خلاصه مهمترین اخبار حوادثی این هفته را که دربخش حوادث سایت جام جم آنلاین منتشر شد ،با هم مرور می کنیم
کد خبر: ۹۹۷۴۷۶
مهمترین اخبار حوادثی و جنایی در هفته ای که گذشت/ مراقب کلاهبرداران باشید

گروه اجتماعی جام جم آنلاین- هفته ای که گذشت خبرهای حادثه ای همچنان پر بازدید بود گلچینی از این خبرها را در ادامه بخوانید:

زوج کلاهبردار

در خبر جالب این هفته میخوانیم،‌ زنی که با همدستی همسرش با تاسیس شرکت تسهیلاتی اقتصاد سهیل پارس تحت پوشش تسهیلات بانکی با کارمزد کم اقدام به کلاهبرداری و جعل اسناد می کرد، توسط پلیس امنیت عمومی ناجا دستگیر شد.

در بررسی های صورت گرفته از سوی پلیس مشخص شد این شرکت از سال ۹۱ راه اندازی شده و کلاهبرداران با نشر آگهی در سطح شهر تهران تحت عنوان تسهیلات بانکی با کارمزد کم از قبیل وام کارگشایی، کارآفرینی، جانبازی و...، متقاضیان وام را جذب و برای قانونی جلوه دادن فعالیت شان با استفاده از اسناد مجعول و سربرگ سازمان های دولتی، وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و اعزام به ظاهر نمایندگان بانک ها جهت ارزش گذاری املاک متقاضیان از آنان کلاهبرداری کرده و برای جلوگیری از شناسایی به صورت دوره ای محل فعالیت خود را تغییر می دادند.

کرم دو متری در شکم مرد هندی

در خبر دیگری آمده است پزشکان هندی موفق شدند یک کرم دو متری را از شکم مرد هندی خارج کنند.

مرد 48 ساله هندی با مراجعه به بیمارستان اعلام کرد که 2 ماه است از درد شکم رنج می برد.نتایج آزمایشات نشان از غلظت پایین هموگلوبین می داد. پزشکان با انجام کولونوسکوپی بخشی از یک کرم را کشف کردند.

تصادف زنجیره‌ای 76 خودرو با 32 زخمی

یکی از خبرهای این هفته مربوط به تصادف جاده ای بود براساس آن ،تصادف زنجیره ای 76 خودرو در بزرگراهی در مرکز لهستان 32 تن را راهی بیمارستان کرد

در پی کاهش میدان دید ناشی از مه غلیظ به کمتر از 50 متر در لودز واقع در مرکز لهستان 76 خودرو در دو تصادف زنجیره ای با یکدیگر برخورد کردند.

ریزش بهمن در سردشت

برف وسرما نیز در این هفته حادثه ساز شد در این خبر آمده است :بر اثر ریزش بهمن در منطقه سرچشمه قره دان از روستای بیوران علیا سردشت پنج نفراز کولبران منطقه جان خود را از دست دادند.

این حادثه که حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب رخ داده است طی آن ۱۲ نفر از مردم منطقه زیر برف گرفتار شدن که با آغاز عملیات امداد و نجات با استفاده از یک قلاده سگ زنده یاب باقی را زنده از زیر برف بیرون کشیدند.

خداحافظ ای داغ بر دل نشسته

یکی از مهمترین خبرهای این هفته تشییع پیکر شهدای آتش نشان بود ،قهرمانان وطن این هفته بر روی دوش مردم و همکاران خود تشییع و رهسپار آرامگاه ابدی خود در قطعه 50 بهشت‌زهرا شدند. پایتخت نشینان که طی 11 روز گذشته با حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی و محل ساختمان پلاسکو به مقام شهدای آتش‌نشان ادای احترام کرده بودند، روز دوشنبه در مصلای تهران حاضر شدند تا قهرمانان وطن را تا آرامگاه ابدی‌شان همراهی کنند.

به گفته مدیرکل پزشکی قانونی تهران، هویت 16 آتش‌نشان شهید این حادثه با انجام آزمایش دی‌ان‌ای شناسایی شده است.

دستگیری ربایندگان پسر 12 ساله در سراوان

در خبر دیگری نیز آمده بود، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان سراوان در جنوب شرق سیستان و بلوچستان گفت: عاملان آدم ربایی پسر بچه 12 ساله در سراوان دستگیر شدند.

سرگرد مراد امیری اظهار داشت: در پی کسب خبری از وقوع یک فقره آدم ربایی و ربوده شدن پسر بچه 12 ساله در شهرستان سراوان تیمی مجرب از ماموران پلیس آگاهی برای شناسایی متهمان و آزادی گروگان تشکیل و بلافاصله کار خود را آغاز کردند.

وی افزود: با توجه به شناخت کامل ماموران از جغرافیای محل وقوع جرم و تحقیق و بررسی مشخص شد علت و انگیزه این آدم ربایی اختلافات شخصی و مالی بوده است.

مرگ عجیب یک بیمار در اتاق عمل

یکی از خبرهای عجیب این هفته مربوط به حادثه در اتاق عمل بود .بیمار زاهدانی که برای انجام عمل آب مروارید چشم به یک از کلینیک‌‌های جراحی محدود شهرستان زاهدان مراجعه کرده بود، در پی سقوط چراغ سقفی اتاق عمل و عدم درمان به موقع جان خود را از دست داد.

بنا بر اظهارات فرزند وی که از پدر مرحومش نقل می‌کند، وقتی بیمار به دلیل جراحت و درد درخواست عدم ادامه روند جراحی را داشته، پزشک در کمال ناباوری اقدام به بیهوشی و ادامه روند جراحی چشم می‌کند.

قصاص در انتظار قاتل آقا معلم

اتفاق تلخ دیگری هم در این هفته خبرساز شد پسر نوجوانی که به اتهام قتل آقا معلم بازداشت شده بود، بعداز دومین محاکمه به قصاص محکوم شد.

این پسر نوجوان که محمد نام دارد،ساعت 11 صبح اول آذر سال 93، سراسیمه وارد کلاس درس فیزیک معلم 43 ساله‌اش محسن خشخاشی در دبیرستان پسرانه حافظی در خیابان 45 متری بسیج شهرستان بروجرد شد.او بدون هیچ حرفی به سمت نیمکتش رفت. معلم از او خواست به دلیل غیبت غیرموجه از دفتر نامه بیاورد که محمد به طرف آقا معلم حمله‌ور شد و با چاقویی که همراه داشت، ضرباتی به گردن و سینه او زد و گریخت. هر چند پیکر معلم زخمی به بیمارستان منتقل شدو پزشکان برای نجات او تلاش کردند؛ اما وی به دلیل شدت خونریزی فوت کرد.

شگرد ماموران قلابی برای کلاهبرداری از سالخوردگان

در خبر دیگری نیز به ماجرای کلاهبرداری اشاره شده است .افراد سالخورده زمانی که برای تامین اعتبار بیمه مقابل دستگاه خودپرداز می‌رفتند، نمی‌دانستند در دام کلاهبردار گرفتار می‌شوند. همزمان با کلاهبرداری، دیگر اعضای باند به خانه طعمه‌ها دستبرد می‌زدند.

چندی قبل مردی سالخورده با حضوردر اداره مبارزه با کلاهبرداری پلیس آگاهی استان زنجان از فردی به اتهام کلاهبرداری شکایت کرد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: در خانه تنها بودم که زنگ در به صدا در آمد. وقتی در را باز کردم، با مردی روبه‌رو شدم که با معرفی خود به‌عنوان مامور اداره بیمه از من خواست مدارک بیمه‌ام را بیاورم تا آن را تمدید کند و گفت در غیراین صورت بیمه‌ام باطل می‌شود. مدارکم را برایش آوردم و او پس از بررسی آن گفت که دیگر احتیاجی نیست برای تمدید آن به دفتر سازمان بیمه بروم و می‌توانم از طریق دستگاه خودپرداز پول را واریز کنم.من هم پذیرفتم اما بعد متوجه شدم نه تنها پولم را از دست دادم بلکه اموال خانه ام نیز به سرقت رفته بود.

توده یک کیلویی «مو» در معده یک دختر

باز هم در این هفته از یک اتفاق جدید باخبر می شویم .با تلاش پزشکان، یک توده یک کیلوگرمی مو از معده دختری 14 ساله خارج شد.

پزشکان بیمارستان شهید محمدی بندرعباس موفق شدند یک توده یک کیلوگرمی مو با عرض 30 سانتی متر را از معده دختری 14 ساله خارج کنند.

دام 5 میلیاردی هکر خارجی برای مدیران در مشهد

کلاهبرداری ها همچنان ادامه دارد دریک خبر می شنویم :هکری که از آن سوی مرزها با هک‌ کردن قفل امنیتی رایانه سه شرکت تجاری ـ بازرگانی در شهر مشهد قصد اخاذی پنج میلیاردی داشت، ناکام ماند.

هفته گذشته مدیر یک شرکت تجاری ـ بازرگانی با حضور در پلیس فتای استان خراسان‌ رضوی از مرد اخاذی شکایت کرد.

وی به افسر تحقیق گفت: چند روز قبل هنگام بررسی رایانه شرکت متوجه شدم قفل امنیتی رایانه‌ام عمل نمی‌کند و مدام اخطارهای اینترنتی دریافت می‌کردم و دسترسی به داده‌های آن مقدور نبود. در ادامه، پیام‌های اینترنتی به دستم رسید مبنی بر این‌که برای حل مشکل رایانه‌ام، پولی به یک حساب از طریق بیت‌ کوین واریز کنم.

شاکی ادامه داد: به گمان این که این پیام‌ها جدی نیست و رایانه‌ام خراب شده و نیاز به تعمیر دارد، از مهندس شرکت خواستم تا آن را بررسی کند که وی اعلام کرد فردی اطلاعات مربوط به شرکت را که در رایانه‌ام ثبت شده بوده، هک کرده و رمز قفل امنیتی آن را تغییر داده است. احتمال دارد این اطلاعات توسط مرد هکر منتشر و اسرار شرکت برملا شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها