تخت‌روانچی: موضوع موشکی خلاف قطعنامه۲۲۳۱ نیست

معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه درباره تاثیر فرمان ترامپ بر روند اجرای برجام گفت: در بیانیه وزارت خارجه تاکید کردیم که تعهدات بین‌المللی و دو‌جانبه آمریکا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این سیاست نسنجیده‌ قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۹۷۱۳۴
تخت‌روانچی: موضوع موشکی خلاف قطعنامه۲۲۳۱ نیست

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، مجید تخت‌روانچی پس از جلسه ویژه صبح امروز (چهارشنبه) کمیسیون امنیت ملی مجلس برای بررسی تصمیمات نسنجیده ترامپ، اظهار داشت: در این جلسه بحث‌های متنوعی داشتیم و درباره موضوع تست موشکی که در خبرها بود هم صحبت شد.

وی افزود: همه دوستان کمیسیون و افراد خارج از کمیسیون حاضر در این جلسه تاکید داشتند، ما برای مباحث دفاعی از کسی اجاره نمی‌گیریم و براساس نیازهای کشور٬ هر کاری لازم باشد انجام می‌دهیم.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه با بیان اینکه موضوع موشکی به هیچ وجه خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت نیست، عنوان کرد: موشک‌های ما برای کلاهک هسته‌ای طراحی نشده است و این را‌ هم در مواضع کتبی‌‌ که در اسناد شورای امنیت است، آورده‌ایم و هم در مواضع شفاهی بارها بر آن تاکید کرده‌ایم.

تخت‌روانچی ادامه داد: درباره لغو ویزا که دولت ترامپ ایجاد کرده است نیز بحث و این موضوع به عنوان یک اقدام تبعیض‌آمیز علیه کشورهای اسلامی از جمله شهروندان کشورمان قلمداد شد.

وی درباره اقدام عملی در قبال فرمان ترامپ گفت: همانطور که در بیانیه وزارت خارجه آمده است ما صدور ویزا را براساس اقدام متقابل انجام خواهیم داد و سازوکاری در وزارت خارجه تعبیه شده است که این قضیه را دنبال کند.

معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه درباره تاثیر این فرمان ترامپ بر روند اجرای برجام نیز گفت: باید زمان بگذرد، ما در بیانیه وزارت خارجه تاکید کردیم که تعهدات بین‌المللی و دو‌جانبه آمریکا نباید به هیچ وجه تحت تاثیر این سیاست نسنجیده‌ای که اعلام کرده‌اند٬ قرار بگیرد.

نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز، پیش از آغاز‌ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به ریاست علاءالدین بروجردی تشکیل شد.

حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران و تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه نیز دو ‌مهمان اصلی این جلسه بودند.

در این نشست که اکثر اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و برخی از اعضای سایر کمیسیون‌های تخصصی مجلس حضور داشتند، آخرین تحولات آمریکا و تصمیمات نسنجیده رئیس‌جمهور جدید این کشور بررسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها