از اشتغالزایی مصرف می‌کنند. این رویه تنها موجب بدهکارتر شدن و گرفتاری آنها خواهد شد. باید با ساماندهی تسهیلات پرداختی منابع را در مسیر اشتغالزایی هدایت کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها