شمخانی در دیدار وزیر خارجه لوکزامبورگ:

موفقیت برجام در گرو جبران عقب ماندگی‌ها از سوی غرب است

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران رفتارهای جنایتکارانه منافقین هرگز از حافظه ملت ایران پاک نشده و هر نوع حمایت از این گروهک تروریستی موجب انتقال پیام‌های غیر‌دوستانه به جمهوری اسلامی خواهد شد.
کد خبر: ۹۹۶۸۷۷
گلایه شمخانی از وزیر خارجه فرانسه در باره حمایت از منافقین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس، ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی شمخانی در این دیدار با استقبال از گسترش روابط سیاسی و اقتصادی بین دو کشور در فضای پسابرجام بر ضرورت تسریع در رفع موانع باقی‌مانده به ویژه در بخش مبادلات بانکی تأکید کرد و اظهار داشت: تداوم برجام در گرو پایبندی طرفین بر اجرای تعهدات بوده و فاصله گرفتن از این روند با هر بهانه و رویکردی، موجب شکل‌گیری واکنش متقابل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام‌های تروریستی انجام شده در فرانسه که کشته شدن شهروندان بی‌گناه این کشور را به‌دنبال داشت، ضرورت برخورد همه جانبه با مقوله تروریسم را یاد آور شد و افزود: اتخاذ رویکردهای دوگانه در مقابله با تروریسم و تفکیک تروریسم به خوب و بد، فرجامی جز گسترش موج خشونت و جنایت به‌دنبال ندارد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: لازم است با تلاش مشترک و واقعی جامعه بین‌الملل در خصوص قطع منابع مالی، انسانی، رسانه‌ای و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی در سراسر جهان گام‌های عملی برداشته شود.

شمخانی با انتقاد از فعالیت آزادانه گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه ضمن یادآوری جنایت‌های کم‌سابقه آنان در به شهادت رساندن مسولین عالی‌رتبه و شهروندان عادی جمهوری اسلامی افزود: رفتارهای جنایتکارانه منافقین و همکاری مستقیم آنان با صدام حسین در جریان جنگ تحمیلی هرگز از حافظه ملت ایران پاک نشده و هر نوع حمایت از این گروهک تروریستی موجب انتقال پیام‌های غیر‌دوستانه به جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

ژان مارک آیرو وزیر امور خارجه فرانسه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی در خصوص سفر به جمهوری اسلامی ایران و دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالی کشورمان اظهار داشت: در فضای پسا‌برجام چشم‌انداز روابط سیاسی و اقتصادی بین ایران و فرانسه بسیار روشن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها